PDA

Vis full versjon : Volvo 850 turbo? sendte sms til selger av bil nå, spurte hvorfor han kalte den en T5r?



DRømmevovo
16/06/16, 19:51
Da er jeg igang igjen med denne Volvo 850 t som jeg nå har sendt sms til selger av bil å spurt hvorfor han kalte den en t5r i annonsen da jeg har fått inntrykk av at det er en vanlig turbo ? da fikk jeg til svar at det var T5r motor , t5r front og t5r bak så nå skjønner jeg ingen ting???????:confused:

Rcar
16/06/16, 20:06
Hei igjen.
Han hadde vel ikke peiling selv heller da; en ganske så vanlig problemstilling dette.
(Du kalte den jo selv en T-5R og da er liksom ballen i gang - hadde du skulle solgt den og ikke meldt deg opp på forumet her - hadde vel du også sagt det var en T-5R til en evt kjøper. Den 14.06 kalte du den en 850 T5. Tidligere har du kalt den godkjent ombygget til T-5R i 1997. Mens korrekt er altså 850 Turbo, med "veldig delvis" R optikk)
Tror ikke du kommer noen vei med problemstillingen - om du ikke har betalt spesielt mye for bilen....
I og med at den ei heller har noen T-5R farge, interiør osv (så blir det litt vanskelig å føle seg veldig lurt; hadde man kjøpt en bil som gjennomført var forsøkt gjort om til f.eks T-gul med både farge & unikt interiør, felger osv - og hadde tatt 75-100 tusen +++ for den....så hadde saken vært en annen)

Er for øvrig (for å være korrekt) egentlig ikke noe som heter "T-5R motor". Motoren, en B5234T5; Og den er nemlig ikke unik for MY95- & MY96- (second series) 850 T-5R.
(B5234T5 er levert i MY95- 850T5 og MY96- 850R aut. også, mens MY96- 850R igjen har en B5234T4)

Om den (bilen din) har den "berømte" R fangeren - ja så har den i det minste det ;)
(Men igjen; det gjør den ikke til noen R)
Hva T-5R bak er - er for meg ukjent ??? Må være T-5R emblemet det da ;)
(For en evt vinge som satt på T-5R; ble også levert på øvrige om man betalte for det når bilen var ny)


Rcar

Daniel V
17/06/16, 00:21
Det er akkurat som Rcar sier, det hele står og faller på at du faktisk ikke har satt deg ordentlig inn i hva en T-5R er. Hadde du satt deg litt inn i hva en T-5R er, så hadde du sett på 3 sekunder at det ikke er en T-5R. :)

Jeg er også helt enig med Rcar i at du nok kommer til kort så lenge du ikke har betalt sinnsykt mye for bilen. Hadde den vært lakkert gul, med T-5R interiør, titanfelger og R-fanger foran hadde jeg skjønt at du hadde blitt irritert, og kontaktet selger.

På din bil er det ingenting annet enn frontfangeren som er likt som en T-5R. :) Den har feil farge og feil interiør, altså de to tingene som er mest karakteristiske for T-5Rene. Hadde du satt deg nøye inn i hva en T-5R er før du handlet, så hadde dette vært unngått. Blir som å kjøpe et maleri som forestiller en dame som sitter på en benk i en park, hvor selgeren sier "dette er skrik av Edwart Munch". Du hadde ikke tatt det for god fisk, uten å sjekke hvordan skrikmaleriet faktisk ser ut? Da hadde du jo med engang sett at skrik er av en mann som skriker på en bro, og ikke en dame i en park, og feilen hadde vært unngått. Sånn er det med sjeldne biler også! :)

Jeg sier ikke dette for å være stygg, men nå har du jo postet så mange tråder om ditt og datt med denne bilen, så følte det var på sin plass å snakke litt rett fra levra!

