PDA

Vis full versjon : Navigasjon virker ikke



xc7010
24/06/16, 08:40
Prøver og slå på navigasjonen.Ingen respons.Ingen knapper på rattet virker.Integrert telefon er ikke skrudd på.Kan dette være en sikring og hvor finnes denne eventuellt.Instruksjonsbok og sikringsholder ser ulike ut så finner ikke ut av dette.Håper på svar her så slipper jeg og ta hver eneste sikring ut for og sjekke.

holter
24/06/16, 13:23
På nett så ligger det bøker til det meste av volvo - etter det jeg fant om du da har en xc70 10 mod så er sikringen i modul d -den nederste rekka av sikringer på venstre side bak -skulle være sikring nr 1 og 10 amp -men er bare og søke på manual volvo så dukker det opp sider med bøker om du mener at du har feil bok til din bil .http://volvornt.harte-hanks.com/manuals/2010/2010_v70xc70/2010V70XC70OwnersManual.pdf

xc7010
24/06/16, 15:21
Takker.Har hatt ute hver sikring i bilen og sett på de men alle er hele som jeg kan se.Bytter den du hennviser til og ser om det blir forandring.

holter
24/06/16, 16:18
Men om knappene på rattet ikke virker har dem en egen sikring - så i boka jeg har til v70 -heynes at det er likt på nyere også - da sitter sikringen til rattknappene i boksen på førersiden og er angitt som F7 og er en 7,5 amp sikring , sjekket også boka til xc60 og er likt der -med tanke på hvor lite volvo forandre så tipper jeg det er det samme på din xc70 -var sikring nr 7 om en teller ovenfra på venstre side i boksen - er liksom ikke som i gamle dager med 4 sikringer i en bil lenger , volvo har plasert dette rundt om i hele bilen :)

volvoRsport
25/06/16, 11:31
Flyttet tråden til rett underforum.

xc7010
11/02/17, 10:26
SIkring ser hel ut og målt og funnet ok.Kan dette ha sammenheng med ledninger som går fra rattet og inn i bilen?Tenker litt på dette siden bilen nå har rullet 498000 og om ledningene begynner og bli slitne rett og slett.Kan legge til at skjerm for navigasjon går opp ved oppstart av bil men blir naturligtvis stående til bilen stoppes igjen.Sykt irriterende.Henger GPS i vinduet og nå har det toppet seg.Blir så forbanna frustrert at dette ikke kan løses uten besøk på verksted 1 time unna.(kom ut med uforettet sak ved sist service)