Vis full versjon : Bytte toppakning xc70 03 mod 2.4t
Skal bytte toppakning på en 03 mod xc70 2.4t snart.
Lurte på om det var noe spesielt å ta hensyn til ved bytte av pakning?
er det andre deler som må byttes utenom registeret? strekkbolter?
Motorkode: B5244t3
2.4t 200hk
Strekkbolter ville jeg skiftet ja. Går sikkert fint å skru de gamle ned igjen, men om de da skal opp en gang til er sjansen 99% for at de ryker.
Ville sjekket om ventiler osv var tette også. Kan jo være greit å ta unna litt sånne ting når man først har det av :)
Ok, Da blir det nye strekkbolter også. Sånn ellers så er det ikke noe spesielt å passe på? Etter det jeg har skjønt så skal det være en grei jobb, bare att det tar litt tid?
Skekke om sylindre og sånn også er i orden. Er det slurva med bytte av kjølevæske kan det ja tæra nedi der.
Sent fra min D5803 via Tapatalk
Må toppen mest sannsynlig planes? Den ble kjørt litt etter en sprekk i radiator så har nok gått litt varm
Må toppen mest sannsynlig planes? Den ble kjørt litt etter en sprekk i radiator så har nok gått litt varm
Jeg ville sjekket opp med rettholt på denne. Det skader ikke å ta en sjekk når du først har toppen ute.
Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
Jeg ville sjekket opp med rettholt på denne. Det skader ikke å ta en sjekk når du først har toppen ute.
Ja tenkte å gjøre dette. Noen som vet hva maks avvik kan være på disse? og hva slags moment skal toppboltene dras til? Nye originale bolter og pakning blir brukt.
Skal ikke være noen toleranse for å oppnå et brukbart resultat ;) Fort gjort å høvle toppen, og det er ikke store kostnaden heller.
Skjønner. Tror jeg har tilgang på fres, får se om det er mulig å få gjort selv. Har du peiling på moment på toppboltene og?
Ikke sikker, dessverre. C.Erstad Hassel noe dere finner ut av?
og eventuelt om noen har tegninger over referansepunkter på kammer og veiv?:)
Må da finnes no sted på nett:-)
Må da finnes no sted på nett:-)
Rart om det ikke er, men har ikke funnet noe enda..
først 20NM, så 60NM så 120 grader. Kan dette stemme for toppboltene? Noen som har oversikt over rekkefølgen de skal strammes i?
Kan jo evnt kjøpe en Haynesbok også :) Der pleier alt å stå i detalj både med rekkefølge, moment og vinkel :)
Ja en mulighet det, men fant ingen som hadde.. Og må gjøre jobben i helga.
først 20NM, så 60NM så 120 grader. Kan dette stemme for toppboltene? Noen som har oversikt over rekkefølgen de skal strammes i?
Dra åt enligt nedanstående ordning:
1. *20*Nm.*
2. *60*Nm*.
3. Vinkeldra *130°*.
Dra åt enligt nedanstående ordning:
1. *20*Nm.*
2. *60*Nm*.
3. Vinkeldra *130°*.
Ja var slik jeg strammet de. Ferdig med jobben, og bilen går som den skal.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.