PDA

Vis full versjon : Bilen trekker strøm i parkert tilstand.



lars otto skiftesvik
16/06/16, 21:02
Jeg har en s80 2005 som trekker strøm i parkert tilstand.Jeg har målt på batteriet og funnet at den trekke ca 1.20 amper i timen dermed er batteriet tømt etter ca 3 døgn.Bilen har alarm og jeg har hørt at alarmen kan trekke strøm dersom alarm batteriet er for gammelt slik har jeg blitt det fortalt.
Stemmer dette?
Jeg kan starte med å ta ut sikringer men er det noen på forumet som har tips til hvilke strømbrukende komponenter jeg først bør undersøke basert på egen erfaring.
Takker for svar.

locked
16/06/16, 22:09
Jeg har en s80 2005 som trekker strøm i parkert tilstand.Jeg har målt på batteriet og funnet at den trekke ca 1.20 amper i timen dermed er batteriet tømt etter ca 3 døgn.Bilen har alarm og jeg har hørt at alarmen kan trekke strøm dersom alarm batteriet er for gammelt slik har jeg blitt det fortalt.
Stemmer dette?
Jeg kan starte med å ta ut sikringer men er det noen på forumet som har tips til hvilke strømbrukende komponenter jeg først bør undersøke basert på egen erfaring.
Takker for svar.
1.2A strømforbruk er mykje..

Når du har lukka og låst bilen så tar det opp til 5minutt før el.systemet i bilen har slått seg heilt av og du kan måle. Måle du før det så får du en kunstig høg verdi.

Texascom
17/06/16, 05:51
Radioen på disse kan trekke en del om den ikke er helt i form.

Erlend
17/06/16, 07:12
er ikke defekte alarmsirener en kjent svakhet her a? den kan sikkert trekke litt( har ikke hatt problemer med det, så aner ikke hva strømtrekket kan være. har bare lest om det)

Texascom
17/06/16, 17:06
De også forsåvidt.