PDA

Vis full versjon : Varmeapparat skrur seg av og på v70 1997



Hypnotisk
12/05/16, 08:35
Hei! Har en Volvo V70 1997 modell
Klimaanlegget skrur seg av og på ganske ofte, noen som veit hva dette kan være?
Har ingen blinkene pærer i bryterpanelet ved oppstart
Dette probleme begynte for hvertfall 6 mnd siden, men da skjedde det kun en skjelden gang. Men nå skrur det seg av og på hele tiden (ca 1 gang hver minutt)
Spiller ingen rolle om jeg har på full varme, full kulde (med AC) eller om vifta står på "0"
Det er som og vri om nøkkelen, blir helt mørkt i temperaturpanelet og vifta stopper og blåse, også skrur det deg på igjen omtrent med en gang.
Har tatt ut kupetemperatur vifta og blåst den rein, men uten hell..
Klimaanlegget blåser både varmt og iskald, så det fungerer som det skal om man ser bort i fra at det skrur seg av og på hele tiden

Takker for tips! :)

Sagen
15/05/16, 19:25
Har hatt litt av tilsvarende du beskriver. Hos meg var det dårlig kontakt i bryteren når den sto i "auto" posisjon. Kan også være lite olje på kompressoren, om den starter og stopper ofte?

Hypnotisk
18/05/16, 11:35
Har hatt litt av tilsvarende du beskriver. Hos meg var det dårlig kontakt i bryteren når den sto i "auto" posisjon. Kan også være lite olje på kompressoren, om den starter og stopper ofte?

Altså i selve bryterpanelet?
Ac-anlegget har nylig hatt service så regner med at det ble tilsatt nok olje.. Men uansett, ac-kompressoren går som normalt (uten om da hele varmeapparatet skrur seg av da)

Nå i det siste har varmeapparatet fungert nesten som normalt, skrur seg av en skjelden gang. Så må være dårlig kontakt en stand?

Svirre
18/05/16, 16:43
Mest sannsynlig at det er motstanden, men kan være bryterpanelet eller dårlig ledningsforbindelse et sted.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!