PDA

Vis full versjon : Bilstein B4 - erfaringer?

mstrandbo
26/04/16, 14:33
Hei.
Tenkte det var på tide å få senka skuta nærmere land, etter alle år i standardhøyde.
Er ikke på jakt etter en banebil av noe slag, så "moderat" senking med Lesjøfors (35mm så vidt jeg har forstått), og ønsker da samtidig å skifte dempere - de er ikke akkurat nye de som står på nå.

Nevner igjen at jeg ikke skal ha noe banebil, men noe som fortsatt kan være relativt behagelig (men stivere enn orginal) og som tåler at man kjører med senka bil. Leser at B4 skal være tilpasset også senka biler opp til 40mm.

Men igjen, ingen erfaring med noen av greiene. Syntes jo det var en behagelig pris på B4 også, veldig positivt det.

Daruu
26/04/16, 19:11
B4 er vel tilsvarende originalt?

mstrandbo
26/04/16, 20:03
Jeg har fått noen indikasjoner på det, ja. Men fortsatt noe bedre enn orginalt, vel?

Eventuelt andre anbefalinger? Og hvordan er det å kjøre med Lesjøforsfjærer og tilnærmet orginale dempere?

Volvonikko
26/04/16, 21:40
Hei. Jeg hadde Bilstein B4 foran og Bilstein Clubsport bak på min 240 stv med kappa fjærer.
Bilstein B4 blir en del stivere og mer holdbar enn org demperne. Er jo bra kvalitets dempere, kan fint anbefale deg disse.
Fungerte utmerket til senket bil, selvfølgelig var nok clubsporten mer tilpasset, men ikke store forskjeller her :) Lykke til

mstrandbo
26/04/16, 22:02
Takk, det var noe slikt jeg så for meg :)

Daruu
27/04/16, 09:27
Jeg hadde de bak på en 850 en gang og syntes ikke de var veldig stive akkurat, men fine på bruksbil.
Ble kjøpt på Torshov bilrekvisita, de var billigst den gangen, vet ikke åssen det er nå