PDA

Vis full versjon : Bestilt S90/V90 noen?



Sider : [1] 2 3

Stigare73
05/04/16, 15:34
Hei

Jeg har bestilt S90, men helt uvisst lev tid... Andre som har bestilt og fått noe info??

hgnubel
05/04/16, 21:16
Velkommen til forumet!

For de av oss som dessverre har ræven godt plassert på gjerdet fremdeles, del gjerne konfigurasjonen som er bestilt og eventuelt illustrasjonsbilder :)

Veldig bra om vi får flere forumbrukere og helst også klubbmedlemmer med de flotte nyere/kommende modellene fra Volvo.

Daniel V
06/04/16, 08:46
Hei

Jeg har bestilt S90, men helt uvisst lev tid... Andre som har bestilt og fått noe info??
Jeg var på Bilas avduking av V90 på mandag, og da ble det sagt at produksjonen av S90 begynner om 6 uker :)

larsverm
06/04/16, 18:57
Blir disse å regne for årsmodell 2017?

Texascom
06/04/16, 19:28
Kun fra og med 17 modeller ja. Har selv bestilt 90 T8, med XC foran vel og merke :)

lyskespark
07/04/16, 18:40
Venter til det kommer kulere lakkfarger og tøffere interiør. Mulig det ikke skjer før s/v60. Streng tatt venter jeg på T4 + elektromotor drivlinje også.

Stigare73
08/04/16, 10:44
Hei

Min S90:

D4 190hk Osmium Grey Metalic
Navigasjonspakke m/rygge kamera og parkeringssensorer
Intellisafe pakke m/headup display++
Pluss pakke m/ parkeringsvarmer ++
Bowers & Wilkins
Car play
360 graders kamera
Tonede ruter
12V strømuttak i bag rom
Hengerfeste
Skinn komfort mørkgrå

lyskespark
11/04/16, 13:34
Hvorfor er ikke stylingpakken tilgjengelig på volvocars.no a? Og hvorfor koster 21" felger så utrolig mye mer enn 20"?

Og litt sånn apropos en annen tråd; Er det noen som har oversikt over hva slags rustbeskyttelse det er på disse bilene?

larsverm
11/04/16, 14:54
Det med rustbeskyttelsen er et viktig spørsmål. Rust på f eks nyere XC60 tyder på at god rustbeskyttelse fra fabrikk i en periode ikke har vært like selvsagt på en Volvo som det ellers har vært i lengre tid.

Daniel V
11/04/16, 15:34
Det er ikke mange biler som er godt beskyttet fra fabrikk. Skulle jeg kjøpt meg en spell ny Volvo hadde jeg sendt den rett på understellsbehandling samme dagen jeg fikk den. Det gjør også at andrehåndsverdien holder seg høyere :)

holter
11/04/16, 15:54
Har nok blitt dårligere rustbeskyttelse på volvo og sikkert masse andre biler . Var mye overflaterust under min xc60 -men det fikset dem på verksted og rustbeskyttet den , kostet vel en 5500 -så om jeg kjøper meg en ny v90 -den jeg lagde meg på volvo sin side kom på 760 tkr -så skal jeg nok klare rustbeskyttelsen også , eller jeg har råd til rustbeskyttelsen men ikke bilen :) Det har vært vanlig i mange mange år og rustbeskytte biler -spesielt under , er mer bekymret for hvordan det er med rust på nye volvo på karosseriet som frem til i dag har vært veldig bra . Men noe må vel volvo finne på siden bilene varer evig :)

Firsttime
04/06/16, 11:19
Velkommen til forumet!

For de av oss som dessverre har ræven godt plassert på gjerdet fremdeles, del gjerne konfigurasjonen som er bestilt og eventuelt illustrasjonsbilder :)

Veldig bra om vi får flere forumbrukere og helst også klubbmedlemmer med de flotte nyere/kommende modellene fra Volvo.

Hei

Da er finger'n fått ut og tegnet medlemskap VCCN og blitt tildelt brukernavn her. Tok sats og bytter nå inn min geniale V60 PlugIn Spesial Edition 2016 og bestilt en V90. Ikke det, veeeeldig fornøyd med den. Var jo en fullloaded utgave men ble nok litt i trangeste laget når plutselig det kom en hundevalp inn i familien. Anskaffet hundebur men det er for lite alt og noe større bur er ikke mulig å sette inn bak der uten å ta resten av plassen. Prisen for å være miljøvennelig?? Det litt nye og geniale med nye V90 er den "integrerte" hundebur-løsningen en kan velge og har gått for dette. Samme kost som å kjøpe nytt hundebur faktisk.
Dette blir som å vente på et barn iom levering er februar 2017!!! Men den som venter, venter osv....... Da jeg fikk en svært hyggelig innbyttepris på min V60, valgte jeg å gå for å selge den nå så ble heller ikke "tapet" så ille og like greit når en har bestemt seg. Har heldigvis en backupløsning for bil for privaten og mellomtiden er det å ta turen 25 år tilbake i tid å benytte en tilgjengelig 245 Classic som snart er skrudd sammen. Blir jo gøy det og :-)

Konfigurasjon er gjort i et øyeblikks bevisstløshet men gjort er gjort. Jadda, sikkert galematias. Tror dette blir siste gang en gjør noe så sprøtt men skal aldri si aldri...

