PDA

Vis full versjon : XC90 D5 med "nervøs" gange.



Gems
24/06/16, 22:28
Heisann.

Har i en lengre periode hadd problemer med at bilen min,Volvo XC90 D5 automat,2007 mod rykker og nøkker ved kjøring.
Eksempelvis hvis jeg kjører i 70km/t i 5.gir med lite eller ingen belastning så kjenner jeg at bilen smårykker/nøkker.
Får også samme problem i nedoverbakke hvis jeg ikke rører gasspedalen. Ved pådrag så virker det som alt er ok. Syns dog den kan være litt "dau" til tider.
Hvis jeg akselerer hurtig til ex 80 km/t og slipper gassen så får jeg også litt nøkking.

Har vært inne til både Volvo og andre verksteder uten at noen finner noe feil,ingen feilkoder.
EGR-ventilen var relativt skitten,men spjeldet åpnet og lukket som normalt. Men tok like greit og rengjorde ventilen.

Står litt fast her,og håper noen kan hjelpe med med tips og erfaringer rundt dette.

holter
24/06/16, 22:50
Det er jo ikke direkte uvanlig at disse motorene og andre dieselmoterer soter til -uten at det behøver og være det som er feilen , men en flaske tunap 984 på halv tank kan gjøre underverker på slikt - da av egen erfaring og andres her på forumet .