PDA

Vis full versjon : OHM verdi på coil v70N



Raymond
08/04/16, 13:38
Er det noen her som vet hva OHM verdiene på coilene til en v70 2t 2002 mod skal være?
Er jo samme coilen i mange andre modeller også..

Og er det noen som har erfaringer med andre merker en bosh når det gjelder coiler? Stark, Magneti Marelli osv?
Stor forskjell på effekt i disse?

Øyvind G
08/04/16, 15:25
Skal du feilsøke?
Hvis feilen er til stede så er det bare å dra av kontakten på en og en dyse for å kontrollere hvilken sylinder som har defekt Coil. Jeg har byttet 2 av mine og bruk Mekonomen sine coiler (husker ikke merke). Koster ca 700 kr hvis ikke jeg husker feil.

Raymond
08/04/16, 15:44
Har hatt feilmelding på syl 1 før. I går ble bilen helt rabiat og går ikke noe godt. Lest ut kode med en sånn autel scanner av noe slag i dag, vet ikke om noen som har VIDA i nærområdet, som viste feiltenning på syl 3.
Å den går jo bare på 4 sylindre nå.. men hadde en coil liggende, uviss tilstand, men det hjalp hvertfall ikke å bytte den med den jeg hadde liggende.
Har funnet en side der man kan få overnevnte merker til mellom 2-300 kr stk, å det hadde jo vært en del billigere enn 700 kr stk.... derfor jeg lurte på om noen var kjent med disse merkene. Mener å ha lest at noen kan gi lavere spenning ut enn andre, tror det var biltema sine....
Så tenkte om noen visste hva ohm skal være på coilene så kunne jeg ha målt dem før jeg evt bytter dem ut..

aarnes
08/04/16, 23:51
Finner ingen info om OHM på "tändspole" i VIDA - bare volt og forsinkelse;
2,5V / 2,5ms

alt annet sier at den skal byttes.

Raymond
08/04/16, 23:56
Ok, takker ☺ men noen som vet om det er store forskjeller ifra merke til merke på coilene?

Griffin
09/04/16, 09:03
En av mina gick så då bytte jag til Biltema sin og den har virket helt fint siden dess. Tilsynelatende iaf, har jo ikke målt men kan ikkke merke forskjell iaf.

Kan du du ikke lenke til denne siden du kjenner til da jeg har planer att kjöpe 5 stk. og bytte alla så ha disse i reserve. Jeg tenkte bytte plugger og btw.

Raymond
09/04/16, 09:38
Okei, takker for svar. Kanskje prøve en sånn "billig coil" da..

Her er siden:
http://m.autodeler.co.no/volvo/v70-mk-ii-p80/16493/10250/tennspole