2017 Volvo V90 D4 AWD Inscription
Diesel 4-cyl190hk/140kw D4204T14
Automat AWTG-81 SC AWD
Farge/Inntrekk
Mussel Blue Metallic 721
Skinn Vent Mørkgrå RC00

Luftfjæring FourC chassi
Dekorinnlegg Metal Mesh
Sportsratt
Gearshift paddles
Aluf. 20" 8-ek Silver DC
Audio PS m/Bowers&Wilkins
Laminerte sideruter.
Reservehjul Temp/Jekk
Sort taktrekk innvendig
Tonede ruter 5 stk
Panoramasoltak
Skinntr.instp./dash/dører

Utover en laaang liste med fabrikkmontert utstyr av både tilvalg og standard utstyr, har jeg dristet meg til disse pakkene:

Navigasjonspakke MC077: Navigasjon PRO, Rygge-kamera,
Parksensor foran m/assist
Intellisafe pakke MC081: Head Up display, Aut.dimming inv/utv
speil, Intellisafe Surround, Svingb.aktive LEDhovedlys
Plusspakke VOC MC078: El.opv.spyl i viskerblad., Parker.varmer
med timer, VOC med Wi-Fi Hotspot, Kompass i innvendig speil,
Oppvarm. ratt
Inscription pakke MC079: Nappa Skinn ventilert, El.passasjer
sete, Ryggmassasje i forsetene, Seteforlenger o sidestøtt
Baksete pakke MC080: Klimaanl,4-son,kjøl.h.rom, El.barnesikring
av bakdør, Solgardin,bakre sidedører, Barneseter bak 2-trinns

Bagasje/Lasteromsmatte vendbar
Støtfangerbeskyttelse stål

Det som gjenstår er jo vinterhjul, men har litt tid å tenke på om en skal gå for 18" her eller19". Er jo fort noen lapper som ryker ut her og. Begynne å spare nå kanskje.... Synes vel at den er penest med 20" som fyller hjulhuset.
Da er det bare å nyte sommeren og se frem til en spennende nedtelling til overtakelse. God sommer :-)

hgnubel
04/06/16, 11:24
Ser ikke noe bevisstløshet i den konfigurasjonen der :)

Firsttime
04/06/16, 11:36
Takk og bukk. Ser frem til den noe enklere semielektriske hengerfesteløsningen i samarbeide med luftfjæring også. Virker genialt for en som begynner å knirke stygt når en bøyer seg ned på kne :-)

Kunne egentlig tenkt meg elektrisk oppvarmet frontrute også men lar seg ikke kombinere med headup-display......

Texascom
06/06/16, 05:52
Fint specet bil ja, greit å ta med alt når man først er i gang :cool:

Firsttime
15/06/16, 21:37
Hei

Jeg har bestilt S90, men helt uvisst lev tid... Andre som har bestilt og fått noe info??

Har solgt V60 Hybriden og nå en lykkelig eier av en midlertidig 940 LT 98. En-eiers bil og den blir antakelig værende i familien når V90 blir levert i løpet av FEBRUAR 2017 Utrolig bra eksemplar. Liten "minibulk i panser bare og ingen gjennomrust. Bare "lakkrust i skjermkanter/dørfals noen steder men er pyntet/vedlikeholdt. Hel ved, så koster på litt kosmetisk løft.
5724

Texascom
16/06/16, 10:40
Bestilte min XC90 T8 i oktober 2015 og får den i løpet av september i år [emoji4]

Stigare73
17/06/16, 16:10
Bestilte min S90 i Februar, og fått oppgitt leveranse uke 42. På Myvolvo står prod uke som ikke tilgjengelig fortsatt. Noen som har erfaring med når det blir oppdatert der ift levering??

Texascom
17/06/16, 17:05
MyVolvo henger ikke helt i sammen med hva som skjer i CIS, så det et ikke noe å stole på. Min V60 stod ferdig produsert før det var påbegynt [emoji4]

-Tommy
17/07/16, 10:38
Bestilte min S90 i Februar, og fått oppgitt leveranse uke 42. På Myvolvo står prod uke som ikke tilgjengelig fortsatt. Noen som har erfaring med når det blir oppdatert der ift levering??
Prøvde S90 igår, fy flate for en bil! Bare å glede seg! :D

megaoctane
22/07/16, 05:40
Hei godtfolk.
Etter 16 års fartstid innen diverse Mercedes, fanget nye S90 og V90 blikket mitt. Utrolig fet designet!
Har akkurat meldt meg opp for prøvekjøring av en S90 for å få litt inntrykk av bilen, interiøret, kvaliteten og ikke minst forhjulstrekk.

Er V'en like lang som S'en? Bor i borettslag med egen garasje og må teste om jeg får inn bilen [emoji848]

Er bilia eneste forhandler?
Planen er å gå for en V90 D3 aut.
Inscription, grå/svart interiør, navigasjonspakke, intellisafe pakke, mørke ruter. Farge står mellom maple brown eller sølv. Er det sølv de har brukt i alle reklamene?

Leaser i dag, og tenker å lease Volvoen også.
Hvis noen andre har leaset V90 og klart å prute ned innskudd/mnd avdrag, så send meg gjerne PM :)
Dumt å betale for mye når man uansett ikke eier bilen etterpå.
Er det bare Bilia som er forhandler i Oslo/Akershus?
Er alle bilia "uavhengige"? Hvis man er i forhandlinger med en selger Oslo, kan man forhandle med en i Akershus? Eller nekter de?


Takk på forhånd for hjelpen.
(Beklager hvis jeg heller skulle ha lager en separat tråd på dette)



Sent from my iPhone using Tapatalk

hgnubel
22/07/16, 06:48
Hei godtfolk.
Etter 16 års fartstid innen diverse Mercedes, fanget nye S90 og V90 blikket mitt. Utrolig fet designet!
Har akkurat meldt meg opp for prøvekjøring av en S90 for å få litt inntrykk av bilen, interiøret, kvaliteten og ikke minst forhjulstrekk.

Er V'en like lang som S'en? Bor i borettslag med egen garasje og må teste om jeg får inn bilen [emoji848]

Er bilia eneste forhandler?
Planen er å gå for en V90 D3 aut.
Inscription, grå/svart interiør, navigasjonspakke, intellisafe pakke, mørke ruter. Farge står mellom maple brown eller sølv. Er det sølv de har brukt i alle reklamene?

Leaser i dag, og tenker å lease Volvoen også.
Hvis noen andre har leaset V90 og klart å prute ned innskudd/mnd avdrag, så send meg gjerne PM :)
Dumt å betale for mye når man uansett ikke eier bilen etterpå.
Er det bare Bilia som er forhandler i Oslo/Akershus?
Er alle bilia "uavhengige"? Hvis man er i forhandlinger med en selger Oslo, kan man forhandle med en i Akershus? Eller nekter de?


