PDA

Vis full versjon : USB, DAB adapter XC60 2010mod



frehak
25/06/16, 08:40
Har tenkt å montere DAB adapter i bilen og blir anbefalt en USB enhet for dette.
Men jeg har ikke lyst til å ha den liggende i midt-konsollen. Noen som vet om
hvor USB kontaktens andre enne er, på selve radioen eller i en annen boks rundt om kring.
Har ikke lyst til å plukke hele interiøret ned, for noen har sikkert gjort dette før.

holter
25/06/16, 11:31
Volvo selger fortsatt dab adaptere ferdig montert til f.eks xc60 for 2400 kr , ser ut på min at den ekstra boksen er montert på baksiden av stereo -har hatt ut hele stereo enheten når jeg ettermonterte gps i bilen og var litt jobb . Den som volvo selger fungerer utmerket og da får en ingen løse enheter , regner med at du kanskje har usb kontakt i midtkonsolen på din bil ? Ligger vel også video på youtube om hvordan en monterer div utgaver av dab i volvo om du vil gjøre det selv .

frehak
25/06/16, 18:52
Volvo selger fortsatt dab adaptere ferdig montert til f.eks xc60 for 2400 kr , ser ut på min at den ekstra boksen er montert på baksiden av stereo -har hatt ut hele stereo enheten når jeg ettermonterte gps i bilen og var litt jobb . Den som volvo selger fungerer utmerket og da får en ingen løse enheter , regner med at du kanskje har usb kontakt i midtkonsolen på din bil ? Ligger vel også video på youtube om hvordan en monterer div utgaver av dab i volvo om du vil gjøre det selv .

Skal ta kontakt med en Volvo forhandler og se hva jeg får ordnet

SagaPer
28/06/16, 17:39
Skal ta kontakt med en Volvo forhandler og se hva jeg får ordnet

Du må sjekke om bilen din er levert med DAB-forberedelse. Dette kan forhandler sjekke basert på VIN-nummer (chassisnummer). Har ikke bilen DAB-forberedelse er det et prosjekt å ettermontere DAB. Se tråder for V70/XC70 om dette. Skal du benytte USB så finnes det en tråd om dette (Dension DAB+U Gen3 med Funke aktiv antenne). På din bil gir Dension DAB+U Gen3 med konfig K33 en buffertid på 8 sekunder (tid mellom skifte av kanal). Installasjonen benytter bilens knapper på radio og ratt. Du kan ikke lagre kanaler på faste knapper på radioen.