PDA

Vis full versjon : Vannlekkasje xc70



Sparky
23/05/16, 22:34
Et lite spørsmål til dere som kan litt. Har en xc70 09 modell hvor jeg ser nå at det kommer vann inn i bilen ved toppen av frontruta, virker som det legger seg i noe plast over innertaket ved solskjermen akkurat i kanten på ruta innvendig. Er det dårlige pakninger på ruta som kan være greia? Eller hva tror folket?

gswede
24/05/16, 03:52
Det kan det være, har du evnt soltak bør det også sjekkes. Noe usannsynlig at soltaket lekker her da nedføring for dren går langs a stolpe i forkant. Greit å ha sjekket lell :-)
Lykke til.

Sparky
24/06/16, 19:33
Det viste seg og være at ruten hadde løsnet i toppen, så bilia skulle bytte ruta gratis på reklamasjon :-)

FreddieAwD
24/06/16, 22:18
Vanlig problem på V70/XC70 2008-->
Når de har det så forbanna travelt på fabrikken at de ikke gidder å rengjøre/ha heftprimer på rute og karrosseri, da løsnet det gitt...
Har sett mange slike problemruter, dessverre... :D

Godt de tar det på reklamasjon da...Selv om reklamasjontiden din var over...

Sparky
27/06/16, 16:12
Vanlig problem på V70/XC70 2008-->
Når de har det så forbanna travelt på fabrikken at de ikke gidder å rengjøre/ha heftprimer på rute og karrosseri, da løsnet det gitt...
Har sett mange slike problemruter, dessverre... :D

Godt de tar det på reklamasjon da...Selv om reklamasjontiden din var over...

Ja gjorde ingenting det, han fra bilia gikk konsekvent ut og puttet en post-it lapp gjennom det løse punktet i ruta og knipsa bilder. Kom igjen om en uke så fikser vi det, var beskjeden jeg fikk! Tommel opp til bilia Hamar!!

anders85
28/06/16, 08:52
Hadde samme på min 2008 XC 70, filmen på innsiden av ruten som løsner i overkant.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/871.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/872.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

kospaang
28/06/16, 21:05
Har sett mange slike problemruter, dessverre... :D
Hadde samme sak. Det var heft mellom glass og pålimt tegningsmateriale som hadde løsnet hos meg. Tydelig å se når en tok ut ruten!

Iflg. forhandler ikke uvanlig, og altså dårlig arbeid under prefab av ruten.

Heldigvis null & nix problem overhodet, innenfor garantitid.

Ny rute og alt så godt som nytt !