PDA

Vis full versjon : Feil i infodisplay mht dieselforbruk



HSA
16/06/16, 00:13
Hei! V70en min (2007 modell) har begynt å vise feil i infodisplayet..enten forsvinner tallene eller så bruker jeg 1.5 liter diesel ol i 40km/t. Har prøvd reset flere ganger, det gikk tilbake til normalen en gang et lite øyeblikk, men så kom problemet tilbake. Dette oppsto forøvrig etter at jeg hadde vært på verksted for å få hjelp med en pære (fikk ikke på klipset på den da jeg prøvde å bytte selv). Skal på ferie om noen dager, og er takknemlig for råd mht dette.

mrstfu
16/06/16, 08:01
Har du bekreftet at bilen ikke bruker så mye, ved tripteller og pumpe? (Liter delt på kilometer)

Det er en del feilvisning på DIM, som regel, men 1.5 liter er mye.

Edit: ser tallene blir borte. Få lest ut feilkoder med VIDA/DICE, beste måten å feilsøke på.

HSA
16/06/16, 15:24
I dag skiftet den mellom ingenting (streker) og diverse litere pr.mil..ringte verkstedet og de sa det samme som deg, en feil i Modulen. Jeg satser på at dette er noe som ikke "sprer seg" og at jeg kan se på det etter ferien..

mrstfu
16/06/16, 16:02
Er ikke uhørt at DIM oppfører seg merkelig, selv om det er vanligere på instrumenter fra før facelift. Skulle det være interessant, har jeg en DIM fra '07 til salgs, som har gått 165k. Ikke dermed sagt at feilen garantert ligger i DIM.

HSA
16/06/16, 17:58
Ja, jeg skal ha tilbudet ditt i minne når jeg ser nærmere på dette. Denne DIM saken koster visst litt hos Volvo, har jeg sett.

mrstfu
16/06/16, 18:33
Ja, jeg husker ikke helt kostnad, men jeg vet den ikke er hyggelig.


Få lest ut feilkoder hos ditt lokale Volvoverksted, det er første prioritet.

HSA
17/06/16, 15:50
Nå har jeg bestilt meg en time for kodelesing. Takk for gode råd!