PDA

Vis full versjon : Foringer V70D5 2004 (løst)



Evert
26/04/16, 13:03
Finnes det noen der ute som kan hjelpe meg å finne ut hvilke foringer som er dårlige.

Jeg tenker at bærebro foringer er dårlige. Har begynt å trekke mer i sporene.

Har forøvrig alltid hatt noe problemer med forstillingen. Den spiser ikke dekk, men det er noe veldig rart når man svinger.
Det har vært slik på tross av tre 4-hjulskontroller.

Er det litt grus på veien og man svinger ut av et kryss (relativt skarpe svinger) slipper hjulene eller hjulet og sklir på plass et par ganger. På isføre og snøføre er det forferdelig og farlig.

Momentfeste til girkasse/motor. Hard gange ved stillstand i drive. Slark mellom gass og slipp av gass.

Men er det noen med efaring som kan kikke på den og fortelle meg hvilke foringer som er dårlige? Skal få betalt :)

Verksted som NAF eller Bilia for hjelp med dette er bare å glemme selvsagt.

Så bytter jeg alt selv på sikt. Må ha bilen i riktig stand. Den har kostet altfor mye gjennom årene til å gi opp nå. Motor og kasse blir flusha hver 15k. Bil gått 200.000.

En annen ting jeg lurer på er ang. automatkassa. Den girer ned til 1300 rpm så snart den får anledning. Dette virker som et for lavt turtall for motoren. Litt during. Kanskje en kunne programmert den til å vente til den bare går til 1450 rpm med tanke på slitasje i motorforinger og div.
Bor i Heggedal nær Asker. Ring meg eller PM meg. 92019105

Svirre
27/04/16, 06:39
Helt sikkert foringene inne mot motorrammen som er defekte hvis du tenker på bærebruer. Bytt begge 2 på begge sider (4stk totalt) så er det i orden :) Koster ikke all verden heller.

Men jeg bare spør; flusher du kassa hver 15 000km??? Oljebytte på motor er helt innafor, men girkassa kan du i det minste flushe mellom 60-80k alt etter hvor tungt du bruker den.
Ang. giringene så er dette et tegn på at bilen har vært kjørt pent tidligere (tilpasser seg kjørestilen). Motorforingene slites ikke av dette, men det blir mye moment igjennom kassa på lavt turtall. Der vil nok en adapsjon av kassa hjelpe deg, og da trenger du å besøke Bilia pga VIDA for å kunne få gjort dette.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Evert
27/04/16, 22:40
nei jeg flusher ca hver tyvende tusen. Takk for råd.
Tror jeg kan fikse adapsjon sjøl. Bare finne Vida kit'et først.

Svirre
27/04/16, 22:41
nei jeg flusher ca hver tyvende tusen. Takk for råd.
Tror jeg kan fikse adapsjon sjøl. Bare finne Vida kit'et først.
Det er forsåvidt greit, men det bør ikke nevnes her inne ;)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Evert
23/06/16, 19:42
Helt sikkert foringene inne mot motorrammen som er defekte hvis du tenker på bærebruer. Bytt begge 2 på begge sider (4stk totalt) så er det i orden :) Koster ikke all verden heller.

Men jeg bare spør; flusher du kassa hver 15 000km??? Oljebytte på motor er helt innafor, men girkassa kan du i det minste flushe mellom 60-80k alt etter hvor tungt du bruker den.
Ang. giringene så er dette et tegn på at bilen har vært kjørt pent tidligere (tilpasser seg kjørestilen). Motorforingene slites ikke av dette, men det blir mye moment igjennom kassa på lavt turtall. Der vil nok en adapsjon av kassa hjelpe deg, og da trenger du å besøke Bilia pga VIDA for å kunne få gjort dette.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Helt korrekt. De fremre dorull-foringene i bærebroa var helt ferdige.

Evert
08/05/17, 22:27
Opplevde noe hyggelig med bilen i dag. Byttet stabilisatorstaget bak selv om vulkinga og alt på den gamle virket tight og fin. Ble kvitt hengerumpa i svinger.