Takk på forhånd for hjelpen.
(Beklager hvis jeg heller skulle ha lager en separat tråd på dette)



Sent from my iPhone using Tapatalk
Trenger ikke vende deg til fwd hvis du kjøper en V90 AWD :)

Forøvrig mye bra spørsmål som absolutt hører hjemme i tråden.

megaoctane
22/07/16, 09:46
Hehe.
Er dessverre aldri på fjellet. AWD blir overkill.

Bor i Oslo og kjører 95% av tiden innenfor bomringen. Eneste kjipe er at Volvo ikke tilbyr T3 motoren på V/S90. Bensin hadde passet bruksmønsteret mitt mye bedre.
Hybriden som kommer er vel også en T8, så ikke akkurat billig den heller.

megaoctane
23/07/16, 15:20
Har klubben her noen avtaler med Volvo/Bilia ved kjøp av bil?
Er årlig service pålagt? Eller gjøres det bare etter kilometerstand?

Daniel V
23/07/16, 17:49
På leasing plikter du å følge serviceintervallene :) som regel er det vel 20 000km eller et år, altså det som kommer først :)

Jeg ville tatt turen til Jensen og Scheele i Halden, som er Volvoforhandler. Der kommer du til å få en helt annen service enn hva du opplever på Bilia. Familien min kjøper alle nye biler på Jensen og Scheele selv om de bor i Oslo. :)

megaoctane
23/07/16, 18:40
Takk for tips. Skal ta og kontakte dem.

Børge Vikebø
25/07/16, 19:28
serviceintervall finner du i serviceboken, det normale er 20.000 km dersom du kjører mye pr år, kjører du lite er det 12 mnd som gjelder. Service MÅ overholdes for at garanti skal gjelde. Ved leasing kan de etterfakturere deg dersom du ikke holder din del av leieavtalen, så samme måte som du må betale for alle småskader du ikke utbedrer o.l.

Texascom
26/07/16, 21:38
30.000 eller ett år på disse, det som inntreffer først gjelder.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ragge1
27/07/16, 18:56
Prøvde S90 igår, fy flate for en bil! Bare å glede seg! :D

+1 , den var den beste bil eg har testet ;) , mår bare får kone med på den :P , hun er lust å se på hur den V90 cross country kommer se ut , teste den og pris , allså ner vi har haft en XC70 enstund så det er en liknad bil hun kunde tenkte på , eg kunde tenkt meg D4 AWD 190hk ;)

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1197.jpg (http://s204.photobucket.com/user/ragge1/media/20160719_111838_zpshftfzhbn.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1198.jpg (http://s204.photobucket.com/user/ragge1/media/20160719_111347_zpsgbgyxgun.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1199.jpg (http://s204.photobucket.com/user/ragge1/media/20160719_111345_zpsfxyy080m.jpg.html)

stv4ever
28/08/16, 21:59
Har lagt inn bestilling på V90 D5 AWD R-design. Prod-start for R-design er oppgitt til uke 46. Fikk først lev.dato i des/jan, men er nå blitt forskjøvet til mars. Fryktelig lenge å vente, men den som venter på noe godt...

Texascom
29/08/16, 17:55
Har lagt inn bestilling på V90 D5 AWD R-design. Prod-start for R-design er oppgitt til uke 46. Fikk først lev.dato i des/jan, men er nå blitt forskjøvet til mars. Fryktelig lenge å vente, men den som venter på noe godt...

Lenge å vente!
Om det er til noen trøst har jeg ventet i litt over 10 mnd på min, fortsatt igjen tre/fire uker [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Volvo144
29/08/16, 18:15
V90 R design D4 AWD Bursting blue bestilt. Fått leveringsdato februar neste år så da er det bare å smøre seg med tolmodighet. Den (eneste?) stasjonsvogna nå til dags som klarer 3 barneseter i bredden.

- intellisafe pakke
- baksete pakke
- plusspakke
- navigasjonspakke
-21" sommer
-20" vinter
-B&W anlegg
- carbon fibre dekor
-sota ruter
- reservehjul
- hengerfeste
- panorama tak
-360 visning

Fikk ikke bestille luftfjæring four c chassi med 21" felger så da måtte jeg velge... Bestilte heller ikke apple car play, skinnseter (alcantara er mye mer digg), elektrisk passasjersete, cd spiller, garasjeportåpner, skinnpakke (måtte sette ned foten et sted) og gearskiftpaddles.

Dette er den mest forseggjorte bilen jeg noen gang har prøvd, gleder meg veldig til februar:)

megaoctane
29/08/16, 22:59
V90 R design ser utrolig tøff ut, men inscription ser mye mer eksklusiv ut.
Veldig usikker på hva jeg skal gå for når jeg kommer så langt (leaser C klasse frem til juni 2017).

Bilen din har jo alt[emoji106][emoji106]

Volvo144
30/08/16, 16:50
Inscription ser veldig fin ut ja, men når du krysser på "alt" blir den dyrere. Dessuten så må man jo holde seg ung så lenge som mulig. Sportsseter, senk og 21", r design og ikke minst bursting blue fargen som man ikke får på de andre gjør r design til den riktige bilen for oss.

larsverm
30/08/16, 18:51
Jeg har ingen intensjon om å kjøpe en helt ny bil på lenge, men hvis jeg skulle "knekke sammen" og gå til handling, må det nok bli en S/V90. Jeg har lest meg opp en del i det siste og konklusjonen blir vel "interessant på grensen til fristende". :D

Texascom
30/08/16, 19:09
R-design er gromt!

Fikk i dag beskjed om at min kan bli opp mot en måned forsinket, det er kjedelig :p
Leverer gamlebilen min i morgen, så bli billøs i et par måneder.

hgnubel
30/08/16, 21:04
R-design er gromt!

Fikk i dag beskjed om at min kan bli opp mot en måned forsinket, det er kjedelig [emoji14]
Leverer gamlebilen min i morgen, så bli billøs i et par måneder.
Prøveskilt på 240en da... :D

Stigare73
02/09/16, 16:03
Min S90 produseres uke41:) så da er det bare å glede seg. Myvolvo er forøvrig veldig skuffende. Oppdateres jo ikke noe der om produksjon...

