PDA

Vis full versjon : Bakre oksygen sensor (lambdasonde)



PetterDale
07/05/16, 18:00
Motorlampa lyser og har feilkode på bakre oksygensensor. Signal missing og faulty signal.
Noen som har noen tips om hvor jeg kan få tak i ny? Er det noen god ide og kjøpe brukt? Ny koster fort 2-3000kr.
Er en V70 2004 2.0t B5204T5.

dag otto
07/05/16, 20:37
Hjelper og skrive hvordan bil du har, motor osv

PetterDale
07/05/16, 20:58
Hjelper og skrive hvordan bil du har, motor osv

V70 2004 2.0t B5204T5

dag otto
07/05/16, 23:12
Har selv alltid kjøpt nye ved behov. Brukt fungerer nok det også. Eurodel har Bosch oksygensensor til typ 600-700kr, litt avhengig av hvilken type. Synes ikke det er en upris og da får du et kvalitetsprodukt. Sensoren som står foran kat er vel dobbel pris tror jeg.

PetterDale
08/05/16, 02:19
Hvorfor er de så mye billigere på eurodel enn andre steder? Er det ikke samme produktet?

holter
08/05/16, 19:07
Det er samme produkt -men sånn er det med det meste av bildeler og mye annet også , eurodel driver et nettbasert firma -det gjør ikke f.eks bilia og så handler det om hva et firma beregner seg i avanse på det dem selger . Har kjøpt dynamo til v70 fra bosch som et sted kostet ca 1600 kr og et annet sted 6500 kr ... men mange firmaer lever godt på folk som bare leverer inn bilene på verksted og drar bankkortet - vccn og forumet er vel det stedet jeg har spart mest penger i livet på og bruke med og lese andres erfaringer og hvor dem finner delene :)

dag otto
09/05/16, 00:46
Det er uten tvil mye å spare ved å sjekke rundt, prisene varierer utrolig mye. Når man sammenligner priser er det derimot viktig å huske at man sammenligner tilsvarende merker. Ulike levrandører/merker er ikke nødvendigvis sammenlignbare mtp kvalitet. Det finnes mange nettbutikker som selger deler av ulik kvalitet. Nå skal ikke dette bli en diskusjon over hvilke merker/levrandører som er best, og for å svare på spørsmålet ditt; så er nettbutikker lettere og gjøre kostnadseffektive og dermed billigere og drifte enn fysiske butikker/verksted. Som alle butikker forhandler også nettbutikker til seg avtaler for å få lavere innkjøpspris. Her handler det om mengde, stabilitet, hvor lenge man har handlet sammen Osv.

Det er ofte gode muligheter for rabatter hos steder som billia, mekonomen Osv. Selv om du får 20% i kassa har de fortsatt fortjeneste.
Jeg kjøper feks maling gjennom en kamerat som er produktsjef for en stor produsent av maling. Der betaler jeg 30% av prisen i butikken. Men de tjener fortsatt penger.

Fortjenesten er enorm hos enkelte. Men eurodel har en super nettbutikk hvor du selv kan vente merke/kvalitet. Så ville ikke vært bekymret for å kjøpe derifra.

PetterDale
11/05/16, 17:01
Er 2 forskjellige der. http://s32.postimg.org/w96w0v5b9/2016_05_11_17_57_57.png

Sliter litt med å finne ut hvilke av disse 2 som passer min bil. Har 04 modell, første gang registrert september 2003. Den ene sonden er for modell før juli 04 og en for august 04 og senere.