PDA

Vis full versjon : vurderer å kjøpe 2006 volvo v70 2.0t



Erlend
18/04/16, 19:35
Hei. vurderer å kjøpe denne http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=73893950

Da det er så mye problemer med v50n for øyeblikket, clutchen ryker hvert øyeblikk...

Hvordan er disse? eneste minuset er at det er automat, men det får gå :) snakka med selgeren og eierne av bilen har vært super nøye hele bilens tid hos de. servicer hele veien osv.

mye problemer eller kjente fallgruver? tips mottas med takk. skal bort å se på bilen i kveld tenker jeg.

holter
18/04/16, 20:14
Så fin ut denne - og har jo gått veldig lite så skulle være bil i mange år dette . Men med alle servicer på volvo verksted er det kanskje ikke skiftet olje på kassa på denne , om så får du forhandle deg frem til en flush :) Har aldri hatt noen prob med v70 06 , annet en noe med motor som du ikke kan få på denne siden min var diesel . Sikkert eid av en som var forsiktig med bilen og som ikke skrudde selv , og har ikke stolt på vidunderoljen til volvo den eieren sikkert -siden den har vært ofte inne til service ,men er bare positivt det mot mange andre biler som går både 20 og 30 tkm på skiftet . Ny reg reim var det også så skulle ikke dukke opp så mye ekstra der -men om så har du 1 års garanti . Så løp og kjøp :)

lars otto skiftesvik
18/04/16, 20:18
Dette ser ut som en pen bil.Jeg har sett disse som drosjer gå 450000 til 500000km uten store problemer og uten å plage livet av drosjeeieren.
Diesel fra den gangen er en helt annen sak
Du skal selvfølgelig kjenne nøye på automatkassen men med en så sen modell av disse vil du være betydelig sikrere enn kassene var i 1999 eller 2000.
Litt forbruk er det selvfølgelig på en slik bensiner men dette tar du igjen på mindre motorproblemer i forhold til diesel.
Du bør få komme under bilen for å sjekke at den er helt og fullstendig tett i motor og slanger lekkasjer kan være bagateller men de kan også være meget kostbare-Dette gjelder alle biler.
Ellers hadde disse bilene en tendens til å spise foringer på samme måte som s80 men på en privatbil er ikke dette noe stort problem.
Dersom jeg var ute etter en stasjonsvogn i dag ville jeg øyeblikkelig sett på denne.Gått 112000km er ingenting for en slik bil

Erlend
18/04/16, 20:43
flott. takk :) det jeg tenker selv. vil ikke ha diesel igjen på en stund nå :P hehe. skal sjekke med kassa, evnt tar jeg i verste fall en flush selv. automatkassene til volvo skal vel kun ha volvo automat olje? jeg jobber på mekonomen, så har tilgang til castrol til en billig penge også :) da blir det kanskje ny bil på meg da :)

holter
18/04/16, 21:17
castrol eller mobil sin atf olje er vel det dem fleste verksteder og andre velger -har en bil med castrol og en med mobil og girer like bra begge :) viktigste er riktig olje og at det blir skiftet , er ikke noe og spare på for har vært div problemer med automat etter 05-06 også , og selv om bilen bare har gått litt over 100 tkm er oljen fortsatt 10 år gammel :)

Alfs80
18/04/16, 21:28
Meget pen bil løp og kjøp

Erlend
18/04/16, 21:35
castrol eller mobil sin atf olje er vel det dem fleste verksteder og andre velger -har en bil med castrol og en med mobil og girer like bra begge :) viktigste er riktig olje og at det blir skiftet , er ikke noe og spare på for har vært div problemer med automat etter 05-06 også , og selv om bilen bare har gått litt over 100 tkm er oljen fortsatt 10 år gammel :)

okey, for har hørt at automatkassene har vært veldig sære på olja til kassa, ujevn giring og nøkking osv. men hvis castrol sin er like bra, så kjører jeg heller på med det og en rens samtidig :)

Morgis
18/04/16, 23:32
100% riktig olje på automat er naturligvis kjempeviktig. Feil viskositet på et såpass komplekst system vil føre til feil.

holter
18/04/16, 23:52
Tror ikke det er på olja en skal prøve og spare inn penger når en har automatgir - blir så liten sum om en deler oljeprisen på antall km så knapt verdt og regne på , har heller aldri fått kjøpt en volvo hvor tidligere eier har skiftet olje på kassa , så ender som regle altid på verksted for skift -men skal tjene penger dem også :)

Erlend
19/04/16, 18:34
100% riktig olje på automat er naturligvis kjempeviktig. Feil viskositet på et såpass komplekst system vil føre til feil.

