PDA

Vis full versjon : turbotrykk b23et



Cato
06/07/10, 21:31
Hvor mye trykk kan jeg kjøre på originalt nett og original turbo? jeg husker ikke hva nettet i 740 tic med 182 hk org heter. Men dere forstår hvilket jeg mener? det står chip i hjernen og motoren er forsterket.. kan jeg hente ut noe mer på org nett med garret t3/4 turbo vist jeg bytter til den?

Karl
06/07/10, 21:42
Hvor mye trykk kan jeg kjøre på originalt nett og original turbo? jeg husker ikke hva nettet i 740 tic med 182 hk org heter. Men dere forstår hvilket jeg mener? det står chip i hjernen og motoren er forsterket.. kan jeg hente ut noe mer på org nett med garret t3/4 turbo vist jeg bytter til den?

Er det originalmotoren til 740tic du har, (b230et), eller har du byttet til b23et? Om det er originalmotoren er det vel 1 bar som er anbefalt max.

Om du har en b23et som i tillegg er forsterket så aner jeg ikke hvor høyt trykk du kan ha men det er sikkert en god del mer. Sikkert andre som kan svare på det her.

Cato
06/07/10, 22:46
oi, liten skrivefeil.. b230et står det i den no..som er nybygd med nye stempel og lager..og selvfølgelig nye råder som tåler litt juling.

så ikke tenk på motoren men, hvor mye trykk før bensin og tenning ikke klarer å følge med?

TeamBørnOut
06/07/10, 22:48
hold deg til 1 bar. gammel turbo. dårlig grenrør... du sender bare varme inn i motoren som icn ikke klarer å ta seg av.

edit: du kan hente ut mye mer på orginalnettet ved å bytte ut turbon ja. men bytt ut grenrøret også i samme slengen

Cato
06/07/10, 22:55
ok! takk for svar :)

har den runde 940 manifoilen nå, noen andre anbefalinger?
med ny ic, vil det hjelpe noe særlig og? har org nå skjønner du..

TeamBørnOut
06/07/10, 22:59
den er jo bedre en den orginale. men det klart beste er jo et skikkelig grenrør. ,men spørs hva man vil legge av tid å penger i dette.
Ny ic hjelper veldig på volvo :) ikke så veldig bra orginalt :D å ved 1bar (dvs over 100grader varm luft(minst)) så er det lurt med noe bedre og større :)

Cato
06/07/10, 23:02
manifoilen er sikkert god nok i begynnelsen da :)
ic ja.det blir vell det neste jeg må kjøpe meg da.. finnes det ic som passer så og si perfekt i volvo kanskje?
OG vil ladetrykket komme seinere i og med at det skal meir luft inn i cooleren eller?

TeamBørnOut
06/07/10, 23:05
du merker ikke forskjell på større ic (som du får plass til ihvertfall :D).
Ja finnes icer som er bolt on. men de er litt dyrere en de "universale". klracing.se har dette

Cato
06/07/10, 23:12
hehe, eg forstår :)
takker og bukker for tipsene ;)

Karl
08/07/10, 16:10
Vi satte en grovere intercooler på vår etter å ha blåst den originale. Vet ikke målene men du ser sånn høvelig str på den i linken nederst. Det funker veldig fint, motoren holder veldig fin temp på banekjøring og det har aldri skjedd at vi måtte begrense kjøringen pga. det. Er litt jalla montering på den, skal gjøre det litt finere neste gang.

Testdriver
08/07/10, 21:35
Vi satte en grovere intercooler på vår etter å ha blåst den originale. Vet ikke målene men du ser sånn høvelig str på den i linken nederst. Det funker veldig fint, motoren holder veldig fin temp på banekjøring og det har aldri skjedd at vi måtte begrense kjøringen pga. det. Er litt jalla montering på den, skal gjøre det litt finere neste gang.
Merket dere noen forskjell på effekten?

TeamBørnOut
09/07/10, 07:39
De gjorde nok det. det jeg la veldig merke til (selv om jeg aldri kjører på mye trykk på orginal maskinene) er at bilen gikk like bra midt på dagen som det den gjorde om kvelden med orginal intercooleren.
på 940n jeg har nå som lader et sted mellom 0.8 - 1bar merker jeg at den er veldig lat på varme dager og mister kreftene fort på kveldene også.. Det er jo ikke bare intercoolerens feil (seff). men litt av grunnen :)

Karl
09/07/10, 14:43
Merket dere noen forskjell på effekten?

Drev å justerte inn turbotrykket etter coolerbyttet så det er vanskelig å si hvor stor forskjell det ble bare av den. Merker i alle fall at det er en helt annen temp på lufta etter den i forhold til originalt så det har nok sin misjon. Den går nå sånn høvelig greit med de små tingene vi har gjort.