PDA

Vis full versjon : ADVARSEL V70 R



4x4vinge
11/05/16, 15:55
Hei tok meg fri fra jobb i går 10 mai og hadde bestilt flyreise til trondheim og så videremed tog til Støren før og møte eier av en volvo v70 r 2006 mod med sonicblue og acatama interør som sto aventert på finn og befant seg på rennebu og det sto i anonsen at bilen var STRØKEN
Eier Kim Marius Sunnset kom da og hentet meg og vi dro på jobben hans og tok inn bilen for at jeg skulle se over bilen

Regnr BD44689 sonicblue finnkode 74341007

Følgende feil girkasse høgger ved giring i blant og dette viste kunden fra før og dette fikk jeg vite på Nardo bil trd og sa at hadde glemt dette
og i tilegg lyste motorlampa og selger viste ikke hva som gjorde det ,men det viste også Nardo di sa at det var fremste lamdasonde
dette var selger opplyst om da han var dær for og finne feil og dette sa han ikke til meg

DIV FEILER
dårlige reflektorer baklykter begge
defekt høytaler førerdør
ulyd servopumpe
skade hanskerom
lakkskade frontfanger enda den nettopp er lakert
meget slitte seter rifter baksete
venstre støtdemper foran defekt
fjerbeinslager og fjertopper meget dårlig , mye ulyd fra disse under kjøring
fanger bak løs under
innerskjermer foran løs forkant
låsen på h luke bak i bagasje rommet manglet
nøkkler til avtagbar krok mangler
Og rti fungerte ikke
Alle 8 felgene var kantkjørte


feilkode på luftmengdemåler .sa at denne nettop var byttet
feil på kamaksel regulering
feil på hovedlys bryter
feil på lamdasonde
feil på demper v foran
dette leste jeg ut med vida som jeg hadde med
Og det fantes ikke no dokumentasjon på register bytte. Så det var tid før det også
OG så tok jeg en tur under bilen og da fikk jeg sjokk .hele bilen under var full
av jord og gres og stein over alt som da viser seg at bilen har vært kjørt av veien,div skader på bakstilling
og det var jord til over tannstanga og rundt mellomaksel oppheng og stabstaget bak måte jeg grave fram for og sjekke foringer
og i tillegg var det vibrasjoner hele tiden under kjøring og dekkene var lagt på nye dagen før så vibrasjonen kommer nok ikke derfra

Og alt dette som jeg fant i løpet av 30 min da kan man begynne og lure på ka denne bilen har opplevd

Og selger var ikke villig til og gå ned på prisen og da sa jeg rett ut til han at jeg kom te og skrive på forum
om dette og navne hans så ikke andre går i fella og blir lurt av han

Dette kostet meg ca 10 tusen kroner i biletter og tapt arbeids fortjenest

lars otto skiftesvik
11/05/16, 17:23
Flott at du kommer med denne advarselen slik at ikke andre legger ut på samme turen som du.
Var denne bilen aldeles mishandlet og dårlig vedlikeholdt? Den har jo ikke så fryktelig mange kjørte kilometer.

4x4vinge
11/05/16, 19:22
Hart brukt og ikke tatt vare på og fikset ting etterhvert. Koster og ha R bil

volvoRsport
11/05/16, 20:02
Annonsen har blitt slettet nå.

Yttervik
11/05/16, 20:12
Var det denne som lå ute for en plass mellom 250 og 300 000? Uten skilter i annonsen?

4x4vinge
11/05/16, 20:21
Denne lå te 250 plus reg. Er eu godkjent nu og registert. Bildene i anonsen var gamle noen fra da han kjøpte den fra sandnes og noen fra tromsø som er 7 år gamle og da lå biln te 600 tusen i 2008 eller 2009

aarnes
11/05/16, 20:30
Var det denne som lå ute for en plass mellom 250 og 300 000? Uten skilter i annonsen?

Nei, det er den som Morgis kjøpte.

Denne sto med skilter.

sekse
11/05/16, 20:43
Hoi!

Kjedelig å høre at den var såpass sliten. Dessverre er R`ne rundt om begynt å bli endel år og mange er GODT brukt.

La i fjor ut sekssifret beløp på min egen R, selv om jeg skrur og fikser det meste selv...

4x4vinge
11/05/16, 21:13
Æ kan kjøpe din sekse

hgnubel
11/05/16, 21:53
Trist. Håper prisen justeres og bilen får et godt hjem snart.

sekse
11/05/16, 22:22
Æ kan kjøpe din sekse

Alt er til salgs for riktig pris.

gswede
11/05/16, 23:39
Hadde en fyr sagt til meg at bilen var strøken og feilfri hvorpå jeg reiste land og strand rundt bare for å finne bilen med masse feil ville jeg bedt om dekning av reiseutgifter.

sandal
12/05/16, 02:24
Forbrukerådet e god å bruke på sånnt som dette, vist du har ¨bevis¨ på at han sa den var strøken å nærmest feil fri!
Hjalp meg når eg var ute for samme situasjon som deg :D

volvoRsport
12/05/16, 10:10
Forbrukerådet e god å bruke på sånnt som dette, vist du har ¨bevis¨ på at han sa den var strøken å nærmest feil fri!
Hjalp meg når eg var ute for samme situasjon som deg :D

Han har jo ikke kjøpt bilen, da hjelper det vel lite å gå via Forbrukerrådet.

hgnubel
12/05/16, 11:25
Dette høres ut som en litt ekstrem sak, men det blir litt spesielt om en potensiell kjøper skal få dekket noe for reise og tapt inntekt dessverre... noen som har eksempler på at slikt har skjedd mellom private parter?

gswede
12/05/16, 12:02
Mannen er lurt opp i stry og har betalt så det holder for å komme å se på bilen.
I forliksrådet ville han hatt en god sak, om informasjonen er dokumenterbar, evnt med tekstmeldinger eller mail.

Uansett ville jeg bedt selger om mer informasjon enn finn annonsen gir, spesielt om jeg måtte reise langt for å se bilen. Utvidet informasjon og flere bilder enn annonsen gir er lurt å få før man setter seg på flyet. Nå vet vi jo bare en side av saken..

Daniel V
12/05/16, 12:41
Forliksrådet er jo bare tull på sånne ting. De prøver jo bare å få partene til å møtes på midten samme hva slags situasjon det er snakk om. Fetteren min var i forliksrådet fordi han ikke fikk tilbake penger han hadde lånt ut til en kamerat med gjeldsbrev. Da presterte forliksrådet å mene at de burde møtes på midten! Haha! Det sier sitt om hvordan de tenker.

René Fredriksen
20/05/16, 18:14
Hadde en fyr sagt til meg at bilen var strøken og feilfri hvorpå jeg reiste land og strand rundt bare for å finne bilen med masse feil ville jeg bedt om dekning av reiseutgifter.

for så og knallet til han...