Det veit jeg. Jeg er veldig nøye på sånt. Det jeg mente var at jeg har hørt at de kassene bare går bra på Volvo sin egen atf olje(eller det de kaller sin egen). Jeg ville aldri fylt på feil olje bare fordi den er billig. Jeg får opp riktig type viskositet på katalogen på jobb.men da er det trygt å kjøre castrol (men med riktig viskositet og godkjenninger)?

Erlend
19/04/16, 20:29
Da ble det bil på meg :)

holter
19/04/16, 20:49
Gratulerer med ny bil - mangler bare en takvinge og sote ruter så er den perfekt :)

Erlend
19/04/16, 21:13
jepp :) takvinge må jeg få på asap. hvor skal jeg skaffe denne? og hva trenger jeg ? soting tar jeg etterhvert tenker jeg. bytter nok ikke dekk i år heller. var noen fine michelin 17" dekk som sto på :)

holter
19/04/16, 21:53
jeg har kjøpt takvinger her - http://vparts.se/no hender det ligger noe på finn også -men vpart har kvalitet på det dem selger -selv om dem kanskje ikke er det billigste firmaet om en sammenligner med f.eks ebay . Får kjøpt ferdig kuttet film til rutene - den er sikkert veldig bra ,kjøpte det til en tidligere v70 , men nå er ikke jeg sånn fryktelig tålmodig noe en må være om en skal sote ruter selv -så ble med forsøket før et bilglass firma fikk jobben :) så etter det kjøper jeg kun volvo med ferdig sota ruter fra fabrikk :) Har michelin dekk selv på både v70 og xc60 og er topp dekk det både med tanke på støy og sporing . Må lakke disse vingene -men bilia selger org lakk på sprayboks , bilia har også takvinger men koster nok ikke samme pris der vil jeg tro :)

lars otto skiftesvik
19/04/16, 22:13
Da ble det bil på meg :)

Gratulerer med flott ny bil:)Dette blir noe å dulle med når våren nå kommer.Jeg tror du har gjort et glimrende valg.

Erlend
19/04/16, 22:14
hehe, okey. da skal jeg sjekke vparts. sjekka vinge til v50n her i fjorden og der hadde ikke han fyren peiling, for han fant bare etter mye om og men en R vinge til 9000 ulakkert.. hehe

takk for alle gratulasjonene:) var nydelig å prøvekjøre den :)

holter
19/04/16, 23:20
Vparts har vinger til v50 også :) vil tro den var en god del bedre og kjøre en v50 :)

Erlend
21/04/16, 21:28
nå har jeg ikke sett gjennom hele vparts. men har de ikke vinge med bremselys?

holter
21/04/16, 21:52
http://vparts.se/no/v70/volvo-v70-2000-2007/styling/vingar/vinge-med-bromsljus-till-volvo-v70-xc70-00-07-premium.html tok meg litt tid og finne også , er litt rotete den siden som mange andre når en leter etter bestemte ting :)

Griffin
21/04/16, 22:31
Sjukt strøken bil....har gått typ under halvparten av normalt. Grattis!

mrstfu
22/04/16, 09:33
flott. takk :) det jeg tenker selv. vil ikke ha diesel igjen på en stund nå :P hehe. skal sjekke med kassa, evnt tar jeg i verste fall en flush selv. automatkassene til volvo skal vel kun ha volvo automat olje? jeg jobber på mekonomen, så har tilgang til castrol til en billig penge også :) da blir det kanskje ny bil på meg da :)

Automatene på disse SKAL ha olje som oppfyller krav til JWS3309-spesifikasjoner. Står på flaska, og Toyota har olje til en hyggeligere pris enn Volvo.

Gratulerer med nydelig bil, så pen og velholdt ut. Premium Sound og hele pakka;)

gswede
22/04/16, 12:32
Fin bil ja. Enig med MRSTFU her, ikke skims på automatolja, JWS3309 enten fra Toyota eller direkte fra Volvo.

En ny kasse koster fort mye penger..

sandal
23/04/16, 03:04
No siden dere var innpå dette med bytting av olje på kassen, kas rense middel e det folk bruker? har hørt det e noen som bruker det i kassen, E det noke negativt med å bruke det?

