PDA

Vis full versjon : Knirk og merkelig oppførsel vindusheis '07 V70



mrstfu
16/06/16, 08:42
I det siste har rutene begynt å knirke ganske kraftig på vei opp og ned, høres ut som det kommer fra lista i bakkant av døra. Finner ikke noe særlig skitt i lista, og jeg er ikke videre keen på å smøre opp med noe guffe som legger seg på ruta. Tips her? Skal av med dørtrekka snart, da kan jeg fette opp glidehjula til vindusheisen, for good measure.

I tillegg får begge heisene foran (har ikke testa nok bak) litt hikke innimellom, på vei opp kan de gå enda 5-10cm før ruta går ned igjen, uten at jeg rører bryteren. Igjen, ingen tydelig mengder møkk i lista. Hikke i Canbus?

lars otto skiftesvik
16/06/16, 16:07
På s80 drosje jeg hadde satt både jeg og sjåførene mine og røykte ut gjennom vinduet på den måten vandret vinduet opp og ned hele dagen.
Til slutt ble de 5 til 6 siste tennene i tannkransen før ruten kommer opp slitt slik at ruten måtte hjelpes siste stykket opp og når den skulle startes nedover.
Til slutt knirket hele systemet fryktelig og var dermed utslitt.Det var også litt av et spill å skifte mekanismen inne i døren.
Dersom det ikke er snakk om slitasje har jeg brukt silikonspray på gummi og skinnene der ruten vandrer.
Årsaken til det hele var i mitt tilfelle 5-6 nedslitte tenner på et bestemt punkt i tannkransen.
På min bil var mekanismen poppet fast med store popnagler dersom en av disse slipper vil mekanismen kunne komme ut av stilling og du får problemer dette kan du sjekke dersom du fjerner dørtrekket.

Thomazz
16/06/16, 20:16
Høyre døra mi knirker og braker og. Høres ikke bra ut. Men fungerer bra ellers. Blir vel slitt med tiden. Min har gått 470 000km så min er det nok ihvertfall diverse slitt:-)

Sent fra min D5803 via Tapatalk

locked
18/06/16, 20:33
Min har gått 350 tusen, første 200 som drosje og alle rutene går lydlaust opp og ned. Merka ingen tegn til slitasje.

mrstfu
18/06/16, 23:34
s4-PdehNRFc

locked
19/06/16, 08:27
Høyres ut som om glidarane i aluminiumskinna i glaset er slitt/tørre/fullt i drit

lars otto skiftesvik
19/06/16, 09:24
Denne lyden høres stygg ut,jeg tror ikke dette skyldes bare smurning.Det høres ut som ruten ikke vandrer der den skal det siste stykket.Sideskinnene kan løsne nede i døren prøv om du kan lyse ned i døren med ruten helt nede.Ruten kan også ha flyttet seg i den skinnen som løfter ruten.Det trasige er at dersom ruten ikke vandrer slik den skal kan styrken i elektromotoren som løfter ruten få hele mekanismen skjev derfor bør du fortest mulig se på dette.
Du vil fort oppdage hvor problemet ligger dersom du tar arbeidet med å fjerne dør deksel.