PDA

Vis full versjon : (Løst) D5 Nøler ved gasspådrag fra stillestående i sving



Evert
23/06/16, 20:37
Ofte den siste måneden nøler motoren ved pådrag i for eksempel lyskryss. Nesten litt farlig når man beregner akselerasjon for å komme inn mellom biler på hovedvei fra T - kryss. Nøler i 1 - 2 sekunder.

Det er noe som skurrer ved giring under fart også. Den mister da også litt kraft, men merker lite til det i forhold til fra stillestående.

Noen vært borti det? Jeg mente å ha lest om det her, men finner ingenting nå når jeg trenger det. Kan det være LMM? Vacuum lekkasje?

Volvo V70 D5 2004
210.000 km

Ludo
23/06/16, 23:36
Jeg tenker vel umiddelbart på LMM, greit å få sjekket ut denne... Hvor holder du til?

Evert
23/06/16, 23:46
Jeg tenker vel umiddelbart på LMM, greit å få sjekket ut denmne... Hvor holder du til?

Heggedal, Asker

holter
24/06/16, 00:17
Har denne bilen din automat eller manuell kasse ? V70 jeg har hadde slike tendenser før det ble skiftet olje på kassa , var som den ikke helt klarte og bestemme seg hvem gir den skulle velge . Det greieste er og få lest ut feilkoder med vida .

Svirre
24/06/16, 06:05
Første betingelse: les ut feilkoder! Og da på et Volvoverksted hvor de har kjennskap og riktig pc-program til å feilsøke på Volvo :)

Evert
24/06/16, 22:21
Det er en automat. Nå har jeg funnet ut at dette skjer i venstresving. Synes jeg kjenner en liten during fra ABS rett før.
Jeg får søke litt mer på dette. Dersom det skjer i sving må det nesten nesten være slark i lageret og kanskje i kombinasjon med skitten/dårlig abs krans? Prøve å koble ut ABS eller? Kobler ABS ut motorene på d5?

holter
24/06/16, 22:44
Kan jo gi div problemer om en har f.eks en sprukket abs ring , men om en da kan miste kraft vet jeg ikke -sikkert noen som har vært borti det - men er jo og sjekke om dem ser hele uskadd ut , får jo som oftest feilkoder om en ring er deffekt , du får se hva du finner ut , og finner du ikke ut noe kan du evnt ta deg en tur hit så kan vi kjøre en sjekk på den med vida -har en ny lmm liggende også om det skulle være den .

Evert
25/06/16, 08:30
Kan jo gi div problemer om en har f.eks en sprukket abs ring , men om en da kan miste kraft vet jeg ikke -sikkert noen som har vært borti det - men er jo og sjekke om dem ser hele uskadd ut , får jo som oftest feilkoder om en ring er deffekt , du får se hva du finner ut , og finner du ikke ut noe kan du evnt ta deg en tur hit så kan vi kjøre en sjekk på den med vida -har en ny lmm liggende også om det skulle være den .

Hyggelig det. Hadde vært interessant. Men nå er det ferie og jobb i utlandet til september. Jeg skal ta en helomvening med bilen snart. Alt av foringer og motorfester. Egr og plukke ned turbo og rense.

René Fredriksen
01/07/16, 06:20
Sprukket abs ring er ikke et skjeldent fenomen :)
og traction controll kan slå inn på det noe som resulterer i at bilen tror du spinner og derved reduserer gasspådraget. Ville begynt og se der først :)

mrstfu
01/07/16, 06:45
During i venstresving minner meg veldig om sliten ytre drivknute, sleit med samme for en liten stund sida. Verdt å sjekke opp. Det med akselerasjonen din kan være en mengde ting, så jeg støttet Svirres utsagn på det med å lese ut feilkoder, hos et Volvoverksted med riktig diagnoseutstyr. Om du går hardt på gassen fra stillestående vil det være en momentbegrensning for å spare kassa, og adapsjonen på TCM tilpasser seg brukeren, så om du vanligvis har veldig myk kjørestil kan dette ha påvirkning og.

Evert
02/07/16, 20:23
During i venstresving minner meg veldig om sliten ytre drivknute, sleit med samme for en liten stund sida. Verdt å sjekke opp. Det med akselerasjonen din kan være en mengde ting, så jeg støttet Svirres utsagn på det med å lese ut feilkoder, hos et Volvoverksted med riktig diagnoseutstyr. Om du går hardt på gassen fra stillestående vil det være en momentbegrensning for å spare kassa, og adapsjonen på TCM tilpasser seg brukeren, så om du vanligvis har veldig myk kjørestil kan dette ha påvirkning og.

Med during mente jeg abs, men det er vel traction som slår inn.
Det må være ringene. Fikk en ikke kjøpt disse løse hos Volvo? Det du nevner om momentbegrensning pga tcm tror jeg bilen også har noe ekstra av. Om det er traction pga ring kan jeg vel finne fort ut ved å dra ut en eller annen sikring?

mrstfu
02/07/16, 21:56
Nja, da tar du ikke høyde for eventuell defekt ABS-sensor. Om det er tilfelle bør det uansett ligge lagret en feilkode, anbefaler deg å få lest ut de før du begynner å kaste penger på problemet.

Med ABS-during regner jeg med du merker kraftig vibrering i selve bremsepedalen, og ikke resten av bilen?

Får kjøpt løse ringer, ja, hos Volvo. Ikke forferdelig dyre.

Evert
16/09/16, 21:41
Nja, da tar du ikke høyde for eventuell defekt ABS-sensor. Om det er tilfelle bør det uansett ligge lagret en feilkode, anbefaler deg å få lest ut de før du begynner å kaste penger på problemet.

Med ABS-during regner jeg med du merker kraftig vibrering i selve bremsepedalen, og ikke resten av bilen?

Får kjøpt løse ringer, ja, hos Volvo. Ikke forferdelig dyre.

Det var høyre ABS ring som var sprukket.
260 kr på EBAY. Fantastisk.

Svirre
16/09/16, 22:44
Eller 70kr på Biltema :)

holter
16/09/16, 22:57
Ikke alt som er billig på ebay :)

Evert
08/05/17, 22:34
Ikke alt som er billig på ebay :)

Jojo ;) ebay er billigst og mye mer lettvint.

http://www.ebay.com/itm/2X-FOR-VOLVO-C70-S70-V70-48-TOOTH-71-6MM-ABS-RELUCTOR-RING-CV-JOINT-AR2402-/171502691414?hash=item27ee5b6456:g:8QAAAOSw6EhUQuJ K
Her er 2 for 100.