PDA

Vis full versjon : håndbrekk



moccamaster
06/07/10, 21:39
håndbrekket på min 02 v70 d5 har streiket helt.

det tar ikke i det hele tatt og det kommer en skrape/raslelyd fra navet.
hva er galt? og er dette mye jobb og dyrt...???

_tormod_
07/07/10, 05:31
Da har belegget på håndbremsskoene løsnet. Vanlig problem på volvo. Om det er mye jobb og dyrt kommer an på hvor mye dette har ødelagt. Noen ganger river dette med seg motholdet til håndbremsskoene som sitter støpt i hjulnavet (fåes rep.sats for dette nå :) komplett hjulnav koster rundt 6000).
Men er du heldig er det kun nye håndbremssko som skal til. Da er det bare en times jobb og koster ikke all verden :) Så må nok bare få det plukket opp så fort som mulig å se. Og har du ulyd ville jeg latt bilen stå slik at du ikke ødelegger noe mer.

Steen
08/07/10, 08:10
Betalte ca en 1000 lapp for bremsesko og fjærer til min S60 D5 2002 modell. så bør vel være ca samme prisen:)
Dette var orginaldeler hos bilia.

locked
17/10/11, 00:06
Da har belegget på håndbremsskoene løsnet. Vanlig problem på volvo. Om det er mye jobb og dyrt kommer an på hvor mye dette har ødelagt. Noen ganger river dette med seg motholdet til håndbremsskoene som sitter støpt i hjulnavet (fåes rep.sats for dette nå :) komplett hjulnav koster rundt 6000).
Men er du heldig er det kun nye håndbremssko som skal til. Da er det bare en times jobb og koster ikke all verden :) Så må nok bare få det plukket opp så fort som mulig å se. Og har du ulyd ville jeg latt bilen stå slik at du ikke ødelegger noe mer.
Kor fås den nevnte rep.satsen? Har dei sånt på Volvo?

En kar her som treng alt baki der inkludert bremseskjolda og nye skruar til hjullageret. At det er muleg å ødelegge så mykje er heilt utruleg, men sånn går det jo når ein ikkje bryr seg om ulydar med køyrer til det bokstavelig talt står :p

svima
17/10/11, 07:39
Volvo har ingen rep. sats desverre. Den får du hos biltema.:D
Har sett flere biler med dette problemet.
Den værste jeg så kom på 27000kr å fikse. Der var absolutt alt ødelagt bak der.
Men for guds skyld ikke kjør med det. Da gjør du ting bare værre.