PDA

Vis full versjon : rens av taktrekk



Jonola89
07/06/16, 19:44
har kjøpt et 960 taktrekk som trenger en vask.
tenkte det er like greit å ta det nå som det ikke sitter i bilen!

noen som har noe tips og triks? tenkte kanskje at det å skrubbe med vann å suge ut med støv/vannsuger kan ødelegge pappen?

Mvh
Jon Ola

Sagen
09/09/16, 13:18
Du har sikkert vaska og satt inn trekket allerede.... Jeg vaska taktrekket i V70'n min som du beskriver. Det gikk veldig bra. Sausa det inn med avfetting, skyldte med hageslage. Deretter vaska jeg det med den gule såpa til Meguiares og varmt vann før ny skylling. Brukte en bløt svamp for å gni inn såpa. Etterskylling brukte jeg en isskrape for å dra ut så mye vann som mulig. Deretter la jeg trekket til tørk i sola.

hgnubel
10/09/16, 18:46
Du har sikkert vaska og satt inn trekket allerede.... Jeg vaska taktrekket i V70'n min som du beskriver. Det gikk veldig bra. Sausa det inn med avfetting, skyldte med hageslage. Deretter vaska jeg det med den gule såpa til Meguiares og varmt vann før ny skylling. Brukte en bløt svamp for å gni inn såpa. Etterskylling brukte jeg en isskrape for å dra ut så mye vann som mulig. Deretter la jeg trekket til tørk i sola.
Det fikk ingen skader av såpass mye vann? Kult.

Ikke fått med meg spørsmålet fra trådstarter før nå, men jeg ville ha anbefalt en god interiørsåpe (f.eks. Chemical Guns Greenclean) på spraykanne, børste a'la neglebørste og så tørke med microfiberkluter. Jobbe på et relativt lite område om gangen (kan skje 40x40cm?) så såpen ikke tørker før du får sugd den opp med kluten.

Da blir ikke alt så vått i hvert fall, men mulig det ikke er et problem :)

Edit: http://forum.vccn.no/showthread.php?p=326873