Forøvrig bestilt i februar så ventet leeenge... Men har da fått forbrukt tiden med å legge til ekstra utstyr om ikke annet:cool:

Volvo144
10/09/16, 16:31
Hvir lang tid tok det fra bestilling til det står noe om produksjonsuke på myvolvo?

Texascom
10/09/16, 19:32
Står ikke noe på myvolvo før bilen er hos forhandler som regel. Min skulle vel produseres denne uken men er forsinket. Sjekker hele tiden i CIS som er bestillingssystemet til Volvo [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stigare73
18/09/16, 08:50
Hei. Hvordan får du sjekket i CIS hele tiden? Jobber du hos forhandler?

Siste jeg har hørt nå er produksjon uke 40. Har du noe erfaring med hvor lang tid det tar fra prod til bilen er hos forhandler?

Texascom
18/09/16, 09:01
Jobber på Bilia ja, så til uken er den to uker etter skjema. Skulle produseres uke 36 men ikke rørt enda i følge CIS. Av erfaring på en annen bil jeg har fulgt med siste tiden har ikke CIS vært 100% oppdatert til enhver tid :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stigare73
18/09/16, 09:22
Kan gjerne få sjekke min og hvis du kan....

Texascom
20/09/16, 14:17
Kan gjerne få sjekke min og hvis du kan....

Får kun sjekket biler som er bestilt her på Gjøvik.

FreddieAwD
26/09/16, 21:09
Jeg er veldig intr i en V90 D5 AwD...Men det får bli med drømmen,og litt nedgang i prisen ;)

lyskespark
27/09/16, 23:18
S90 R-Design Bursting Blue frister. Synd man ikke får den levert på et halvår.

Hebbelilla
30/09/16, 17:49
Heisann!

Har bestillt hos Frydebø Minde (Bergen):

S90 Insciption T5 Mussel Blue Metallic
Skinn sort/blond (UA00)

Navigasjonspakke
| Navigasjon PRO | Parkeringssensor foran m/halvautom. park.assist v/luke park | Ryggekamera

Plusspakke med Volvo On Call
| Parkeringsvarmer med timer | Oppvarmet ratt | Elektrisk oppvarmede spylerdyser | Volvo On Call med Wi-Fi Hotspot
| Kompass i innvendig speil


Svingbare aktive LED hovedlys (Thors hammer)
Laminerte sidevindu
Reservehjul og jekk

Bilen skal være Ditec Ceramic Ultra behandlet ved levering. Skal så understellsbehandle med Dinitrol asap.

Bestilte i slutten av april. Har blitt forespeilet levering i måndedskiftet oktober/november.

Rationale: (bakgrunn for aktuell spec)

Jeg langkjører hvert år relativt store strekninger, men til daglig kjører jeg korte strekninger til/fra jobb (15 -20 minutter), og en diesel er ikke gunstig i så måte. Jeg er også opptatt av støysvake biler, og mener at en sedan i toppskiktet skal være en stille bensiner. 254 bensin HK bør gi en sprek opplevelse i S90. Jeg prøvekjørte S90 i D4 drakt, og den var både støysvak for diesel å være, og med nok krefter. Så støysvak faktisk, at jeg kunne vurdert å konvertere til diesel framfor bensin om det ikke var for det daglige kjøremønsteret mitt. Så jeg gleder meg veldig til 254 HK bensin, som er enda stillere og enda kvikkere.

Veldig mye av sikkerhetsfunksjoner er inkludert fra Volvo. Likevel er tilleggspakker kostbare, og dette er en dyr bil i utgangspunktet. Man er fristet til å velge alt. men må sette grenser.

Basert på erfaring ville jeg ha ryggekamera og navigasjon, parkvarmer og varme i ratt. HUD i Intellisafe pakken hadde vært kjekt å ha, men pakken er dyr og det eneste "must have" i denne pakken er etter mitt syn de svingbare aktive LED lysene. Jeg bestilte derfor dem som tilleggsutstyr i stedet for pakke (4 000.- vs 16 000.-)

Ellers tenker jeg at disse skumsettene for punktert hjul er noe tull; det kommer helt an på dekkskaden om det kan brukes. Og man kan like gjerne kjøpe en skumboks fra Biltema. Står man først langt utenfor allfarvei der slike skader gjerne inntreffer, så bør man være i stand til å skifte dekk selv, uten å vente i det uendelige på veiassistanse. Et reservehjul er verd å gå for. Det koster 900.- kr.

Så er det dette med støy. Jeg er veldig opptatt av dette, og har derfor valgt laminerte sideruter pga deres støyreduserende egenskaper. Merk at testene som roser S90 for stille kupe, alle har laminerte sideruter som tillvalg. Frontruten er som standard akustisk dempet, men tar man ikke denne tilleggspakken for siderutene, får man vanlig herdet glass uten noen form for akustisk demping.

Så det ble min konfigurasjon. Kom gjerne med kommentarer og innspill :-)

megaoctane
01/10/16, 05:07
Så veldig fint ut det her.
Ditec - hvis du betaler for dette selv, så anbefaler jeg at du får bilen behandlet av en skikkelig detailer isteden.
Se www.detailersclub.no/forum og les tråden Show and shine.
Disse gutta bruker Gtechniq og andre midler for å beskytte bilen.
Disse koster det samme, men kvaliteten er mye bedre.

Bensin er lurt med tanke på småkjøring. Liker bensinmotor selv, så slipper man også partikkelfilter som tetter seg. Skulle ønske de kunne levere T3 motor her, så bil med bensinmotor ble billigere.

hgnubel
01/10/16, 09:28
T4/T3 kommer vel tradisjonen tro etter en stund. Er vel bare T5 som er ren bensinmotor nå?

Texascom
01/10/16, 12:18
Kun T5 og T6 som er rene bensindrevne pr. dags dato.

