PDA

Vis full versjon : Problem med 850 nekter å starte.



Grant
02/06/16, 14:10
Jeg kjøpte meg akkuratt en Volvo 850 sedan for en god slum penger, bilen startet fint å gikk før plutselig stoppet den bare helt å nekter å starte, Har en god tro på at det er bensinpumpen så har gått dersom det ikke kommer bensin opp til fuelrailen og man kan ikke høre pumpen i det hele. Er det noen så vet hva jeg kan gjøre for å få bilen igang? Noen så kan anbefale en plass å kjøpe bensinpumpe for full ytelse? Evnt anbefale en viss pumpe:-)

mvh Grant.

brynna
04/06/16, 17:59
Pumpa skal gå 3-5 sekunder etter at tenning er slått på. Arbeider opp trykk, og så stopper den (Til info):)

Kjøpte pumpe på 850 hos hugger. Kosta 350,- Virka greit de 4 åra etter til bilen ble solgt. (Men kjent problem på disse bilene)

Professor Dremel
04/06/16, 19:54
Kan tipse om en lesverdig "how - to" - tråd om bytte av bensinpumpe her på forumet.

Professor Dremel
04/06/16, 19:56
Jeg kjøpte meg akkuratt en Volvo 850 sedan for en god slum penger, bilen startet fint å gikk før plutselig stoppet den bare helt å nekter å starte, Har en god tro på at det er bensinpumpen så har gått dersom det ikke kommer bensin opp til fuelrailen og man kan ikke høre pumpen i det hele. Er det noen så vet hva jeg kan gjøre for å få bilen igang? Noen så kan anbefale en plass å kjøpe bensinpumpe for full ytelse? Evnt anbefale en viss pumpe:-)

mvh Grant.

Gratulerer med godt valg av bil. Gratulerer med ditt første innlegg.

Rcar
09/06/16, 20:11
Er det ikke bensinpumpen, anbefales det å sjekke 1-2-3 på tenningsdeler og at det er gnist på plugger.

En boks med startgass er alltid kjekt å ha ;)

Rcar

JDavidsen
09/06/16, 20:19
Jeg kjøpte meg akkuratt en Volvo 850 sedan for en god slum penger, bilen startet fint å gikk før plutselig stoppet den bare helt å nekter å starte, Har en god tro på at det er bensinpumpen så har gått dersom det ikke kommer bensin opp til fuelrailen og man kan ikke høre pumpen i det hele. Er det noen så vet hva jeg kan gjøre for å få bilen igang? Noen så kan anbefale en plass å kjøpe bensinpumpe for full ytelse? Evnt anbefale en viss pumpe:-)

mvh Grant.

De har ok universal bensinpompe på biltema, brukte det på den gamle jeg hadde, funket fint. du kan også prøve å tjuvkoble bensinpompereleet for å sjekke om det har tatt kvelden, står 103 på releet og likker i sikringsboksen i motorrommet. legger ved bilde av eksempel på kobling
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/1.jpeg

Mvh. joakim

Rcar
11/06/16, 22:50
Brukt originalpumpe er jo også et alternativ ;)
Masse på finn.no


Rcar