PDA

Vis full versjon : Mister turbotrykk rundt 2500-3000 rpm.



Jan Olav
05/06/16, 11:54
Hei. Håper på litt hjelp her. Når eg gir gass så når eg når 2500-3000 rpm og opplever en form for motstand. Får av og til også opp motorservice erfordras.
Har fått lest ut feilkoder og de er:
Ecm-1517 turboreglering-for høyt trykk.
Ecm-1540 turboreglering-for høyt trykk.

Noen som sitter på noen råd om hvor eg skal begynne å leite?

Setter stor pris på alle råd og tips.



Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jan Olav
05/06/16, 22:06
Ok. Er det noen som vet hvor eg kan finne turbo boost control valve på min bil? Er en v70 d5 2007 modell. Den ligger ikke rett over starteren.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

otello
06/06/16, 05:43
Den skal sitte på siden av luftfilterboksen. Koblet til 3 slanger og en strømkontakt.
Du bør nok få lest ut feilkodene med Vida på Volvo. Eller om du kjenner noen andre som har....

Jan Olav
06/06/16, 07:09
Har fått lest ut feilkoder og de er:
Ecm-1517 turboreglering-for høyt trykk.
Ecm-1540 turboreglering-for høyt trykk.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jan Olav
06/06/16, 18:49
Men det er denne ventilen eg leter etter. Hadde av slangen i går, men den var ikke der.https://m.youtube.com/watch?v=BPtABczQk3E

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

MadAss
06/06/16, 19:35
07 modell har ikke vakumstyrt turbo. Sitter en egen elektromotor på turboen som styrer trykket.
Kontroller kablene som går inn til elektromotoren. TMAP kan også være en synder her.
Om alt ok, ligger nok feilen i turboen (elektromotoren)

Sent frå S7 Edge

Jan Olav
06/06/16, 20:24
Får ikke håpe det er turboen. Du kan vel ikke tilfeldigvis linke til hvordan motoren ser ut?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

otello
06/06/16, 20:41
Har lagt ut et bra PDF dokument med masse info om 185 Hk D5 motoren.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9691795/Forumbilder/Volvo%20D5%20New_engine.pdf

Jan Olav
06/06/16, 20:43
Fikk error. Brukte mobilen om det har noe å si...

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jan Olav
06/06/16, 20:55
Men har lest at en god del får de to feilkodene på lmm. Elle melle.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

otello
06/06/16, 21:57
Tror ikke det er så ideelt å lese denne på mobil.. Jeg fikk den fint opp på iPad når jeg så du hadde problemer med å få den opp.
Myen info i den pdf fila så det er vel best å lese den på en PC.
Det står en detaljert beskrivelse av nevnte elektromotor på turboen.

Fikk error. Brukte mobilen om det har noe å si...

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jan Olav
06/06/16, 21:59
Alright. Eg får ta å printe den ut på jobben i morgen. Takker så mye ☺

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Svirre
07/06/16, 11:43
Jeg ville sjekket videre opp om hvor mye luftmasse LMM leser og om det er innenfor verdiene. Du har også en trykksensor som leser trykket på trykkrøret. Kan være at denne også leverer feil verdier?

Motoren som regulerer turbotrykket sitter rett på oversiden av turbo. Lett å få øye på hvis man demonterer toppstaget.
Skal sitte et stag fra denne og ned til turbo. Sjekk om denne er løs/knukket etc.
Vil tro det er et eller annet rart som gjør at ECU reagerer slik på turtall.