Ang. utstyr har man igjen for å velge med de pakkeløsningene for at bilen skal holde seg i verdi ved salg senere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

lyskespark
01/10/16, 14:31
Jeg synes 360-parkeringskamera var særdeles kjekt i S90'en. Ikke akkurat lett å se hjørnene på den bilen. Parkeringsautomatikken krevde så mye giring, gassing og bremsing at det var mye enklere og kjapper å bruke 360-kameraet. Automatikken var jo 3 cm unna å felgskrape 21", så det føltes skummelt.

Det hadde vært veldig kjekt å fått prøve uten luftfjæring bak, men det virker som alle S90'ene rundt forbi er med luftfjæring. Noen som har prøvd med bladfjæringen?

Det er D4 som er mest aktuelt, men når jeg ser BSR trim til 200hk på D3, frister det egentlig å bytte til D3AWD. Men så har de jo D4 trim på 270 hk da :-)

Jeg ser at Volvo putter på Micheling Pilot Sport 4 Accoustic, altså dekk med lyddempende skumgummigreier inni. Er det noen som vet om det er dekkene som står på prøvekjørings S90'ene?

Hebbelilla
01/10/16, 15:33
Takk for innspill, fått litt å tenke på. Nærmer seg frys for endringer i bestillingen nå...

Skal sjekke ut rundt Gtechniq. Ditec Ceramic Ultra er jo relativt ny på markedet, er det grunnlag for å si at den er dårligere enn noe annet?

360 kamera: jeg mener det kom en konflikt her med navigasjonspakken, som også inneholder ryggekamera. For å få 360 kamera måtte navigasjonspakken bort.

Det med luftfjæring har jeg tenkt mye fram og tilbake på i det siste. Testbilen hadde det. Selger mener det har mest å si for det dynamiske oppsettet, og jeg er mest opptatt av komfort. Men jeg innbilte meg at luftfjæring også ville gi en mykere fjæring i comfort modus enn kompositt bladfjæren. Noen som vet?

Det med akkustisk dempede dekk var veldig interessant, det visste jeg ikke. Kommer bilene med det som standard, altså?

lyskespark
01/10/16, 16:01
Her er det mer om dekkene.

http://news.cision.com/no/michelin-nordic-ab/r/michelin-pilot-sport-4-acoustic-pa-volvo-s90-og-v90,c2031852

Jeg klarer ikke hel å skjønne om det er alle dimensjoner, eller bare 19".

stv4ever
01/10/16, 17:01
Jeg mener det stod Continental SportContact på 20" på S90 Inscription jeg testet. Støynivået var veldig bra, jeg vil si på samme nivå som min 5-serie F11. Det et en god attest. Med Michelin Pilot Sport Acoustic blir den trolig enda bedre.

Vinterdekkene jeg får levert til min V90 R er for øvrig Hakkapelitta.

Hva gjelder stivhet og komfort i forhold til fjæring, er S90 med 20" og luftfjæring mindre stiv enn 5-serie. Så jeg tror ikke man skal bekymre seg for at luftfjæring skal komme på bekostning av komfort.

Man kan for øvrig velge nav-pakke med 360-kamera. Det har jeg valgt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hebbelilla
01/10/16, 18:47
>Man kan for øvrig velge nav-pakke med 360-kamera. Det har jeg valgt.

Sjekket nå i online konfiguratoren.


Navigasjonspakke 12900

Når man velger nav pakken kommer det opp en undermeny med valg om å legge til ryggekamera 4000.- eller 360-kamera, også til 4000.- , men som også krever:
Intellisafe surround 5700.-
Automatisk avblending av innvendig og utvendig speil 1200.-

Så var vel avhengighet til intellisafe pakken som var saken, da.


Det er dette med å sette grenser et sted... bilen er allerede blitt langt dyrere enn først tiltenkt ramme (er privat kjøp og ikke firmabil).

larsverm
01/10/16, 21:37
Tror jeg også ville ha valgt T5.

Texascom
02/10/16, 06:29
Helt klart greit å sette grenser [emoji4] Men det er greit å ha en ting i bakhodet, og det er å tenke i ettertid at "jeg skulle tatt med det allikevel".
For det er mye dyrere å ettermontere utstyr enn å ta det fra fabrikk - om utstyret kan ettermonteres vel og merke.


Sent from my iPhone using Tapatalk

megaoctane
02/10/16, 07:39
Ditec hadde jeg nok styrt laaangt unna.
I denne tråden anbefales Max Protect.

http://www.detailersclub.no/forums/topic/28574-ditec-eller-annen-forsegling-for-svart-volvo-2013/#comment-527715


På det forumet har de en egen tråd som heter "jobb ønskes utført". Lag et innlegg der og be om tilbud på forsegling.
Disse gutta elsker detailing, så du kommer nok til å ble veeeeldig fornøyd.

Bare se denne forvandlingen.

http://www.detailersclub.no/forums/topic/9407-sort-2006-mercedes-benz-ml-%C3%B8hn-detail/

lyskespark
03/10/16, 11:57
Helt klart greit å sette grenser [emoji4] Men det er greit å ha en ting i bakhodet, og det er å tenke i ettertid at "jeg skulle tatt med det allikevel".
For det er mye dyrere å ettermontere utstyr enn å ta det fra fabrikk - om utstyret kan ettermonteres vel og merke.


Det er veldig fint å sette grenser. Det er jo mye gimmick'y greier en kan finne på å betale for (Elektrisk innfellbare speil var det første jeg tenkte på), som i tillegg kanskje er svindyrt å reparare (Elektrisk baklukemekanikk var det første jeg tenkte på nå).

Bygg en bil som tar hensyn til 95% av behovene dine, så kan du ta de 10 av de 50 tusen du sparte og svi av på Teknikmagasinet. Får det sikkert like moro :-)

Hebbelilla
03/10/16, 13:07
Det er veldig fint å sette grenser. Det er jo mye gimmick'y greier en kan finne på å betale for (Elektrisk innfellbare speil var det første jeg tenkte på), som i tillegg kanskje er svindyrt å reparare (Elektrisk baklukemekanikk var det første jeg tenkte på nå).

