PDA

Vis full versjon : Volvo S60 D5 Feilkoder



Dan.n
12/05/16, 20:12
Hei alle sammen, er helt ny hær på forumet, da det er min samboers bil, skammer meg litt og si det men er egentlig mercedes mann.

Har seg sånn at den beste bilen på yttersiden (volvo'n) har div feil for øyeblikket....

Kjøpte Autel Maxi Check pro hær i fjor, pga at jeg kjører benz og fruen kjører volvo.
å den tar begge deler...

I det siste har vi fått opp brems service erfordras og anti spinn serv erfordras.

Og leste da ut feilkoder
fikk da opp følgende feil koder.
0139 Pre-pressure valve brake booster signal outside its permitted range
0140 brake pedal pressure sensor outside permitted range
0061 Brake disc

etter litt google så sitt jeg og fundere på om det virkelig må byttes deler for 5500,-
eller om det kan være en enklere forklaring?

feilene kom etter bytte av bære bruer framme og bytte til sommerfelger.
takker for svar

lars otto skiftesvik
12/05/16, 20:49
Velkommen til forumet.
Si litt mere om hvilken bil dette er.
Litt underlig å få opp feil etter bytte av felger og bærearmer.
Vi ser gjerne at din frue melder seg inn på forumet.

Dan.n
12/05/16, 21:38
Det er en Volvo S60 2003 2,4 D5 sedan.
Km 282 xxx.

Er felger Fra en volvo V70 2012 1,6 DRIVe

Byttet Wastegate, lmm, n75 ventil.

skal bytte bremseskiver og klosser.

Tviler på at vi får det til du, hu sir det er hennes bil når den er ren og pen og uten problemer, ellers min.

Svirre
13/05/16, 11:41
Velkommen inn hit :)

For å være ærlig, så er det umulig å si hva feilkodene sier. Ingen bokstaver som står foran dette, evt. utdypende feilkoder/angivning?

Ang. bremseserice kommer opp i display, kan være noe så enkelt som en dårlig abs-krans på et av hjulene, evt. en abs-føler som begynner å takke for seg. Dette KAN resultere i periodiske feil, og er langt i fra unormalt.

Vil også minne om bokmål eller nynorsk i skrivemåte (ref. forumsregler), slik at alle har mulighet til å lese fremtidige innlegg :)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Dan.n
13/05/16, 12:00
Takk for svar Svirre!

er en periodisk feil ja, enkelte ganger kan vi uten problem kjøre opp mot 500km uten å se noe til det, mens andre ganger ikke kan kjøre til butikken, Drøyt 2 km.
er det noen måte og sjekke abs krans eventuelt føler?

lars otto skiftesvik
13/05/16, 14:54
ABS følerne sitter bak bremseskiven disse kan du skru ut og rengjøre med et passende stoff.
Lys ned i hullet og drei på navet for å se om kransene er veldig rustne eller drittne,samtidig sjekker du om kransene sitter fast og ikke har løsnet.Du kan også rengjøre kransene med rustløser og luft dersom du har tilgang på kompressor.
Dersom du skal fastslå om en ABS føler ikke fungerer må du ha diagnose som klart fastslår at en føler er problemet og hvor denne sitter.
Her kan jeg anbefale den nye kodeleseren for volvo som biltema selger til kr 1200 den har jeg selv og synes den fungerer utmerket til en rimelig penge.Samtidig vil du kunne imponere fruen med din kunnskap om hennes volvo.
Den kodeleseren kan spare deg for penger på et lite øyeblikk.

Alfs80
13/05/16, 15:33
Sjekk om abs kransen er sprukket du