PDA

Vis full versjon : Erfaring med manglende ladetrykk på 2,5T?



Børge Vikebø
07/06/16, 11:29
Hei.

Jeg etterspør om det er noen som har vært borti manglende ladetrykk på 2,5T. Min står i en xc90, og jeg opplever nå problemer med at ladetrykket forsvinner. Det kan peake på rundt 0,5 før det synker til 0,1. Jeg klarer ikke å høre tydelige lekkasjer, jeg har sjekket turboen og funnet denne ok. Selv om TCV er utkoplet og slangen fra turbinhuset er koplet fra slik at bilen skal få maks ladetrykk så opplever jeg at den ikke gir mer trykk.

Har jeg en mulig lekkasje i systemet som gjør at trykket synker? For det virker nesten som om den åpner noe og slipper trykket ut.

Turbotrykk er målt på manifold. Man kan og høre at turbo avlaster når gassen slippes.

Svirre
07/06/16, 11:34
Vel, er det blitt sjekket for evt. feilkoder da, Børge? [emoji57]

Hørt røkter om sprukket IC, dårlige vakumslanger og slikt på andre biler, men jeg mistenker at det kan være andre type feil på din bil.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Børge Vikebø
07/06/16, 11:51
Jess, ingen feilkoder... Eller, dvs, nå er det etter at jeg koplet fra litt slanger og el.kontakt på tcv :p

De eneste som lå inne når jeg sjekket med vida i går var ryggesensorene..

Skulle tro det satte seg feilkoder, kom fra sunnmøre i går med vogna på slep. Kjekt å måtte bruke 2 gir og max 50 i motbakker...
Turbo er kontrollert igjen, er ikke noe særlig slakk å snakke om. Ingen ulyder fra den heller, stall-testet den i går. Ikke bruker den unormalt med olje eller slikt heller..

Svirre
07/06/16, 12:05
Sjekket verdier på LMM, trykksensor og slikt under kjøring? Kan hende det gir såpass stort utslag at den ikke vil gå normalt, men toleransen er for stor til å sette feilkoder.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Børge Vikebø
07/06/16, 12:21
Ja, det ser greit ut.

Kikket litt rundt nå, og oppdaget at den retningen slangen fra turbinhuset lå så er det en del olje. I selve turboen så ligger det ikke nevneverdig olje. Jeg mistenker at det kan være turboen alikevel, selv om den ikke har særlig slakk å melde om. Jeg skal trykkteste resten, så tar vi det derfra.