Bygg en bil som tar hensyn til 95% av behovene dine, så kan du ta de 10 av de 50 tusen du sparte og svi av på Teknikmagasinet. Får det sikkert like moro :-)

Summene kan virke små hver for seg, men det baller fort på seg og blir mye penger ut av det. T5 gir meg mindre økonomisk spillerom i så måte, kunne blitt flere pakker om jeg gikk for D4.

Intellisafe pakken var det jeg mente kunne kuttes, med valg av adaptive LED hovedlys som utstyrstilvalg i stedet for. BLIS har vold meg mer irritasjon enn nytte og vil ikke bli savnet. Systemet detekterer ofte feil under kraftig regn/snø og må deaktiveres når det blir stående i heng. Detektere ofte også på fysisk kjørefeltskiller, og ved bykjøring er det jo konstant varsling. Venstre speil har dødvinkelfelt, og jeg sjekker uansett høyre side dødvinkel manuelt etter gammel vane. HUD er fancy men det store klare tallene og kartet mellom speedometer og turteller gjør det uproblematisk å ha full kontroll på den informasjonen, uten at det stjeler for mye oppmerksomhet fra kjøringen.

Hebbelilla
03/10/16, 13:09
Er det noen som vet om det er dekkene som står på prøvekjørings S90'ene?

Jeg sjekket et mobilbilde jeg tok av testbilen, og på den stod det Pirelli dekk. Jeg vet ikke hvilken type, oppløsningen lar meg ikke lese det.

hgnubel
03/10/16, 16:25
Thomas Berg kan sikkert se hvilke dekk det står på den en dag hvis det var på Minde?

Lurer på om de har to ulike S90 i butikken, en med og en uten skinntrukket dashbord (og sikkert andre forskjeller jeg ikke har lagt merke til).

Hebbelilla
03/10/16, 16:33
Thomas Berg kan sikkert se hvilke dekk det står på den en dag hvis det var på Minde?

Lurer på om de har to ulike S90 i butikken, en med og en uten skinntrukket dashbord (og sikkert andre forskjeller jeg ikke har lagt merke til).



De har to på Minde ja, en utstillingsmodell inne i butikken og en som er registrert og benyttes til prøvekjøring. Og det var atter en annen bil merket "test vechile" innom de to dagene de hadde satt av til testkjøring en gang i starten av juli mnd.

Fant et annet bilde fra en S90 jeg så på utenfor Frydebø i Førde i sommer. Der kan jeg tyde "P Zero", som websøk viser at er et Pirellidekk. Har sent mail til selger og spurt hva bilen kommer med.

Håper de leveres med Michelin dekk, akustisk demping tror jeg kan ha mye for seg.

Texascom
03/10/16, 17:16
BLIS har nå radarer i bakfanger og en en helt annen verden enn før, heldigvis [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

lyskespark
03/10/16, 17:33
Der kan jeg tyde "P Zero", som websøk viser at er et Pirellidekk. Har sent mail til selger og spurt hva bilen kommer med.

Håper de leveres med Michelin dekk, akustisk demping tror jeg kan ha mye for seg.

Pirelli har sitt eget tilsvarende system, PNCS. Kommer bla på nye RS6 og RS7. Hvis dekket har dette, står det PNCS på dekksidene.

Hebbelilla
04/10/16, 23:19
Start/stopp funksjonen som slår av motoren midlertidig ved full stopp kan deaktiveres manuelt for hver tur. Den defaulter til PÅ når motoren har vært slått helt av og så startet igjen. Er det noen som vet om det går an å lagre funksjonen til AV i en brukerprofil, slik at man slipper dette?

-Tommy
05/10/16, 07:40
Start/stopp funksjonen som slår av motoren midlertidig ved full stopp kan deaktiveres manuelt for hver tur. Den defaulter til PÅ når motoren har vært slått helt av og så startet igjen. Er det noen som vet om det går an å lagre funksjonen til AV i en brukerprofil, slik at man slipper dette?
Ja, i individual mode så kan man skru systemet helt av. Men man må velge individual ved hver oppstart manuelt. Skal visstnok komme en mulighet for at man kobler kjøremodus til bilnøkkel i fremtiden, men det er bare rykter.

Sent from my E6853 using Tapatalk

stv4ever
05/10/16, 10:06
Noe nytt om leveringstider på V90? Jeg fikk 8 mnd leveringstid ved bestilling i sommer.

Noen som får levert R-design i år?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Volvo144
05/10/16, 10:09
Jeg bestilte i august og har produksjonsuke 1 2017. Får etter sigende den første r design med awd i norge..

stv4ever
05/10/16, 10:29
Takk for info. Jeg bestilte D5 AWD R-design i juli, og har blitt forespeilet levering febr/mars. Ligger vel an til at vi da blir de to første her til lands...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Texascom
05/10/16, 10:49
Mye forsinkelser ute og går i alle fall! 19/10 er det ett år siden jeg bestilte, er nå på fjerde uken på overtid.


Sent from my iPhone using Tapatalk

henrik940
05/10/16, 13:55
Mye forsinkelser ute og går i alle fall! 19/10 er det ett år siden jeg bestilte, er nå på fjerde uken på overtid.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Er vel ikke S90/V90 det?

Texascom
05/10/16, 14:16
Men fortsatt en 90, og går under samme tak når det gjelder forsinkelser.


Sent from my iPhone using Tapatalk

lyskespark
05/10/16, 17:54
Oi, ett år for en Volvo? Hva har du bestilt som tar så lang tid a? Delfinskinninteriør?
:-D

Texascom
05/10/16, 18:30
Oi, ett år for en Volvo? Hva har du bestilt som tar så lang tid a? Delfinskinninteriør?
:-D

Tja, si det..
XC90 T8 R-Design med alt utstyr og litt til :cool: Og det tar faktisk 350 dager fra bestilling til den kommer, for den kommer i morgen :)

stv4ever
05/10/16, 18:33
Gratulerer, og til lykke med ny grombil i morgen!! [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Volvonikko
05/10/16, 21:50
Aiaiai :/

http://www.aftenposten.no/okonomi/Volvo-tilbakekaller-127000-biler-605676b.html

Texascom
06/10/16, 04:11
En enkel sak som kan få alvorlige følger. Har sjekket en del biler og alle har vært i orden. Volvo antar at ca 0,5% er berørt [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mastodon
06/10/16, 05:42
Selskapet jeg jobber for leverer deler til både XC90 og S/V90 og i bransjen min ryktes det at produksjonssjefen i Gøteborg/Torslanda har fått sparken fordi de sliter med å få opp produksjonshastigheten på linjen(e) som bilene bygges. Dette kan være grunnen til ventetiden...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

lyskespark
06/10/16, 10:08
Crap. Nesten så det frister å avbestille, siden jeg ikke har avtalt innbytte og dermed gjort det til selgers problem.

