PDA

Vis full versjon : Diff til 940 (tips?)



Bakakselras
11/04/16, 22:37
Har en 945 med Fk motor, litt større turbo (kjører på 0,9 nå), tennings og bensinchip, 3"lmm, 3" downpipe, ca. 200-230hk?

Satt originalt slyngdiff i bilen, 1041 aksel om jeg ikke tar helt feil. Klarte å knuse diffen nå forrige tirsdag, skiftet til en åpen diff som har stått i 1031 akselen.
Kjørte fint ellers hele dagen etter at jeg skiftet differensial, skulle bare spinne litt ut av ett kryss og der small jaggu diffen i det jeg slapp ut clutchpedalen.

Flytta kun over pinjong, difflager og kronhjul osv fra 1031 akselen og over i 1041 akselen. Målte opp "slarken" i kronhjulet og det var godt innafor anbefalte verdier. Merka i ettertid at jeg kunne "dra" begge stikkakselene litt sideveis, at det virker som der er slark. Ingen oljelekkasjer eller noe. Diffen som sto i 1031 akselen så fin ut før jeg hadde den i så synst det var rart at den skulle takke for seg 15 timer etter montering.

Slike differensialer skal vel tåle litt juling vel?

Må uansett ha ny differensial nå og lurer på om jeg burde gå for truetrack eller lignende eller om jeg bare har vert litt uheldig?

Roye
20/04/16, 23:00
Rart at du greier å knerte to differ i noe som anses å være en av de sterkeste akslingene til "småbiler". Blir jo brukt i mange driftebiler bl.a Ascona B med C20LET og 400-500hk og Corolla KE70 med BMW turbo-sekser m.m. Sikker på at kontaktflaten og backlash var helt 100% og at den var rein for metallbiter?

Jeg ville ha gått for Truetrac, 1041'n min er ikke helt stabil, hvis du ikke vil bruke 10000kr+ på noe fra bakaxel.se eller noe.