PDA

Vis full versjon : 940 B230FK 19T



Vikee
13/05/16, 13:33
Hei lurte på om noen kan fortelle meg om dette er EGR ventil som sitter under WG?
Og hvorfor får jeg turbo flutter da jeg blokkerer denne, men hvis jeg lar vakum slangen gå til innsuget som den gjorde, så høres det ut som en svak dumpventil istedet for flutter(zutututu):p?

Bilde link: http://www.owendevelopments.co.uk/uploads/news/WEB_Owen_Developments_Volvo_TD04_19T_turbo.jpg

HansOla
13/05/16, 13:55
Det er dumpventil. :) Når du blender den går overskuddsluft tilbake og bremser ned kompressorhjulet, og du får slik turboflutter :)

Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

Vikee
13/05/16, 14:31
Takk for svar:) så altså innebygd dump i 19t? Har blenda både den og den andre dumpventilen, så har nå den lyden jeg ønsker, men alikevel da jeg lader bortimot 0.9 så kommer det alikevel en litt hard pssh etterfulgt av zututu, skulle vel ikke ha vært no annet som slipper ut luft da jeg slipper pedalen da?

HansOla
13/05/16, 16:13
Den har innebygd dump ja :)

Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

eab
20/05/16, 21:11
Takk for svar:) så altså innebygd dump i 19t? Har blenda både den og den andre dumpventilen, så har nå den lyden jeg ønsker, men alikevel da jeg lader bortimot 0.9 så kommer det alikevel en litt hard pssh etterfulgt av zututu, skulle vel ikke ha vært no annet som slipper ut luft da jeg slipper pedalen da?

Det holder ikke bare å blende den resirkulerende dumpventilen, fjæra i den er ikke kraftig nok til å holde igjen. Du må koble den slik at det er like mye trykk på begge sider av den for at den ikke skal åpne.