Også Et tips IKKE bestill vinge fra troll tunning!!

larsverm
23/04/16, 15:00
Fin bil - og 2,0T er etter hva jeg erfarer en bra motor. Drivstofføkonomien får ikke blitt som med diesel, men jeg synes den likevel er ganske OK på pen langkjøring.

Erlend
23/04/16, 20:51
tusen takk :)

flott at dere skriver opp spesifikasjonene på automatolja :) har ikke fått sjekket på jobb enda(mekonomen). sjekket med volvo i larvik, den har ikke vært flushet, utrolig at han påsto over tlf at jeg ikke behøvde det siden det ikke var hengerfeste på bilen min :P trodde de hadde litt mere peil...

blir vel flushing om en måneds tid tenker jeg :) blir enten castrol eller volvo original olje på kassa :) er det AW55 eller noe sånt kassa her er ?
volvo har vel mal for montering av takvinge? åssen er det å montere original sub i bilen? og siden jeg har hue 850, hvordan kan jeg få dab/bluetooth /usb/aux osv? har kikka litt på volvotech.eu og vparts. og ipd er det vel som har grom? hvordan er disse?

kom gjerne med flere tips og triks til bilen min :)

lars otto skiftesvik
23/04/16, 22:36
No siden dere var innpå dette med bytting av olje på kassen, kas rense middel e det folk bruker? har hørt det e noen som bruker det i kassen, E det noke negativt med å bruke det?

Også Et tips IKKE bestill vinge fra troll tunning!!

Automatservice i Bergen sier at de ikke bruker rensemiddel når de flusher en automatkasse,bruk av rensemiddel kan føre til at for mye forurensninger løsner og kan skape store problemer.
Deres metode er kun å skifte ut gammel olje.Jeg vil tro at automatservice av erfaring har kunnskap om dette.

holter
23/04/16, 23:17
Det er en del verksteder som fraråder flush middel -spesielt på kasser som har gått langt uten skift . På xc60 som fikk flush i sverige renset dem oljekjøleren til kassa før dem tok flush , var vist et sted det la seg mye dritt og dem anbefalte ikke flush middel på kassa - og dem har sikkert hatt noen volvo inne der vil jeg tro .. dette var mekonomen .

holter
23/04/16, 23:50
tusen takk :)

flott at dere skriver opp spesifikasjonene på automatolja :) har ikke fått sjekket på jobb enda(mekonomen). sjekket med volvo i larvik, den har ikke vært flushet, utrolig at han påsto over tlf at jeg ikke behøvde det siden det ikke var hengerfeste på bilen min :P trodde de hadde litt mere peil...

blir vel flushing om en måneds tid tenker jeg :) blir enten castrol eller volvo original olje på kassa :) er det AW55 eller noe sånt kassa her er ?
volvo har vel mal for montering av takvinge? åssen er det å montere original sub i bilen? og siden jeg har hue 850, hvordan kan jeg få dab/bluetooth /usb/aux osv? har kikka litt på volvotech.eu og vparts. og ipd er det vel som har grom? hvordan er disse?

kom gjerne med flere tips og triks til bilen min :)

På bilia sa dem til meg at oljen varte evig - og jeg har hengerfeste -spilte ingen rolle om bilen hadde dratt henger eller ikke mente dem for bilene var beregnet på det . Tipper at om en veier under 80 kg og aldri har med passasjerer så varer oljen på motor 60 tkm istedenfor 30 tkm , da ligger jeg litt dårlig til der men :) Bruk oljen som mekonomen bruker på andre volvo kasser dem skifter -flusher på så blir det nok riktig -jeg skiftet på xc60 i sverige og der brukte dem samme olje som mekonomen i norge "castrol " på meca brukte dem mobil atf 3309 olje og skal da være like god som volvo sin olje , nå har jeg aldri sett dem borre etter olje utenffor bilia heller så er vel en volvo mix dem bruker :) Kjøper en orginal vinge er det med mal tror jeg . På min så var det avmerket på innersiden av bakluke hvor en skulle borre - resten tok jeg på frihånd etter youtube video :) dab -aux o.s.v har jeg liten peiling på -leverte bilen på et bilradio firma -betalte rundt 2000 kr og musikk ble det på 06 v70 jeg hadde -var heller ikke noe rå stereo i den -kun en hu 650 eller hva den nå hadde for betegnelse , på bilene nå er det orginal aux - dab - usb - men er jo ganske mange poster om løsninger på dette og er vel en egen dab tråd nå mener jeg og ha sett , sikkert noe andre kan svare på . Det er sikkert mye du kan gjøre med en slik bil - noen bytter ut pærer med ledd i alt så det ser ut som et juletre:) - er x antall stylling detaljer og få kjøpt til disse også - v70 er en bil det er nok av muligheter på .

