PDA

Vis full versjon : Veldig treg start på varm motor



pmskjoel@online.no
06/04/16, 07:03
Jeg har en 81 Volvo 262 C Bertone med 2,8 l motoren. Den starter veldig fint på kald motor men jeg strever veldig med og starte den på varm motor. Er det noen som har tips om hva dette kan skyldes.

Svirre
06/04/16, 07:50
Dette minner velsig om temp.sensorfeil på disse bilene. Mener å huske det sitter en føler i nærheten av radiatoren på passasjersiden. Denne skal visstnok gå til hjernen.

Regner med at det dunster bensin når du forsøker å starte den?

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

pmskjoel@online.no
06/04/16, 08:14
Tusen takk for tipset. Dette høres logisk ut. Vil vel føre til at hjernen gir feil opplysninger videre og at motoren får beskjed om at den er kald når den er varm. Har ikke kjent noe veldig bensinlukt. Kan dette være noe man kan fikse selv med kun begrensede motorkunnskaper.

Svirre
06/04/16, 08:16
Det kan være en mulighet for at det er så enkelt, men det var bare det første som slo meg :) Ikke førstemann som har hatt problemer med varm-start med PRV-motoren :)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

pmskjoel@online.no
08/04/16, 12:04
Har sjekket litt om jeg finner sensoren. Det sitter en plugg lignende sak som er skrudd inn øverst på radiatoren på førersiden. Den har 2 stk ledninger som er koblet på. Kan det være denne?

pmskjoel@online.no
11/04/16, 13:29
Er det noen som vet hvor denne sensoren befinner seg. Gjerne med og henvise til et bilde eller tegning.