PDA

Vis full versjon : Trenger å kjøpe ukodet CEM(fremre sikringsboks) til XC90 2005, t5



Påsan
20/04/16, 13:06
Hei!

Har fått en dårlig nyhet og må også skifte CEM i motorrommet pga av irr på noen kontakter og det medfører at strømstyrke ut fra boksen er for lav.
Denne koster 10.000 og må kjøpes ny, da denne må kodes til bilen. Er derfor på jakt etter en ukodet og gjerne ny CEM men ikke til 10.000,-
Er det noen der ute som kan hjelpe, ville jeg satt stor pris på det!
Jeg er villig til å kjøre langt for å hente.

Runis
20/04/16, 21:10
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=68056932&ref=favorites&favoriteListId=431357

aarnes
20/04/16, 21:13
Hei!

Har fått en dårlig nyhet og må også skifte SEM i motorrommet pga av irr på noen kontakter og det medfører at strømstyrke ut fra boksen er for lav.
Denne koster 10.000 og må kjøpes ny, da denne må kodes til bilen. Er derfor på jakt etter en ukodet og gjerne ny SEM men ikke til 10.000,-
Er det noen der ute som kan hjelpe, ville jeg satt stor pris på det!
Jeg er villig til å kjøre langt for å hente.


http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=68056932&ref=favorites&favoriteListId=431357

Han anbefaller jeg. virkelig en som har peiling!

Påsan til info så er det CEM og ikke SEM.
Mulig du finner noe mer på finn om du søker på CEM.
Jeg har tatt meg friheten og oppdatert posten din :-)

En annen ting, CEM sitter inni bilen, mens du skriver at du trenger den som er i motorrommet.
Pass på så du faktisk kjøper korrekt del nå ;-)
(Jeg antar at det er CEM du skal ha, siden den må være uprogrammert)

Påsan
20/04/16, 21:33
Hei!

Det kan godt hende jeg misforsto, men på Gustavssen og sønn var de veldig tydelig på at det var CEM og at det ikke var bare å skaffe en fra en annen bil da disse måtte være uprogrammerte.
Du har nok rett at det både er CEM og at den sitter inne i bilen. Hvordan det har kommet fuktighet dit, vil jeg helst ikke vite noe om!

Har kikket på linken og ettersom han er anbefalt, så blir det defintivt en telefon dit imorgen. Å betale 10000 kroner for en svart plastboks som jeg ikke skal se, det byr meg direkt imot. Satser på at det løser seg hos ECU fiksern.


Takk for sist forresten - og for hjelpen, både da og nå.

aarnes
20/04/16, 21:36
Hei!

Det kan godt hende jeg misforsto, men på Gustavssen og sønn var de veldig tydelig på at det var CEM og at det ikke var bare å skaffe en fra en annen bil da disse måtte være uprogrammerte.
Du har nok rett at det både er CEM og at den sitter inne i bilen. Hvordan det har kommet fuktighet dit, vil jeg helst ikke vite noe om!

Takk for sist forresten - og for hjelpen, både da og nå.

:-)
Har du vært innom meg tidligere? synes jeg drar kjensel på navnet ditt her, men kobler det ikke med noe ansikt ;-)

Påsan
20/04/16, 21:40
Takk for meget godt tips! Prater med han imorgen.

Påsan
20/04/16, 21:43
Jepp! Sønnen min plukket istykker føler´n i klimamodulen i Volvoen(sikkert 6-7 år siden) og du viste meg hvordan jeg fikk modulen ut av bilen.
Synes jeg kjenner igjen Nicket men kan selvsagt ikke være helt sikker.

aarnes
20/04/16, 22:08
Jepp! Sønnen min plukket istykker føler´n i klimamodulen i Volvoen(sikkert 6-7 år siden) og du viste meg hvordan jeg fikk modulen ut av bilen.
Synes jeg kjenner igjen Nicket men kan selvsagt ikke være helt sikker.

Stemmer stemmer. tror du var innom meg på Fjellhamar i Lørenskog faktisk

Påsan
22/04/16, 06:58
Stemmer det!
Når det gjelder ECu-mannen på Leirsund. Er han ekstremt vanskelig å få tak i?
Har prøvd å ringe en hel dag uten å få kontakt på noen måte og ikke har han svart på mail enda heller.
Får satse på at han har vært syk og er på jobb igjen idag.

kimove
22/04/16, 07:17
http://www.actronics.eu/nb/shop/volvo-xc90-i-2002-2014-body-control-unit-nb

MadAss
22/04/16, 18:10
Hei!

Det kan godt hende jeg misforsto, men på Gustavssen og sønn var de veldig tydelig på at det var CEM og at det ikke var bare å skaffe en fra en annen bil da disse måtte være uprogrammerte.
Du har nok rett at det både er CEM og at den sitter inne i bilen. Hvordan det har kommet fuktighet dit, vil jeg helst ikke vite noe om!

Har kikket på linken og ettersom han er anbefalt, så blir det defintivt en telefon dit imorgen. Å betale 10000 kroner for en svart plastboks som jeg ikke skal se, det byr meg direkt imot. Satser på at det løser seg hos ECU fiksern.


Takk for sist forresten - og for hjelpen, både da og nå.
Om du bare skifter CEM uten å fikse problemet med at vannet kommer inn, så har du samme problem innen kort tid.
Volvo har en ombyggingsats som hindrer at vannet trenger inn fra kabelgjennomføringen under frontruta.
Du bør også skifte kontaktene inn til CEM, eller så smitter korrosjonen fra disse kontaktene over til den nye/reparerte CEMen.

Sent frå S7 Edge

4x4vinge
23/04/16, 00:19
Har du dele nr på satsen

Påsan
26/04/16, 07:36
Hei!

Takk for gode innspill! Ettersom det var umulig å få tak i ECU mannen på Leirsund så ble det splitter ny CEM på G. Gustavssen Bilverksted.
Dyrt, men regningen ble akkurat som forespeilet. Håper bare det er lenge til noen nye elektriske problemer.