PDA

Vis full versjon : Ulyd etter breisladd?



Ollimo
07/07/10, 13:14
Bytta til noen gamle dekk i går, og tok en del sladder for og si det sånn :p
På den ene sladden kom jeg ganske bredt, og fikk en kjapp vending, og det føltes som framhjula fikk seg litt juling. Sikkert fordi bilen er som en båt for tiden!
Stoppet opp og sjekka alle hjula, tok også en kjapp titt under pasneret. Alt såg greit ut der, men det kom en eller annen rar lyd når jeg begynte og kjøre igjen. Virket også som den kom når jeg svinget :confused:

Noen som har noen ide på hva dette kan komme av? Sorry for dårlig forklaring på lyden, eneste jeg la merke til var litt uling :p

TeamBørnOut
07/07/10, 13:19
har vell drept en foring eller bærekule / endeledd. mye påkjenning når man ligger sidelengs og det tar tak. hvis det uler når du svinger så kan det tyde på at du drepte et hjullager også :) koster ikke så mye å fikse. at det røyk i sladd tydet på at det var slitent fra før også

Ollimo
07/07/10, 13:36
Var nok godt slitent ja :) Har tross alt gått 250 000!
Men det som var litt rart var at jeg hørte ikke noe mer til lyden etter 5 minutter :p

TeamBørnOut
07/07/10, 13:38
Kan tyde på et hjullaget. kan nok komme fort igjen :P
du får kjenne etter. hvis du aldri har bytta foringer å sånt så er det nok påtide :P volvoene "spiser" foringer å sånt med litt aktiv kjøring

Kalsn
07/07/10, 13:41
fikk samme med gammelbilen, bynte å hyle i forstillingen etter litt sladd, og gidde seg etter noen omdreininger med rattet :P

Ollimo
07/07/10, 13:41
Ja, får neste sjekke hjullageret.
Tror ikke det er bytta foringer, men tipper de er passlig utslitt. Får noen vibrasjoner på visse turtall under pådrag, tipper det er foringene som gjør det? :p

TeamBørnOut
07/07/10, 13:43
er nok noe som vrir seg i bakstillinga da ja.. da blir det feil vinkel på pinjongen og den gnager på lageret

Ollimo
07/07/10, 13:48
fikk samme med gammelbilen, bynte å hyle i forstillingen etter litt sladd, og gidde seg etter noen omdreininger med rattet :P

Og du fikk ikke problemer senere? Bytta du noe før du solgte den? :p

Kalsn
07/07/10, 13:57
Og du fikk ikke problemer senere? Bytta du noe før du solgte den? :p
nei bytta div foringer i forstillingen, men ble ikke noe sladding etter det så vet ikke om det ble bedre. Er litt snodig egentli, for lyden forsvinner liksom bare plutselig etter noen omdreininger :p

Ollimo
07/07/10, 14:00
Virker som om det var slik for meg også.. Med en gang klarte jeg å få lyden tilbake, men etter noen meter med start og stopp, og litt svinging forsvant den :p

s4nd3r
13/07/10, 07:16
Ka ulyd det er da? en brrrrrrrrrrrrrrrr lyd som kommer og går når du kjører? den forsvinnger under gasspådrag.. da er det ett hjul lager i bakäselen...

Modalen
13/07/10, 07:57
Kan være oljenivået til servopumpa som er lavt også.
Det merker du om du stopper helt, og lyden fortsatt er tilstede når du dreier på rattet.

Ollimo
13/07/10, 07:57
Ka ulyd det er da? en brrrrrrrrrrrrrrrr lyd som kommer og går når du kjører? den forsvinnger under gasspådrag.. da er det ett hjul lager i bakäselen...

Ja var for så vidt en brrrrr lyd :p
Utslitt hjullager da eller?

s4nd3r
13/07/10, 15:06
gjekk opp ei og ei side, og riv og slit på bakhjulet, så finner du ut hvilken side det er på. :)