Sjekk også opp om DPF kan være litt tettere enn den skal være, for da vil den yte motstand. Tror ikke den skal gi slike feilkoder, siden du får feil på for høyt trykk fra turbo.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Jan Olav
08/06/16, 16:50
Dpfen var grei. Det var noe av det første som ble sjekket. Hvilke verdier er det egentlig lmm skal ligge på og må eg ut å kjøre når det testes? Takker forresten for infoen om hvor motoren som regulerer turbotrykket sitter.
Hvor er den trykksensoren som du nevner?
Kan også nevne at eg av og til føler at den små nøkker (er lite nøkk) litt under normal kjøring.
Men det er så lite at det er knapt merkbart.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Svirre
08/06/16, 17:31
Dpfen var grei. Det var noe av det første som ble sjekket. Hvilke verdier er det egentlig lmm skal ligge på og må eg ut å kjøre når det testes? Takker forresten for infoen om hvor motoren som regulerer turbotrykket sitter.
Hvor er den trykksensoren som du nevner?
Kan også nevne at eg av og til føler at den små nøkker (er lite nøkk) litt under normal kjøring.
Men det er så lite at det er knapt merkbart.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Verdiene er jeg usikker på, dessverre. Regner med at litt info bør stå i Volvo's programvare :)

Trykksensoren mener jeg skal sitte på trykkrøret mellom IC og innsuget. Ser slik ut:
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/262.jpg

Dog igjen så kan dette være turboen som ikke er helt bra, men jeg ville definitivt sjekket opp dette staget til turboen om det er med. Syns egentlig det skulle være rart at staget skal være problemet, siden du opplever problemer ved så høyt turtall.

Jan Olav
08/06/16, 17:44
Glimrende. Takker så mye. Skal få sjekket opp så snart husmalingen er unnagjort.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jan Olav
22/06/16, 20:20
Da har eg fått testet litt til. Først et spm. Hva betyr börvärde? Kjører test på luftmassemåler og da ser eg at verdiene stiger over börvärde akkurat i det eg får motorservice erfordras.
Nå klarer eg å fremprovosere feilen ved å ligge på 1200rpm i andre, gi bånn gass, girer om til tredje, gir så bånn gass og da får eg opp motorservice erfordras. Men etter det er kommet opp så går bilen bedre... Merkelig...

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

otello
23/06/16, 18:58
[QUOTE=Jan Olav;1009571]Da har eg fått testet litt til. Først et spm. Hva betyr börvärde? Kjører test på luftmassemåler og da ser eg at verdiene stiger over börvärde akkurat i det eg får motorservice erfordras.
Nå klarer eg å fremprovosere feilen ved å ligge på 1200rpm i andre, gi bånn gass, girer om til tredje, gir så bånn gass og da får eg opp motorservice erfordras. Men etter det er kommet opp så går bilen bedre... Merkelig...

Her har du svar på spørsmålet ditt om börvärde Jan Olav.
http://mymemory.translated.net/sv/Svenska/Engelska/börvärde

Jan Olav
23/06/16, 21:40
Takker ☺
Da kan det være lmm som ikke spiller på lag. Det står at börvärde er 1200mg, men den eg har viser 514mg.... Noen tanker rundt dette?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Svirre
24/06/16, 06:16
Er ukjent med verdiene på LMM du har oppgitt. Jeg kjenner bare til KG (luft)/pr.min, og den skal vel vise ca. 20kg v/tomgang?

Jan Olav
24/06/16, 07:57
Hos meg så viser den 54kg ved tomgang.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Svirre
24/06/16, 13:51
Etter litt lesing på nettet, så viser deg seg at 54kg/min er ganske bra. Så lenge den følger med, så kan den være frisk.

Jeg ville ha sjekket opp verdiene ved kjøring og under belastning på LMM, trykkssensoren og innløpstemparaturgiver. Hvis en av disse avviker, så bør den sette feilkode for å ikke oppnå riktig ladetrykk. Legg også til om spjeldmotoren på turbo endrer seg under kjøring/belastning. Gjerne test den for å se om den faktisk gjør det den skal.

aarnes
29/06/16, 21:10
Den skal sitte på siden av luftfilterboksen. Koblet til 3 slanger og en strømkontakt.
Du bør nok få lest ut feilkodene med Vida på Volvo. Eller om du kjenner noen andre som har....

