PDA

Vis full versjon : ABS-modul trøbbel.



Jroyseth
13/06/16, 21:50
Hei.
Har en V70 2000/2001 modell som fikk kjente symptom på at ABS Control modulen var defekt. Den har delenr. 9496946. Bestilte en overhalt fra utlandet via ebay. Men når jeg pakka den 'nye' ut,så har den delenr. 9496440.
Hadde ikke annet valg enn å sette den på.
Nå lyser alt av varsler om bremser og motorlampe.Speedometer virker heller ikke. Lånte et diag.apparat og sletta feilkoder. Men permanent kode 0095,kommunikasjonsfeil, går ikke vekk,og problemet består.
Spørsmålet er da - Kan jeg bruke 9496440 i stedet for 9496946 som opprinnelig var i bilen ?
Vil alt rette seg dersom modul med korrekt delenr. blir satt i,eller må et Volvo-verksted inn og opprette kommunikasjon mellom ECU'ene ?

Vennlig hilsen fortvila V70-eier.

mrstfu
14/06/16, 08:25
Bilen din kommuniserer mellom moduler på et Canbus-nettverk. Her har hver enkelt modul sitt eget navn/nummer og er kodet til bilen, og til å snakke med de andre modulene - og kun de modulene. Du må nok til et Volvoverksted, ja, men jeg er ikke sikker på om det lsr seg gjøre uten videre. Forhåpentligvis kan noen andre svare mer detaljert.
aarnes?

Svirre
14/06/16, 08:25
Så lenge begge modulene har STC og ABS påstemplet, og ABS pinnene er like på begge modulene, så skal det i praksis fungere slik jeg kjenner til dette.
Forsøk å bytt om og se om det hjelper :) Husk å koble fra batteriet når man bytter/demonterer elektroniske komponenter!

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.