Erlend
24/04/16, 07:48
ja, det sier de på volvo her i fjorden også, men det blir uansett flushing. Det er jo en billig forsikring :)
skal bare ha led i park lys og muligens markeringslysa på siden foran(kjøper de på jobb og har valgt noen med tilsvarende(så godt det lar seg gjøre) lysbilde som halogenpærer) og så selvfølgelig bytte ut fjernlys og xenonpærene med nightbreaker :) har kikka litt på grom og de ser jo greie ut forsåvidt. er egentlig bare på jakt etter enten bluetooth streaming eller aux, har satt inn tvillingsim i bilen, så der er handsfreen fiksa uansett :)

oki, er litt usikker på om jeg skal kjøpe den original eller fra vparts :P

mrstfu
24/04/16, 11:23
Om den heter GROM er det den samma boksen.

Om du har Android og Spotify er bluetoothstreaming uansett drt enestedu vil bruke den til.

Erlend
24/04/16, 12:28
hva har du i dunfrid da? :)

holter
24/04/16, 12:30
Hva koster vingen som volvo selger ? om vparts har vingen jeg linket til så var jo prisen ikke mer en knapt 1500 kr -mener jeg betalte noe mer og så den hadde kostet mer der også , det er om ikke annet et veldig bra firma og handle av og aldri fått noe dårlig derfra ,ellers får en prosenter hos bilia som vccn medlem -men det får du kanskje via jobben din også .

mrstfu
24/04/16, 12:32
hva har du i dunfrid da? :)

Grom BT3.

Thomazz
25/04/16, 12:33
Jeg har den motoren å har runna 470 000km nå. Skifte olje på automat så har du bil lenge. Vet ikke hvor du holder til men flere steder dem flusher for 4k

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Erlend
25/04/16, 18:55
sjekka hos volvo her i fjorden i dag, 3100 for flushing :) sykt billig a...da tjener de ikke mange kronene på olja :P hvor mange liter går med på flushinga a?

holter
25/04/16, 19:52
Sikker på at dem ikke glemte en null da ? :) fikk pris på flush hos bilia og der var det rundt 9000 kr -men varierer noe veldig disse prisene -mekonomen et sted her i akershus tar 5500 kr - det går vel rundt 12-14 liter alt etter hvordan oljen ser ut -så fort deg ditt i morgen og få det skriftelig før dem ombestemmer seg :) om oljeprisen var med da :)

Alfs80
25/04/16, 19:57
Gammel bp olje dem bruker eller frytyrolje

Erlend
26/04/16, 13:17
de låste tilbudet mot regnr. sa de, så :P skal ikke betale mere enn det når de har sagt det :D! da skal jeg være vanskelig:P

gswede
26/04/16, 14:37
Tar ikke bilia tett på 2 lapper timen i arbeidspenger, den prisen må være uten olja.. Om den er inkludert skal du være glad :-)

Thomazz
26/04/16, 14:59
Mindre enn olja koster nesten.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Erlend
26/04/16, 16:37
Snakka med de i stad, han hadde glemt å ta med all olja, han retta prisen til 4100 tror jeg det var, ink mva. Han hadde bare tatt med 7l olje eller noe. Dette er på autostrada jordkjend skien :-)

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Griffin
26/04/16, 22:57
På Bilia Fornebu sa dem idag att det koster 5000,- og da bruker de en maskin og har 2 typer "middel" (rens og...noe annet) mener jeg han sa og att det går sirka 12L olja men kan variere. Så prisen varierer vel litt den med da tenker jeg, men 5k for 12L er vel ok, jeg bare tror ikke jeg skal flusha min med noe annet en olje da den har gått for langt på samme olje...

Thomazz
27/04/16, 20:39
Er ikke det disse flushe maskinene er for a? Å flushe olje som har gått langt?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

mrstfu
27/04/16, 20:44
Tanken er vel at rensemiddel i tillegg til olja -kan- løsne mer enn ønskelig drit, som kan sette seg i ventiler og alskens magisk mekanikk inne i kassa, og dermed gjøre vondt verre.