Nei, dette er en magnetventil for motorfester OG VNT-regulator.
Denne har tre slanger ; vakuum inn, motorfeste ut og VNT ut.

på Euro3 sitter VNT-regulatoren bak innsuget, godt gjemt. men fullt mulig å finne.
Har en kontakt og to slanger - vakuum inn og vakuum ut.
Jeg demonterte tre stk senest i helga :-)

Jan Olav
06/08/16, 15:03
Da har eg byttet trykkføleren med intercooleren (volvo) og luftmassemåler (mekonomen).
Har ikke endret seg i det hele tatt. Symptomene er fremdeles at den kommer til 2-3000rpm og da vil den ikke gi noe mere guff. Dette er ved fullt pådrag. Gir eg litt mindre gass eller litt turtall (1500-1800rpm) før eg gir full gass så er det ikke noe problem.
Ellers er feilkodene:
ecm-1600 ecm-1517 ecm-1540

Skal til volvo å oppdatere etter eg byttet dyse til en overhalt dyse. Selger sverget at det er den riktige selv om den er før 06. Ikke vet eg...
Noen tips?

Edit:
Den vnt regulatoren du nevner aarnes finner eg forresten ikke bak innsuget. Er ingenting der.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

MadAss
06/08/16, 16:37
Du har ikke regulator bak innsuget pga at du har Euro4 motor. Der er turbo elekronisk regulert og ikke med vakum.


Har du bilde av dysa? Euro3 (01-05) og Euro4 (06-10) dysene er ikke like.

Sent frå S7 Edge

Jan Olav
06/08/16, 16:47
Du har ikke regulator bak innsuget pga at du har Euro4 motor. Der er turbo elekronisk regulert og ikke med vakum.


Har du bilde av dysa? Euro3 (01-05) og Euro4 (06-10) dysene er ikke like.

Sent frå S7 Edge
Det er slik eg og har forstått det med tanke på regulatoren.

Den dysen som står i er ikke merket med 1-4.
Her er bilde av den nye:
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/267.jpg
Og her er den gammle:
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/268.jpg

Edit:
Kan det være at eg må gjøre som denne karen?
https://m.youtube.com/watch?v=Xyptm_YZEYM

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Tom K
06/08/16, 18:09
Et par triks her også ;)
https://www.youtube.com/watch?v=pAJSOsIbqyc

https://www.youtube.com/watch?v=PbUAfzi5BdM

Jan Olav
06/08/16, 18:12
Ja, har sett på de. Men den med mr muscle så må eg vel ta vekk partikkelfilteret. Mener "ristene" inni er av aluminium og han sier at mr muscle spiser opp den.
Den øverste fant eg til rundt 500,-, men leste veldig varierte tilbakemeldinger om den.
Såg frydenbø hadde 50% på forte diesel turbo cleaner. Noen som har erfaring med den?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

MadAss
06/08/16, 18:56
Har du en 7 siffrete kode på den "nye" dysa? Slik som 4B2TWDN som du hadde på den gamle? Er denne koden som må programmeres inn. Har du ikke en kode, så passer ikke dysa til motoren.

Sent frå S7 Edge

Jan Olav
06/08/16, 19:01
På den nye dysa står det: 480A82S

Har vida selv, men fant ikke noe sted hvor det kunne endres.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

MadAss
06/08/16, 20:42
Da stemmer sikkert dysa.
Må på verksted og laste spridarkonfirmering

Sent frå S7 Edge

Jan Olav
06/08/16, 20:45
Alright. Da duller eg ikke mere med det før eg har vert der på onsdag. Takker for hjelpen så langt.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jan Olav
06/08/16, 20:56
Akkurat nå er bilen min tunet også. Kan de gjøre den orginal igjen med software oppdatering?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Tom K
06/08/16, 22:29
Ja.

Cosworth
07/08/16, 00:21
Men tror ikke tuning sw forsvinner med at de laster ned "spridarkonfirmering" sw, da må de evt laste ned ecm omladning/oppgradering..

