Vis full versjon : Forskjell på gammel og ny motor V60
Er det noen som prøvd både den gamle 5-sylindra 2-literen og den nye 4-sylindra? Hvor mye forskjell kjenner man med tanke på støy og gange? Må vell være bra forskjell på girkassen?
Stiller spørsmål fordi jeg har sett på en V60 som er aktuell for kjøp, men denne hadde den gamle motoren.
Er det noen som prøvd både den gamle 5-sylindra 2-literen og den nye 4-sylindra? Hvor mye forskjell kjenner man med tanke på støy og gange? Må vell være bra forskjell på girkassen?
Stiller spørsmål fordi jeg har sett på en V60 som er aktuell for kjøp, men denne hadde den gamle motoren.
Har prøvd i nye XC90'en og den nye automaten går den gamle en høg gang. (Det skulle vel berre mangle!)
Motoren er bra, men det er jo litt trist at det er rekkefirer. Smakssak.
Har en 2013 V60 D3 selv med den 5-sylindra motoren, mens vi på jobb har en 2016 V70 D4 med den nye 4 sylindra.
Etter min mening er det penere gange på den gamle 5eren, noe mer vibrasjoner i den nye 4eren på tomgang. I støy oppfatter jeg de som rimelig like, mulig noe mer i 5eren, men samtidig er jeg en av de som liker lyden i denne i motsetning til 4er diesel.
Begge jeg har kjør er med manuel, så kan ikke si så mye om automaten, annet enn at jeg vil tro den nye er en bra oppgradering etter det jeg har lest.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.