Volvo144
06/10/16, 10:10
Snakk med selger og avtal at du får leie bil av dem inntil du får den nye så selger du den bilen du har nå og får best pris på den

Hebbelilla
06/10/16, 10:20
Nedtur. Var forespeilet levering i skiftet oktober / november. Får nå beskjed om februar 2017. Dagens melding:

"S90 har som de fleste vet hatt en høyere etterspørsel enn vår kapasitet, og det samme har etter hvert også skjedd med V90. Totalt sett har alle biler i den nye 90-serien hatt en vesentlig høyere etterspørsel enn fabrikken har forventet – og sammen med pressede leveranser fra underleverandører har produksjonstakten ikke klart å opprettholdes når så mange nye modeller skal produseres i samme fabrikk. Dette har nå dessverre medført en uønsket situasjon hvor man innser at man ikke klarer å ta igjen de plassene man ikke har klart å produsere til nå.

Dermed er det nå bestemt, og utført, en forflytning av et volum av S/V/XC90 fra produksjon i år til neste år. Dette gjelder alle markeder, og prioriteten har vært på usolgte ordre, men i noen unntak har dessverre også kundesolgte ordre måttet bli flyttet til noe senere levering. VCN har forsøkt å redusere omfanget av dette og jobbet for å opprettholde alle solgte ordre på dagens leveringstider men dessverre var det noen som måtte flyttes. Om dette kan forandre seg tilbake, eller videre vet vi ikke på nåværende tidspunkt – men ordrene som er berørt skal være oppdatert med ny leveringstid"

Texascom
06/10/16, 10:36
Endelig!

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/10/125.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/10/126.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hebbelilla
06/10/16, 10:38
Gratulerer!

lyskespark
06/10/16, 10:50
Fortsatt på bil-bilen? Skal den da ikke gjennom endel klargjøring før du får tatt den med deg?

EDIT: FY FLATE DEN SÅ FEEET UT!

Volvo144
06/10/16, 11:11
Gratulerer. Konge bil:)

Volvo144
06/10/16, 11:12
Fikk bekreftet fra selger om at min ikke er berørt og har fått endret produksjon:)

Daniel V
06/10/16, 11:22
Texascom er Volvomekaniker, så det går nok ikke lange tiden før den er på veien ;)

Texascom
06/10/16, 13:58
Bilen er nå klar, kosmetisk skjer på søndag tenker jeg [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk

stv4ever
06/10/16, 14:03
Fet bil! Er det electric silver?


Sent from my iPhone using Tapatalk

lyskespark
06/10/16, 14:06
Glad jeg bestilte R-design med 21" når jeg ser disse bildene. Rätt stuk.

Texascom
06/10/16, 17:23
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/10/135.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/10/136.jpg

Elektrisk sølv ja [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk

lyskespark
06/10/16, 17:37
Det ser utrolig bra ut! Hmm, kanskje bytte ut r-design-blå med denne.

Texascom
06/10/16, 18:01
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/10/137.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

megaoctane
06/10/16, 18:34
Ser at det er foreslått enda større avgiftslettelser for hybrid med mye hester.
Hvordan slår dette ut på V90 T8 hybrid?

stv4ever
06/10/16, 18:44
Engangsavgiften for hybriden reduseres med omlag 100.000 kr i regjeringens forslag til nasjonalbudsjett. Det er sterke motreaksjoner på dette, og vil trolig bli justert i revidert.

Noen som har fått antydet lev.dato for V90 T8?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Texascom
06/10/16, 19:00
Håper det nye budsjettet ikke stemmer for min del [emoji12]


Sent from my iPhone using Tapatalk

lyskespark
06/10/16, 19:59
Håper det nye budsjettet ikke stemmer for min del [emoji12]



Du kan ikke tenke sånn Texascom, du skal bare nyte. Dessuten er dette et budsjett man ikke får gjennom uten en masse hestehandler. Endringen av engangsavgiften er vel noe Tjukka & Pingla kommer til å angripe tvert.

larsverm
06/10/16, 19:59
Hm. For relativt dyre biler vil store avgiftsomlegginger kunne gi utslag som i visse typer av tilfeller kan kjennes urettferdige på kort sikt for den enkelte bilkjøper. Det kunne være et argument for å gjennomføre større endringer i flere mindre steg.

Volvo144
11/10/16, 12:12
V90 t8 kommer ifølge min bilselger ikke før modellår 2018. Var innom å endra spek på min fra d4 til d5. Gambler på at hk avgiftene forsvinner

Texascom
11/10/16, 16:14
Den forsvinner tenker jeg, sånn at jeg fikk sponset staten med 101k for mye [emoji389][emoji851]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Volvo144
11/10/16, 16:35
Samfunnet sier tusen takk:) kjipt egentlig at det går ut over gleden når du nettopp har fått bilen, men hyggelig for oss andre som får bilen senere... fra nå av skal jeg bare lease biler så slipper jeg bekymringen rundt å tro bilene er mye mer verdt den dagen jeg skal selge.