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk

Jan Olav
07/08/16, 08:17
Lurer litt på å få gjort den orginal igjen. Er tunet med noe jalla greier av tidligere eier. Har forstått det slik at eg ikke vil merke så stor forskjell og da vil den jo være up to date. Får grubble på det frem til onsdagen.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Tom K
07/08/16, 10:55
Hvis det er "jalla tuning" så sitter det sikkert en boks et eller annet sted som du bare kan fjerne, tviler på at programvare som lastes inn via OBD er dårlige saker.

Jan Olav
07/08/16, 11:01
Nei, den er software endret. Husker selvfølgelig ikke hva firmaet heter i farten. Men de holder til på sotra utenfor Bergen.
Får høre hva de sier, beholder den sikkert slik den er nå. Håper bare de kan progamere dysen. Da er i hverfall det utav verden.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jan Olav
07/08/16, 14:46
Filmet vtn ventilen, menst eg tok en test på den. Er det liten vandring på den?
https://m.youtube.com/watch?v=bkojB0nH3QI


Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jimbojama
07/08/16, 15:14
Ser ganske likt ut som på min, og jeg har 1 stk demontert turbo nå. =p Riktignok med samme 1517 koden som deg, men selve vnt delen går fint uten motstand og er ikke sotet ned.

Jan Olav
07/08/16, 16:01
Hvor lang tid brukte du på å demontere turboen? Tenker det blir neste skritt for meg visst ikke det hjelper med dyse endringene.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jimbojama
07/08/16, 20:12
Tok ikke tida dessverre, men det gikk nok med et sted mellom 3 og 4 timer. Problemet er at det er trangt om plassen der, så eksos ble demontert i tillegg. Katalysator og turbo ble tatt ut ovenifra. Husk å drenere kjølevæska! =p

Jan Olav
07/08/16, 20:45
Ok, takker

Jan Olav
11/08/16, 18:28
Tok ikke tida dessverre, men det gikk nok med et sted mellom 3 og 4 timer. Problemet er at det er trangt om plassen der, så eksos ble demontert i tillegg. Katalysator og turbo ble tatt ut ovenifra. Husk å drenere kjølevæska! =p
Hvordan går det? Har du fått satt på igjen turboen?
Eg har fått kalibrert dysene og forbruket er gått kraftig ned, men har fremdeles samme feilen.
Har ikke fått tatt av turboen selv enda da eg hjelper naboen å bytte clutch på en nissan xtrail (anbefales overhode ikke å gjøre selv).

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jimbojama
11/08/16, 21:43
Nei, venter på ny turbo fra england, så skjer nok ikke noe mer før til uka tenker jeg.

Jan Olav
01/09/16, 21:38
Har gått litt lei av å lete, men har nå byttet lmm og trykkføler. Den er fremdeles lik. Men i dag så lånte eg en annen lmm med samme nr. Det eg oppdaget da var at börvärde hos meg låg 1200 slag og det målte var ca 517 slag. Börvärde hos meg endret seg ikke om eg gav gass eller noe.
Men sjekket bilen til han som eg lånte hos og da såg det slik ut.http://forum.vccn.no/img-dump/2016/09/46.jpg
Her fulgte de to verdiene med hverandre hele tiden. Naboen har kommentert at det lukter diesel av eksosen. Kan det være en dårlig lambdasonde?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jan Olav
03/09/16, 22:24
Har nå sjekket rundt lmm ingen brudd i de tre ledningene som går til hjernen. Det er en grønn ledning som går til en boks med sikringer og noen relé. Noen som vet hvor den går? Kan det være et relé eller noe som henger siden lmm verdiene er så høye? http://forum.vccn.no/img-dump/2016/09/94.jpg
Bildet som viser verdiene som eg har på lmm.http://forum.vccn.no/img-dump/2016/09/95.jpg

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Andersens
04/09/16, 08:25
Jeg opplevde litt nøkking og mistet motorkraft på min 2007 d5, og fikk feilmelding: motorsevice erfordras. Det viste seg å være plaststaget fra virvelspjeldmotoren som hadde hoppet av.

