PDA

Vis full versjon : Parkeringssensormodul fra annet bilmerke



Morgis
13/06/16, 11:47
Har skiftet alle 4 parkeringssensorene på bilen, men har fortsatt problemer.
Mistenker at feilen ligger i parkeringssensormodulen baki, da det ser ut til å være en kjent fenomen på google.

Er disse boksene "dumme", slik at en modul fra feks 2008+ XC90 vil fungere selv om delnummer er likt, eller om boks fra Audi eller Ford vil fungere?

571957205721

93262038
14/06/16, 05:54
Den kan komme fra et annet bilmerke. Slik som i mitt tilfelle forrige uke : byttet tannstang på min v70 2010 mod, og min tannstang sitter også på ford mondeo.
Prøv å søk på "ebay" etter park assist til din bil. Da kan det hende at du ser at den kanskje passer til både 5 og 10 forskjellige bilmerker.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Svirre
14/06/16, 10:18
FoMoCo og Volvo er jo det samme i dag, og det er heller ikke de som lager disse delene. Valeo gjør det, og så lenge leverandør-nr stemmer, så skal det i teorien fungere. Om enheten ikke vil registreres pga CAN, er jeg usikker på.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

mrstfu
14/06/16, 13:18
FoMoCo og Volvo er vel ikke det samme idag, men at det var det frem tilogmed 2010 elns er jo riktig i en del tilfeller.

Daniel V
14/06/16, 15:04
Ja, er 6 år siden Ford og Volvo hadde mye av det samme.

René Fredriksen
28/06/16, 18:03
Ja, er 6 år siden Ford og Volvo hadde mye av det samme.

Og takk til høyere makter at det sammarbeidet tok slutt :cool:

Som ene teknikkeren på jobben sa ( Volvo) han hadde snakket med en Ford mekaniker, og han hadde sakt at Ford hadde ikke hatt så gode biler som de hadde etter volvo kom i bildet, og her sitter vi og har aldri hatt så dårlige biler noensinne som etter at Ford kom inn i bildet:P