PDA

Vis full versjon : Bytte til el. justerbart sete, og multifunksjonsratti XC70



gury
22/06/16, 12:03
Hei.

Noen som vet om ledningsnett ligger klart slik at det er mulig å sette inn el.justerbart sete, og evt. multifunksjonsratt-for styring av stereo og cruisekontroll? Gjelder XC70, 2006, som ikke har dette i dag. Noe som må gjøres i VIDA, evt, kjøp av program?

Tom K
22/06/16, 12:11
Regner med at kabler til sete ligger under matta, når det gjelder rattet så er det mulig du må bytte slepering på rattstammen, men dette er det sikkert andre som kan svare bedre på

Svirre
22/06/16, 13:25
All kabelmatte skal ligge klare i bilen til bl.a setet. Regner med at du må på Volvo og programmere inn setene, men litt usikker der.

Rattet kan hende trenger den interne kabelmatta. Det er den du kobler til kontaktrullen bak rattet. Utover dette så trenger du knapper og programvare.

NB: cruisekontrol-SW er grisedyr. Type 5000kr ish. Bare sånn til info :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Jimbojama
22/06/16, 13:54
Satte inn elektrisk sete i min 07 på passasjersiden,. Der lå alt klart, men det er jo ikke minnefunksjon på den siden, så om det er noe forskjell på SW vet jeg dessverre ikke.

Svirre
22/06/16, 17:53
Satte inn elektrisk sete i min 07 på passasjersiden,. Der lå alt klart, men det er jo ikke minnefunksjon på den siden, så om det er noe forskjell på SW vet jeg dessverre ikke.

Hvis det fungerte, så regner jeg med at førersiden også vil fungere. Minnefunksjonen til setet skal være lagret i PSM, men om du skal kunne endre innstillinger til de forskjellige nøklene, så må nok det programmeres inn. Garanterer ikke at det fungerer slik, men det høres mest logisk ut.