PDA

Vis full versjon : 94 850 2.5 20V går dårlig, kveles på full gass, max rpm 3500



Jakke
14/06/16, 19:46
Hei! Sjefen min sin reservebil tuller noe fælt.

Det var en eksoslekkasje i bilen som nå er fiksa, som var før lambda, jeg tenkte dette kunne være grunnen til tullet, men akk...
Det lekker litt enda, men det er så lite at det bare høres ut som en slapp dumpventil.

Symptomer:
-Max 3500rpm
-Stopper på fullt gasspådrag, kveles til tider da
-Nykker litt i blant under kjøring
-Ligger fint på tomgang
-Dør plutselig etter litt ettertenning og fusking, etter å ha gått fint på tomgang i 5 minutter
-Veldig tungstarta etter dette
-INGEN feilkoder på fuel system eller ignition (1-1-1 blink på begge)
-Selvprodusert MAF-feil ble sletta, kom ingenting etter kjøring etter slettinga

Har hatt ute pluggene og rensa dem, ellers ingenting annet gjort.

Lambda vet jeg ikke om har feilkode, isåfall er jo det en, men annet enn å bytte pluggene, bensinfilteret og lambda så vet jeg ikke hvor jeg skal gå lengre...

turb00le
14/06/16, 20:59
Hadde en lmm feil en gang som ikke utløste kode. Skjøt og smalt fælt, oppførte seg litt som du beskriver, men det var en b230fk.

Sent fra min S30 via Tapatalk

ola normann
15/06/16, 07:08
Første som slår meg er tett katalysator

Hypnotisk
16/06/16, 09:03
høres veldig ut som defekt lmm. Prøvd og plugg ut kontakten til LMM når den går maks på 3500. Oppfører bilen seg bedre når du plugger ut den er det ganske sannsynlig den som er defekt.
Bør også bytte plugger om de ikke er byttet på en stund

Rcar
16/06/16, 19:37
Tipsene over er relevante og gode.
Ville også tatt en titt under fordeler lokket og sett på rotor / kobberkontakt punktene + coil / kabler- fikset en bil med nesten identiske symptomer i går.
Der var det fult av irr i lokket og totalt overslag på coil / kabler etter ca 3250 rpm.


Rcar

Jakke
22/06/16, 21:22
MAF er testa med metoden over, ok. Fordelerlokk og coil samt ledninger er også ok.

Svirre
23/06/16, 07:05
Kamakselgiver? Svingshjulssensor? Lambdasoden?

Skjer dette når motoren er varm? Er den vanskeligere når den er varm enn kald?

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

gswede
23/06/16, 14:41
Vakumlekkasjer? Lekk vakum til bensintrykk regulator eller gåen regulator..

Jakke
23/06/16, 17:59
Skjer alltid, er alltid tungstarta, men verst etter nylig kvelning om vi har gitt full gass. Om jeg ikke sa det så dør den på full gass.

gswede
23/06/16, 19:40
Er alle slanger mellom filter og innsug intakte? Dobbelsjekk og dobbelsjekk, ikke glem den til tomgangsmotor og slangene til veivventilasjon