PDA

Vis full versjon : Krengningshemmere på Volvo 850.



Professor Dremel
27/04/16, 11:05
Jeg har fundert på om det finns krengningshemmmere til min 850R som gjør en bedre jobb enn de originale ........................ ??? Bilen har fra før Lesjöfors-fjærer og gule Koni. Takknemlig for innspill !!!

dag otto
27/04/16, 12:04
Ipd har: http://www.ipdusa.com

mrstfu
27/04/16, 16:14
IPD er the way to go. Anbefales VARMT.

Professor Dremel
27/04/16, 23:51
IPD er the way to go. Anbefales VARMT.

Kan du gi en vurdering av IPD sammenlignet med original ?

mrstfu
28/04/16, 06:23
Gocart. Den blir ikke mer ubehagelig som sådan, men første gang du kjører etter å ha montert, føles det som at bilen ikke krenger i det hele tatt. Det gjør den selvfølgelig, men betydelig mindre, og styringa blir mye mer kontant. Du vrir rattet og bilen endrer retning umiddelbart, ikke etter tre sekunder ventetid og gynging som en middels hurtigrute.

Dette er altså snakk om stabilisatorstagene som går under bilen, ikke stabstaglenkene som går fra stabstag opp til demperen. Du kan forvente litt mer interiørknirk, men ikke plagsomt mye. Sett av en hel lørdag til jobben om du er gjennomsnittlig kjent rundt ei skralle.

Morgis
28/04/16, 09:28
20år gamle originale krengestag som er blitt ferdigtøyet for 10år siden kan ikke sammenliknes med ferske forsterkede IPD stag. Som natt og dag.

Ser gang på gang folk som skamsenker bilene og heller bruker pengene på pinnstive dempere for å få en sportsligere bil.
Dem ender opp med en ubehagelig bil som ikke er blitt noe særlig bedre i norske svinger..

IPD krengestag er et must :) Har kjempeerfaringer med dem på både P80 og P2 plattform

oar83
28/04/16, 10:11
Stor tommel opp for IPD sine krengestag. Funkar kanonbra både til 7/900 og 850 her i gården!

mrstfu
28/04/16, 10:18
20år gamle originale krengestag som er blitt ferdigtøyet for 10år siden kan ikke sammenliknes med ferske forsterkede IPD stag. Som natt og dag.

Ser gang på gang folk som skamsenker bilene og heller bruker pengene på pinnstive dempere for å få en sportsligere bil.
Dem ender opp med en ubehagelig bil som ikke er blitt noe særlig bedre i norske svinger..

IPD krengestag er et must :) Har kjempeerfaringer med dem på både P80 og P2 plattform

P2? Trodde de to Sonicene var dine første eventyr på P2?

dag otto
28/04/16, 13:56
På andre Volvoforum rundt omkring (Google ipd sway bar) forteller om svært mange som omtaler dette som den beste oppgraderingen du kan gjøre. Generelt er nye og større stabstag en bra oppgradering som kombinert med et friskt understell vil oppleves som myyye bedre. Tviler på at du vil andre på denne oppgraderingen

Professor Dremel
29/04/16, 22:08
Jeg går for å anskaffe et kit etter så entydige anbefalinger.

Professor Dremel
14/06/16, 18:38
Jeg har i dag bestilt IPD anti sway bars hos Pedersens Racing i Sarpsborg. De kunne levere komplett til kr. 4600,- Det var den beste prisen jeg kunne finne på dette settet. Jeg gleder meg stort til å montere og prøvekjøre !!!!!

Rcar
16/06/16, 20:21
Jeg har i dag bestilt IPD anti sway bars hos Pedersens Racing i Sarpsborg. De kunne levere komplett til kr. 4600,- Det var den beste prisen jeg kunne finne på dette settet. Jeg gleder meg stort til å montere og prøvekjøre !!!!!

Anbefaler deg og samtidig sette inn nye øvrige foringer i bakaksel/ oppheng & A-armer ;)
- Så får du virkelig en ny bil og full glede av Sway bar(ene) dine :)

Når det var sagt - ta også en titt på hylsene/foringene som holder "motorvogga" ; at den ikke "ruggler" frem og tilbake.

Vh
Rcar

Professor Dremel
27/06/16, 15:34
IPD - anti sway bars er nå montert på min 850R. Den hadde fra før Lesjöfors-fjærer og gule Koni. Kjøreegenskapsmessig føles det som jeg har fått en ti år nyere bil. Når det gjelder de andre egenskapene ønsker jeg meg ikke en ti år nyere bil. .......... En deilig bil å kjøre. Jeg vil gi en stor takk til dere som var uforbeholdne i deres anbefalinger av dette kit'et.