Vis full versjon : Lufttrykk V70R AWD
Hvilket lufttrykk anbefales på 98 V70R AWD
Med 215/40R18 på 8" felg
Sjekk instruksjonsbok evnt på innsiden av tanklokket/luken. 36PSI er vanlig
Sjekk instruksjonsbok evnt på innsiden av tanklokket/luken. 36PSI er vanlig
Med standard dekkdimensjon ja
Må ha endel meir med 215/40R18
en del mer, 1 kanskje 2 psi..
Jeg sliter med å forstå at noen kan like disse bilene her med så lite luft i dekkene. Blir en helt annen, og bedre bil å kjøre mener jeg, med 43-45 PSI (på originaldimensjon, 17")
Er for såvidt enig med deg i det men originalt så anbefales det som sagt, med normal lastet bil +-36PSI.
Det er også forskjellige anbefalinger alt etter hvilken fartsprofil bilen har, om du regelmessig passerer 190km/t anbefales 44-46PSI. Tipper det ikke er mange her på berget som gjør det.
Men, smak og behag.
Jeg kjører 36 PSI på min, altså 2,5 bar. 215/45-17. Kan ikke skjønne hvorfor jeg skal kjøre med mye mer enn det Volvo oppgir som optimalt for bilen til mitt bruk. :)
Jeg kjører 36 PSI på min, altså 2,5 bar. 215/45-17. Kan ikke skjønne hvorfor jeg skal kjøre med mye mer enn det Volvo oppgir som optimalt for bilen til mitt bruk. :)
Du som har hoppet fra stein til stein med trialsykkel om jeg ikke husker feil burde da vite at lufttrykk i dekk er noe man bør prøve seg litt frem med (innen rimelighetens grenser, selvsagt)
Tapatalk amputerer posten min, det skulle vært en smiley der og litt mer tekst, men har skrevet det to ganger nå og det forsvinner hver gang.
Stemmer det at jeg spretter fra stein til stein på en trialsykkel hver tirsdag og torsdag :)
Der eksperimenterer vi med luft ja, men på bilen som går på samme underlag hele tiden, så synes jeg det virker greit som det gjør egentlig. :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.