PDA

Vis full versjon : Finner ikke Blinklysrele - 262c 1980



Bertone 262c
07/05/16, 16:24
Hei

Sliter med å finne blinklysrele'en på Bertonen da bilen ikke vil blinka og jeg tror den må byttes(snart EU :rolleyes:), har leita en del men kan godt være at jeg har gått forbi den i farten, hadde heller ingen lykke med å se i manualen og googling. Nødblinken funker men ikke blinklysa. Kan jo være på samme plass som 240 modeller og, så gjerne kom med alt en kan tenkes.

har kjøpt et rele på volvo som ser noenlunde slik ut http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/288.jpg

Takk på fohånd :o

larsverm
07/05/16, 18:02
Ja, hvem vet hva de italienerne kan ha funnet på. :D

Bertone 262c
07/05/16, 18:27
ja :p , vel var rett foran nesa mi hele tiden( til høyre for benet bak et cover litt neden under noen ledningen), og det hjalp ikke å bytte :( den blinker fortsatt ikke selv om nødlys funker, elektrisk er disse bilene forferdelige, er ikke første elektriske problem :(

volvo245gl
07/05/16, 19:58
Har ikke 262 men på 245 har de 2 plasseringer som jeg har vært borti. Den ene er i metall rammen som er i midtkonsollen, oppe under utblåsningen.
Den andre er bak plastplaten ved gasspedalen. Helt fremme ved midtskonsollen. Rett bak plastkanten som nedre plastskruen står.

Bertone 262c
07/05/16, 20:52
Jepp! :D Fant den ved gasspedalen bak plastplaten nedi der;) Takk skal du ha :o Men blinklysrele'en var vist ikke problemet. Den blinker fortsatt ikkje, og Nødblinkene funker, tenker jeg skal sjekke sikringene og hvis de er greie så får jeg ta en titt på den blinklys bryteren/spaken evt. dårlig ledning eller bytte'n om det blir nødvendig.

Daruu
07/05/16, 23:17
Har vært borti tilsvarende problem på en 240, å da var det dårlig kontakt på sikringa som gjorde det...

volvo245gl
08/05/16, 07:36
Er ofte hendelen som svikter i kontaktene der. Er man flink å blinke, så blir det slitt der!

I.H
25/05/16, 16:43
Har du funnet ut av det?

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Bertone 262c
26/05/16, 13:11
Har du funnet ut av det?

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Er ikke i orden enda, men bruker ikke bilen så altfor ofte(vær og skade i ribbein) og Eu er ikke før etter sommeren, men er rimelig sikker på at det er den spaken/hendelen som en bruker er gåen(eller dårlig ledning), så jeg ska se om noen kompiser har noen sånne fra vraka sine.

Er veldig flink til å blinke selv, har da hørt at de fort ryker da hehe;) men de som var litt rart var at når jeg skulle kjøre den en fin tur etter vinterlagring tidligere i mars funket de i sånn første halvdel men ble borte etter det.

holder nå på å skifte bremseskiver og diverse(dab radio nærmer seg hehe);)
har du samme problem?

I.H
26/05/16, 13:22
Har du strøm til bryter hadde ikke det på min 242. For varselblink bryter å blinkhendel får strøm fra to plasser. Kan legge ved strømskjema til 79 mod hvis dette hjelper.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/1022.jpg

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Bertone 262c
30/05/16, 21:32
Har du strøm til bryter hadde ikke det på min 242. For varselblink bryter å blinkhendel får strøm fra to plasser. Kan legge ved strømskjema til 79 mod hvis dette hjelper.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/1022.jpg

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Tusen takk! :o

har ikke bilen akkurat i nærheten for øyeblikket men om noen dager, skal absolutt sjekke opp i dette før jeg kjøper nytt, hadde bare to spørsmål :rolleyes: ; hvordan sjekker jeg om det er strøm i disse koblingene ? bruker jeg et sånt meter? er litt fersking, og har vel hatt det på skolen en gang men er ikke alt en husker :p og hvordan fikset du problemet?

I.H
30/05/16, 22:04
Bruker prøvelampe :) jeg hadde bare koblet feil etter bytte av el nettet i bilen :) kan væra så lett som dårlig kontakt som nevt tidligere her også. Men gå over med prøve lampe å se om du får strøm til dem riktige stedene.
Den ene skal ha konstant strøm noe den har med at varselblink funker. Så mistenker at den kanskje ikke får tenningstrøm. Vært å skjekke opp ;)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk