Vis full versjon : 740 t5 senkefjærer
Hei, snart ferdig med 740ien min med t5. Når jeg skal godkjenne tenkte jeg og godkjenne senkesett samtidig. Så i papirene til en kompis på lesjöfors. Der sto det att de var godkjent til mindre enn 225hk.(bare i kw)
Hvordan har dere med godkjent t5 og senkesett gjort dette. Eller tips på senkesett som det ikke står antall godkjente hk i[emoji4]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er vel opp til 150kw(204 hk volvo 960) det står i lesjøfors sine papirer.
Om de henger seg opp i det er ikke godt å si.
Mener å huske at i kaw sine papirer så står det bare "alle" under kw.
Kw er med andre ord ikke spesifikk angitt.
Noen her som har kaw som kan bekrefte dette?
Jeg tok visst feil,og hadde rett samtidig her.
Om du sjekker papirene som ligger i linken her så står det "alle":
http://forum.vccn.no/showthread.php?11196-TUV-papir-til-KAW-50-40-senkefj%C3%A6rer-Volvo-700-900
Men når jeg sjekker papirene jeg selv har liggende så står det opp til 150kw,tilsvarende lesjøfors.
Papirene er av nyere dato enn de i linken.
Noen som har vært borti att de henger seg opp i dette?
Anders Dybvadsskog
29/05/16, 20:51
Min var godkjent med lesjøfors husker jeg
Hmm , da tenker jeg og prøve lesjøfors. Må gjøre resten strøkent/som biltilsynet liker det og ta senken tilslutt. Og satse på att de ikke henger seg opp i dette[emoji28]
Hei.
Vet om 2 stk som godkjente t5 i 740 med lesjøfors for et par år siden. Han ene gikk rett igjennom mens han andre fikk trøbbel og endte opp med å måtte skaffe seg Volvo orginal senksett. Så det kommer an på hvem du møter hos BT.
BT i Drøbak= ok, BT i Sarsborg ikke ok :rolleyes:
Bor i trøndelag jeg. Så blir enten trondheim eller steinkjer. Noen som har erfaring med noen av de?
Et fornuftig argument i tilfelle tvist er jo at volvo selv ikke krever andre/spesielle fjærer for effekter opp til 238 hk i 740.
Er bilen levert med en slapp b230f og 116?hk så er de samme fjærene også godkjent opp til 238 hk.
Derimot så krever volvo andre dempere/krengestag for effekter opp til 238 hk i 740.
Grunnen til at 150kw er oppgitt er fordi fjærene også er godkjent i volvo 960 med 150kw.
Har vært en del hos bt i steinkjer og har grei erfaring med de.Har vist motorbytte,senkesett og div der nå sist i høst.
Som bestandig er det viktig å ha alle dokumenter i orden når man skal inn med bil,og samtidig oppføre seg "som folk"
En utidig attenåring med sliten rånebil er nok ikke det de liker å ha mest på besøk..
I mine KAW TuV papirer står det "alle" under effekt. De er kjøpt for 1,5år siden
Hvordan har dere gjort det med dempere? I papirene jeg fikk fra volvo sto det att d måtte være nye dempere av med dele nr----. Mulig å søke til veivesnet om å få bruke tilnærmet like?
De demperne som volvo foreskriver på 7 serie har etter hva jeg vet gått ut og er ikke å få taki.
Det har ikke så mye for seg å søke biltilsynet, jobben deres i dette tilfellet er bare å verifisere at du har montert de delene som kreves av volvo i papirene deres.
Det du kan gjøre er å sende en mail til volvo norge og spørre de om du kan bruke f.eks bilstein sport/spring/racing som en erstatningsdel.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.