PDA

Vis full versjon : Kakkling i forstilling og bilen drar til siden.



Espein
06/07/10, 23:02
Skjønner ikke helt alt nå.

Bilen var på eu-kontroll, og jeg har nå skifta kappa senkefjærer til vanlige senkefjærer. Jeg har skifta mansjett og styrestag på høyre side, foringer på stabstag opp mot ramme begge sider, foringer på stabstag ende begge sider og ytre endeledd på høyre side.

Har skifta bremse på høyre side, men venstre side fikk vi ikke stempla i calipterene helt inn, så må skifte den også.

Uansett, hvorfor kakler det i forstillinga enda?! Har jo skifta det som skulle være feil ved eu. Noen som har tips? Framre casterstagforinger?
Og før var det sånn at om jeg svingte helt til venstre, så dro bilen en del til venstre helt til jeg svingte en del til høyre. Og omvendt. Blei ikke bedre ved skifting av foringer osv. Servopumpa? Bilen er ellers helt "volvo lett" på rattet..

TeamBørnOut
06/07/10, 23:08
caster foringene kan gjøre dette ja

kraftern
07/07/10, 01:38
du får ikke heist opp bilen å kjent rundt på eventuelle foringerer du ikke har byttet å alt slik å se om du finner noe som det er slerk i da :)

Espein
07/07/10, 16:27
Han på verkstedet mente det ikke var de foringene, noen flere forslag? :)

jan_m
07/07/10, 21:46
høres ut som foringer eller servo... du har ikke en donke lyd under akselerasjon og nedbremsinger også`?

Espein
07/07/10, 21:53
Nope, har ikke det.

TeamBørnOut
08/07/10, 01:35
selv om verksted folk sier en ting betyr det ikke være sant :)

Espein
08/07/10, 17:08
Nei men var en jeg kjenner som jobba på verksted, men kunne selvsagt være de, får se :)

gull pilen
08/07/10, 17:13
lagrene i demper toppen... hadde et slikt som var ødelagt på min nå å da va bilen litt merkelig å kjøre og den drev å dro til en av sidene...
er nokk om de ikke ligger ordentlig på plass og....

TurboHansen
08/07/10, 17:30
Jeg har en sånn kakling på 760n min, og der er det casterstaget på ene si som er utslitt ;)

Espein
08/07/10, 19:36
Skiftet: mansjett, styrestag og endeledd høyre side.
Framre casterstagforinger, begge sider.
Foringer stabstag opp mot ramme, begge sider.
Foring på stabstag, ende, begge sider.

Kaklinga på VENSTRE side blei borte etter skiftet av framre casterforinger. Men har fortsatt kakkling på høyre side. Og bilen drar fortsatt til siden, og ved nedbremsing drar den litt til venstre, selv med ny kalipter.

TeamBørnOut
08/07/10, 23:39
bærekuler? men kakler den så få noen til å gynge på bilen mens du hører etter lyd da. er jo ikke så mye det får vært..

TeamBørnOut
09/07/10, 07:34
Noe vi pleier å gjøre med lyder vi ikke finner er å finne en god norsk grusvei (vaskebrett) og slenge en sittende på fangern eller hengende rundt i motor rommet mens vi rygger over dumpene. da er det lett for personen å finne lydene (+ se andre ting man ofte oppdager da :D).
vet at mange lar noen henge ved bilen med skateboard og rollerblades. men vi har ikke funnet noen som er villige til dette på dårlig vei hvor lydene kommer frem :P