PDA

Vis full versjon : Diverse ulyder 240



kimar
27/04/16, 12:17
Hei håper at noen kan hjelpe meg litt her. Har litt ulyder i volvoen det er en klakk klakk klakk lyd som er der helle tiden under kjøring og det er en
skurre lyd som forsviner når en trykker inn cluthen denne er helle tiden også når bilen står og sviver.
Girkasse ble byttet nylig og da skal utløse lageret ha blitt skiftet.
Har raskt sett over bilen men finner ingen feil.
Info om bilen 82mod med m45 girkasse og B230A motor 155.000km.
Har dere noen tanker om va lydene kan være?

Nilsson
11/05/16, 08:23
Prøvd å dra clutchpedalen mot deg og hørt om lyden blir borte da?

kimar
11/05/16, 15:22
Takk for svar! er i grunn sikker på at skure lyden er utløse lageret den lyden er veldig tydelig når bilen står og sviver men forsvinner når cluthen blir trykket inn.
Va tenker du på? er det skurre lyden jeg skal prøve dette på? Klakk klakk lyden er det største problemet har dratt og rivt i alt av forstilling og bak stilling og finner ingen problemer så lurer veldig på va det er.

TurboNoob
11/05/16, 16:04
Felg som subber bremsecalipper?
Hjulboltene som er for lang og subber på håndbrekksko?

kimar
11/05/16, 18:02
Den har fortsatt orginale stålfelger så tror ikke det er problemet. Men skal sjekke mer rundt hjulene hadde en lignede lyd i en 740 og da var det bremsekloss bak som
holdt på og ramle ut fant ut av det når klossen ramlet ut. Har sjekket bremsene raskt og kunne ikke se noe slikt men får sjekke de nærmere.
Er grusomt iriterende bilen har stått lagret i vinter og når en endelig skal bruke den så får en slike problemer.
Det med utløselagret er jeg spent på jeg måtte la verksted ta den jobben pga ødlagt rygg så er spent på hvordan det går.

Nilsson
11/05/16, 22:34
Takk for svar! er i grunn sikker på at skure lyden er utløse lageret den lyden er veldig tydelig når bilen står og sviver men forsvinner når cluthen blir trykket inn.
Va tenker du på? er det skurre lyden jeg skal prøve dette på? Klakk klakk lyden er det største problemet har dratt og rivt i alt av forstilling og bak stilling og finner ingen problemer så lurer veldig på va det er.
Skurrelyden jeg tenkte på :)

kimar
13/05/16, 09:12
Skurrelyden jeg tenkte på :)
Har nå prøvd det og det hjalp ikke. Har nå pratet med verkstedet som skiftet girkassa og utløselagret ble byttet.
De mener at skurre lyden kommer i fra girkassa det er jo en mulighet er jo også litt svak uling i fra den under kjøring så det virker jo som den girkassa er litt sliten.
Begynner og lure på om klakk klakk lyden også kommer fra girkassa da jeg ikke finner noe feil med bilen. Er eu kontroll om 3 uker så da vet jeg nok mer.