Jan Olav
04/09/16, 08:31
Den var av da eg kjøpte bilen. Tok epoxy lim og gjorde kulen større. Armen henger nå og beveger seg fint. Men eg henger meg opp i at börvärde er så høyt og ikke endrer seg på min bil, men på den xc70en endrer de seg fint sammen.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Andersens
04/09/16, 09:04
Den var av da eg kjøpte bilen. Tok epoxy lim og gjorde kulen større. Armen henger nå og beveger seg fint. Men eg henger meg opp i at börvärde er så høyt og ikke endrer seg på min bil, men på den xc70en endrer de seg fint sammen.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Ok, skjønner

Jan Olav
04/09/16, 15:38
Nå har eg i det minste oppdaget hvor den grønne ledningen går. Den går til den nederste av de to 5A sikringene. Var desverre kontakt der også.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jan Olav
14/09/16, 15:42
Ble det noe endring hos deg jimbojama etter turbo bytte?
Har nå fått installert orginal software (126hk) i min hos frydenbø. Den er blitt bedre og viser riktige verdier på lmm osv. Men i steden for å bare sakke av når eg når ca 3000 omdreininger så fusker den i steden for et lite sekund og så fortsetter den som normalt. Noen som har idéer? Tenkte eg skulle spraye på zalo vann på vakuum slangene og så om det bobler noe sted.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Tom K
14/09/16, 16:57
det bobler ikke med Zalo vann på en vacumslange, kun på trykkslanger, du kan teste forsiktig med å spraye litt startgass på slanger og koblinger hvis du mistenker at du har vacumlekkasje

Jimbojama
14/09/16, 17:03
Er ikke ferdig med turbobyttet ennå. Ferieturen kom fort og det er fortatt 1mnd til jeg er hjemme igjen, så blir en stund til jeg får gjort ferdig. =p

Jan Olav
14/09/16, 17:08
det bobler ikke med Zalo vann på en vacumslange, kun på trykkslanger, du kan teste forsiktig med å spraye litt startgass på slanger og koblinger hvis du mistenker at du har vacumlekkasje
Er de slangene som går fra intercooleren eg tenkte på. Ser de utvider seg endel når eg ruser bilen på tomgang.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jan Olav
14/09/16, 17:15
Kom på en ting som mekanikeren på frydenbø sa. Visst armen til virvelspjeldet er hoppet av så er det høyst sannsynlig at det er knekt inni motoren. Det de fleste gjør feil sa han er å bare sette armen på igjen og kjøre videre. Er det noen måte å sjekke om den er knekt uten å demontere?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Svirre
14/09/16, 17:26
Kom på en ting som mekanikeren på frydenbø sa. Visst armen til virvelspjeldet er hoppet av så er det høyst sannsynlig at det er knekt inni motoren. Det de fleste gjør feil sa han er å bare sette armen på igjen og kjøre videre. Er det noen måte å sjekke om den er knekt uten å demontere?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Du merker om armen til VS (virvelspjeldet) er veldig løs, eller om det føles som om noe mer henger på.

Litt tynn påstand, da armen bare er av plastikk og kan ryke pga. ren slitasje.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Jan Olav
14/09/16, 18:09
Tja, føler muligens at den kan virke løs. Når eg tar av lenkearmen så og vipper den helt inn mot motoren så beveger den seg ned til midten av seg selv. Tar eg den helt mot meg så beveger den seg ned igjen mot midten. Med motoren på tomgang vel å merke. Noen som vet hvor mangen lambdasonder det er på bilen forresten? Var en på jobben som sa det kunne være den som var sotet ned etter at lmm hadde matet inn for mye drivstoff...

