PDA

Vis full versjon : Turbo til B230F?



chrix
24/05/16, 13:08
Hei, jeg har en lat 240 som jeg vil ha litt mer futt i. Og lurer på hvilken turbo jeg burde kjøpe til rundt 5000. Motoren er en B230F som har rullet 542.000.

HansOla
24/05/16, 14:36
Bytt til komplett FT. Mye billigere og du vil få en bedre motor enn om du turbokonverterer en F som har gått 550000

Lasse R
24/05/16, 14:42
Har i såfall en 13c med 940 manifold hvis du er interessert. ;)

Dan Bay-Johansen
24/05/16, 15:49
Har i såfall en 13c med 940 manifold hvis du er interessert. ;)
Hadde jeg kunne valgt så hadde jeg fått tak i noe litt større [emoji106]

Bytt til komplett FT. Mye billigere og du vil få en bedre motor enn om du turbokonverterer en F som har gått 550000
Det er en sannhet med modifikasjoner, F med turbo er veldig kjørbare da Fen er sterkere i bunn bl a. Har to kompiser som kjører F+T og de går minst like godt som min FK [emoji14]

En T3 turbo av noe slag med litt grei størrelse på eksoshus er innertier [emoji106]

Selvfølgelig skal man ikke anta at en motor med over en halv million km er egnet for turbokonvertering, men hvorfor ikke ha det litt gøy? Motorer finnes det nok av [emoji23] [emoji23]

HansOla
24/05/16, 15:53
Joda, en f+t går nok bedre, men vil bli billigere å få tak i komplett ft :) Med mindre man skal bytte turbo, dyser, lmm osv+++ da er det nå ikke vits å kaste bort penger på noe man skal bytte :P Men ja, f+t funker veldig bra så lenge ikke motor er utslitt, som som kan være tilfelle ved 550 000km ;)

Dan Bay-Johansen
24/05/16, 16:32
Man kan kjøre turbo på originale dyser og lmm faktisk, jeg satte i f-dyser nå for å prøve og med lavt trykk så går det helt fint [emoji106]

Men vi er nok på generelt grunnlag enige [emoji6]

Daruu
24/05/16, 17:28
Det er såpass billig med komplett fk/ft nå, at hvis du ikke har endel av delene liggende fra før så ville jeg gått for den løsningen.
Men det er veldig morro med f+t også :)

Sebbe
25/05/16, 05:01
Koster da ikke mye å konvertere en F motor, jeg gjorde det for noen år siden, fikk alt jeg trengte billig fra en lokal bilopphøgger, brukte ikke mer enn 5000, inkludert ny forsterket clutch.

Personlig ville jeg ikke brukt 5000 på en turbo, spar heller de pengene til datasprut eller noe annet viktig. Hadde T3 turbo fra B230ET på min, den funket veldig bra, T3 fra sierra cosworth skal visst også passe veldig bra.

Dan Bay-Johansen
25/05/16, 07:25
Koster da ikke mye å konvertere en F motor, jeg gjorde det for noen år siden, fikk alt jeg trengte billig fra en lokal bilopphøgger, brukte ikke mer enn 5000, inkludert ny forsterket clutch.

Personlig ville jeg ikke brukt 5000 på en turbo, spar heller de pengene til datasprut eller noe annet viktig. Hadde T3 turbo fra B230ET på min, den funket veldig bra, T3 fra sierra cosworth skal visst også passe veldig bra.
T3 fra cosworth funker veldig bra, det kan jeg skrive under på [emoji106]

Flere kinaturbos som også funker greit på budsjettbygg [emoji23]

chrix
25/05/16, 23:07
Hadde jeg kunne valgt så hadde jeg fått tak i noe litt større [emoji106]

Det er en sannhet med modifikasjoner, F med turbo er veldig kjørbare da Fen er sterkere i bunn bl a. Har to kompiser som kjører F+T og de går minst like godt som min FK [emoji14]

En T3 turbo av noe slag med litt grei størrelse på eksoshus er innertier [emoji106]

Selvfølgelig skal man ikke anta at en motor med over en halv million km er egnet for turbokonvertering, men hvorfor ikke ha det litt gøy? Motorer finnes det nok av [emoji23] [emoji23]

Skal bytte motor med tiden, er bare interessert og se om F'en klarer det. Men har ikke all verdens med penger da jeg er 16 år

Nilsson
29/05/16, 10:37
en gammel et turbo får man kasta etter seg vel? og noen greie dyser koster ikke stort. dra på høggern og finn en intercooler fra ettellerannet og sleng det sammen :D en halv million, hva er det? ;)

chrix
17/08/16, 23:15
Motoren er spræk til å ha gått 544.000, hvilken størrelse anbefaler du? har orginal turbo manifold, passer alle slags turboer på den? (Kan ikke så mye om turbo og de slags greier)