Se heller positivt på det, du har en 850 turbo, som det sikkert er færre igjen av enn T-5R.

hgnubel
17/06/16, 06:10
Hvis jeg husker rett så hadde 850 Turbo sedan i 1994 fått facelift foran med støtfangere og lykter, men bak var det nye støtfangeren og de gamle "flate" baklyktene.

Da kan en entusiastisk person kanskje ha tenkt at siden de rundere baklyktene som kom i 95 også kom på T-5R, så er det en "ombygging til T-5R" å sette på de nyere lyktene?

Men du trådstarter, du har fine planer for motorbygg på denne, og så lenge du gjør bilen til din egen med endringene du gjør så er vel det det viktigste? Så sant du ikke betalte overpris for denne da, som Rcar og Daniel er inne på.

Daniel V
17/06/16, 09:06
Stemmer at denne hadde nye typen bakfanger, men gamle typen baklykter. Petter satte på 95--> baklykter i sitt eie :)

DRømmevovo
17/06/16, 17:00
Det er vell som jeg skjønner en vanlig turbo som er satt in ECU fra en t5r og så har den nyere bremser foran og bak har jeg skjønt , store foran vet ikke når dette kom 96 eller noe. Så det er som dere sier en turbo bare med noe t5r utstyr . Jeg betalte ikke mye får bilen nei, det ville vært en katastrofe så mye som må fikses på den. Det spiller ikke noen rolle får meg at det er en orginal turbo med noe r utstyr , synes bare det er idioti å kalle den en T5r i annonse da jeg kjøpte den. Jeg skal uansett få motor og gir overhalt og oppgradert i Sverige , og det som trenger å fikses på karosseri får å få den til å se ok ut fikser jeg selv. så blir det steg 4 chip fra Autotech og 1, 4 i ladetrykk på t 19 turbo osv. så kommer det bremser, stag, foringer , senk/dempere og noen fine felger med noen dekk som gir meget bra veigrep . så blir det nok en artig bil til slutt.:)

Rcar
17/06/16, 18:31
Det er vell som jeg skjønner en vanlig turbo som er satt in ECU fra en t5r og så har den nyere bremser foran og bak har jeg skjønt , store foran vet ikke når dette kom 96 eller noe. Så det er som dere sier en turbo bare med noe t5r utstyr . Jeg betalte ikke mye får bilen nei, det ville vært en katastrofe så mye som må fikses på den. Det spiller ikke noen rolle får meg at det er en orginal turbo med noe r utstyr , synes bare det er idioti å kalle den en T5r i annonse da jeg kjøpte den. Jeg skal uansett få motor og gir overhalt og oppgradert i Sverige , og det som trenger å fikses på karosseri får å få den til å se ok ut fikser jeg selv. så blir det steg 4 chip fra Autotech og 1, 4 i ladetrykk på t 19 turbo osv. så kommer det bremser, stag, foringer , senk/dempere og noen fine felger med noen dekk som gir meget bra veigrep . så blir det nok en artig bil til slutt.:)

Volvo 850 er en artig bil med stort potensial.
Litt inspirasjon / underholdning til fredags tacoen.
https://www.youtube.com/watch?v=8UPqjAN3-C8

For hva en 850 T-5R / 850R / S70R / V70R er er det en post på forumet litt lenger ned; som tar for seg det.
http://forum.vccn.no/showthread.php?67730-Fakta-om-Volvo-850-T-5R-850R-850-TWR-S70R-V70R

Ja, helt enig med deg; generelt det er idioti å kalle noe som ikke er T-5R for en ekte T-5R :)
(Personlig så jeg aldri annonsen på denne - tror jeg)
- Det har du vel for så vidt merket deg at det er flere her på forumet som syntes er idiotisk også (og er litt nøye på ;) disse detaljene)
https://no.wikipedia.org/wiki/Idiot

Rcar

DRømmevovo
21/06/16, 18:14
Ja helt enig med dere at det er idioti å kalle denne bilen T5r da det kun er ECU som er t5r. kaller den en 850 T jeg:)