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jimbojama
15/09/16, 01:11
Min er ihvertfall veeeeeldig løs, og jeg har vært innom tanken om at selve virvelspjeldet kan være skadet i tillegg til armen som hopper av for et godt ord, men kostnaden på å skru opp hele den skiten er større enn demontering av turbo.

Svirre
15/09/16, 07:48
Da har du nok et knekt spjeld.

Finnes bare en lambdasonde på denne, men du har temp.sensor på både katalysator og partikkelfilter.

Er usikker på hvordan bilen oppfører seg når spjeldet er knekt i lukket posisjon.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Jan Olav
19/09/16, 20:47
Hvilke deler trenger eg for å bytte spjeld?
Har rabatter hos mekonomen så det er vel bare å høre om pris der.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Cosworth
20/09/16, 12:22
Du trenger selve spjeldet, armen til spjeldet. 5x Dysetetningsats.
Kan være kjekt å skifte toppdekselpakning med det samme.
Volvo sier du også skal skifte diesel rørene ril dysene, men er ofte ikke nødvendig.

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk

Jan Olav
03/10/16, 16:45
Da har eg ringt mekonomen og bestilt deler. Det kom på ca 1700,- med deler. Men når det kom til den pakningen så var det denne som ble nevnt: https://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/motordeler/pakning/ventilhuspakning-ps310a13-905--160no

Er denne riktig? Ser på andre som har demontert er den helt anderledes. 2007 126hk.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jan Olav
04/10/16, 20:27
Ingen?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Svirre
04/10/16, 21:10
Vanskelig å svare på ut i fra bildet. Hvis vi søker opp Volvo sitt delenr, så får du et helt sett. Hva du får på mekonomen, aner jeg ikke. Ref. bildet under:
https://www.wikingerparts.com/sp/assets/2015/06/30713459.jpg

Kan legge opp listen jeg fikk på mitt prisoverslag fra Bilia: (Alle priser er veil. stk. pris)
- 30713459, Pakning - 432,-
- 30777650, Spjeldskive - 1845,-
- 31216460, Stag - 99,75,-
- 31272194, spennbøyle - 313,50,- (trenger 5 stk)
- 31272620, Brenslerør - 1297,50,-
- 31272621, Brenslerør - 1297,50,-

Da ender vi opp på 3944,25,- veil. hos Bilia Hønefoss. Ender opp på 6539,25,- med dyserørene.
Her er alt orginalvare, og det er ferdige satser mtp. pakninger :)

Det er også lurt å huske spennbøylene til dysene. Dette er engangsvare (på lik linje med topplokksbolter). Dyserørene er ingen nødvendighet, men må byttes hvis de begynner å lekke. Nevnte nr. er 2 satser på 2 og 3 rør.

Jan Olav
04/10/16, 21:28
Det er en slik pakning eg også ser for meg. Spennbøylen var eg ikke klar over. Da skal det bestilles også. Takker så mye.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jan Olav
11/10/16, 10:52
Eg får ta en liten oppsummering.
Etter at eg fikk original software i bilen så gikk den veldig fint når den er varm og går helt strøkent nå etter bytte av virvelspjeld når den er varm.
Eneste eg merker er at den er veldig slapp om morningen enda og den gir fremdeles feilkode når bilen er kald. Er motoren varm og eg sletter feilkoden så går den helt fint etterpå.

Noen som har en tanke rundt dette?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Svirre
11/10/16, 14:16
Hvordan sto det til med DPF hos deg? Og hva er tilstand på EGR?

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Jan Olav
11/10/16, 18:23
Dpfen er fin. Egren vet eg ikke, men eg syntes å se at den var noe olje aktig svart gusje rundt egr ventilen når eg hadde av bunnplaten. Men er litt i stuss... synes turboen plystrer mere også når den er kald.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

rkam
03/07/17, 19:30
Gamal tråd, men det kan nok vere tuningfila som ber om 1200mg rein luft over heile spekteret for å sleppe å få eksos frå EGR.