PDA

Vis full versjon : Elsystem service snarast



Ditch
24/05/16, 21:50
Før jeg får avlest feilkoder, ville jeg bare høre om dere hadde noen tips da jeg er litt usikker på kjørbarheten til bilen hehe.

Fikk "elsystem service snarast" igår, men kjørte hjem uten problemer annet enn samme melding av og på. Etter det har det ballet på seg med feil.
Når jeg vrir om nøkkelen får jeg først bare motorlampen, 10 sek senere kommer resten av lampene. Bilen vil ikke starte, den står bare å slår. Vrir om nøkkelen og prøver igjen uten problemer. Så får jeg anti sladd og bremsefeil meldinger, turtallsmåleren kutter ut, låsen på automatkassen står å tikker i P og i går kveld sto også bremselysene på av seg selv.
Koblet av batteriet i går kveld grunnet bremselyset, så har ikke fått målt om det tappes mye strøm. Men etter anslagsvis 3 timer med bremselyset på i går kveld, og med 13,7v på batteriet i morges vil jeg anta at batteriet fungerer og dynamoen lader hvertfall. Fikk heller ikke "elsystem" idag, men det var det det startet med.
Har tatt en kjapp titt på sikringene i motorrommet og under dashbordet uten noen tegn på kortslutning hvertfall.
Så jeg lurer bare på om noen har tips til hotspots jeg kan titte på før jeg kjører videre? Eventuelt noen med vida i nærheten av Frogner i Sørum? Ironisk nok har jeg vida selv, men for alt i verden får jeg ikke installert programmet...

Gjelder forøvrig V70 D5 05 mod med 180 000 på telleren.

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

jerognal
25/05/16, 11:59
Hovedlysbryter røk på vår og da ble det en helsikes med rare feil i dash. Ingen feilmelding dog....

Ditch
27/05/16, 11:12
Lurer på om det er bremseswitchen ved bremsepedalen som tuller det til. Skal prøve å bytte den, og ta det derifra.

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

holter
27/05/16, 11:22
Du får se hva du får til med bremseswitchen - sendte deg pm så kan vi ta det derfra om det ikke fungerer :)

Ditch
27/05/16, 16:49
Liten update hvis noen kommer over det samme senere:
Batteriet har nok blitt drenert over tid pga bremselysene har stått på. Det tok vel nærmere 24 timer før ladingen var ferdig, og da jeg startet bilen var det "bare" anti sladd og bremsefeilmelding, klikking i girspaken fra låsen som holder den i Park, og lys i baklysene.
Prøvde å tukle med bremselys bryteren, men feilene var fortsatt der. Fikk tatt ut bryteren idag etter litt knoting, og ved å bruke en teipbit til å holde bryteren inne, fikk jeg gått å sett at bremselyset gikk ut. Startet bilen, og alle feilkodene var borte. Har målt bryteren og virket som alt var i orden, men har bestilt ny fra Bilia, da den kostet bare 370 kr. Justeringen på den var litt slitt, så mulig den ikke klarer å holde seg helt på plass.
Så bilen er i "orden", jeg må bare ta av teipen for å få bilen ut av park, og sette på teipen når jeg går ut av bilen hehe :)