Texascom
11/10/16, 16:52
Min hadde blitt ufattelig dyr å lease, så for min del er kjøp på rent best [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daniel V
11/10/16, 18:05
Hadde tatt seg ut å lease en bil til 1,2 millioner privat [emoji14] Det hadde blitt dyrt [emoji14]

Volvo144
11/10/16, 18:12
Leasing og kjøp skal igrunnen være hipp som happ. Det settes en restverdi etter 4 år og ift antall km. Denne restverdien er tilsvarende den du kan forvente å få når du selger bilen etter 4 år. Så får leasingselskapet fradrag for momsen slik at finansiert beløp blir lavere enn ved lån. Summerer man momsen man da har betalt i løpet av de 4 årene og sammenligner med den momsen leasingselskapet har fått fradrag for vil man se at staten i visse tilfeller taper en god del moms (derfor leasing gikk fra 3 til 4 år, men fremdeles lønnsomt). Så i sum ender man med å betale det samme men har ingen risiko for avgiftsendringer, om hvilken bil man skal kjøre om 4 år: diesel, bensin, hydrogen, batteri. Det slipper jeg å tenke på og kan kjøpe ny dieselbil og kose meg med at diesel fremdeles koster 2kr mindre per liter uten å bry meg om risikoen for å ikke få solgt den. Men du har litt rett også. Xc90 kom på ca 4000kr ekstra i måneden kontra v90. Samtidig skal man ikke glemme at leasingselskapene er gode på å gamble på restverdier

Texascom
11/10/16, 18:30
Jepp, sier noe der! Helt rett!
Men jeg har denne i ca. to år og kjører ca. 10k i året.
Ikke koster det meg noe annet enn bensin og forsikring å ha denne bilen eller [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Volvo144
11/10/16, 19:15
Virker som en god forretningside det;) gratulerer med drømmebilen

Firsttime
17/10/16, 10:28
Jeg ville tatt turen til Jensen og Scheele i Halden, som er Volvoforhandler. Der kommer du til å få en helt annen service enn hva du opplever på Bilia. Familien min kjøper alle nye biler på Jensen og Scheele selv om de bor i Oslo. :)

Tror det gjelder generelt forhandlere utenfor Oslogryta og omegn. Selv blir det Bilbutikk 1 i Sarpsborg, hvor jeg har kjøpt nå min 3.de bil. Forventet levering av nybil i februar 2017 (V90) Har ved et tilfelle vært hos J&S i Halden og Bilia på Gol. Grei konkurranse på innbyttebil opplever jeg ved å løfte blikket utover landet :-)

Hebbelilla
19/10/16, 20:33
Ift. dette med at det stod Pirelli P Zero dekk på testbilene: Den nyeste S90 på utstilling hos Frydenbø Minde, en sort T5, er utstyrt med Michelin Pilot Sport 4 Acoustic, så jeg i dag! Så da er det å håpe at disse leveransene nå er på plass som standard, slik Michelin annonserte for lenge siden.

The Sven
19/10/16, 20:52
Den forsvinner tenker jeg, sånn at jeg fikk sponset staten med 101k for mye [emoji389][emoji851]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vil jo kanskje anta at du fikk den rabatten Bilia Gjøvik hadde å gå på også da :)

Texascom
19/10/16, 21:00
Fortsatt langt unna 101 k [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

The Sven
19/10/16, 21:07
Fortsatt langt unna 101 k [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forstår. Rabatt ville du vel fått uansett også. Men flott bil :)

Texascom
20/10/16, 10:41
Takk! Veldig fornøyd og funker litt mer enn knall!


Sent from my iPhone using Tapatalk

lyskespark
24/10/16, 11:47
Ift. dette med at det stod Pirelli P Zero dekk på testbilene: Den nyeste S90 på utstilling hos Frydenbø Minde, en sort T5, er utstyrt med Michelin Pilot Sport 4 Acoustic, så jeg i dag! Så da er det å håpe at disse leveransene nå er på plass som standard, slik Michelin annonserte for lenge siden.


Husker du hvilken dimensjon det var på dekkene? Jeg er litt skeptisk til om de produseres i 21".

Stigare73
30/10/16, 10:39
Endelig skjer det noe. I transport til forhandler i følge My Volvo. Kanskje bil til uka da:)

Hebbelilla
01/11/16, 20:08
Husker du hvilken dimensjon det var på dekkene? Jeg er litt skeptisk til om de produseres i 21".

255/40 R19 på Michelin dekkene.

Volvo Norge sier det er tilfeldig hva som blir levert, alt ettersom hva som er tilgjengelig fra underleverandører ved prod., men at "alle skal være testet og fullgode for S90" :-P .
Etter hva jeg har sett, kan det imidlertid tyde på at det er de større dimensjonene (20, 21") som leveres med Pirelli P Zero.

Jeg har for øvrig fått kontrabeskjed vedr februar 2017, og bilen min er nå lovet levert ila november :-)

fredrikolastuen
01/11/16, 20:26
Fikk min Volvo V90 D4 Inscription på fredag :) Foreløpig første i Hedmark, såvidt meg bekjent :)

D4 Inscription 190Hk, automat, med standard utstyrsliste lang som et år, med følgende tilleggspakker:
Navigasjonspakke
Plusspakke m/Volvo on call
Baksetepakke
Intellisafe pakke Inscription
19" på sommerdekk (17" på vinter)
Sort komfortskinn
Sort taktrekk
Metal mesh aluminiumspaneler
Car-play med ekstra USB-tilkobling
Panoramatak

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/11/36.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/11/37.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/11/38.jpg

mrstfu
01/11/16, 21:08
Gratulerer, og nydelig farge!

fredrikolastuen
01/11/16, 21:15
Takk for det. Var veldig spent, da jeg ikke hadde sett noen bilder av denne i denne fargen, kun illustrasjonsbilder, men den kledde bilen perfekt :)

mrstfu
01/11/16, 21:38
Meg bekjent er det den første på forumet og - eller tar jeg feil?

megaoctane
01/11/16, 21:58
Var ikke gærn den der.
Gratulerer.
Interiør bilder?

fredrikolastuen
01/11/16, 22:04
Ikke fått tatt noen enda, men det kommer :)

lyskespark
01/11/16, 22:19
Gratulerer!

Luft- eller bladfjær bak? Jeg er veldig interessert i å høre om hvordan bladfjæra er i forhold til luftfjæra.

Daniel V
02/11/16, 00:27
Meg bekjent er det den første på forumet og - eller tar jeg feil?
Tror du har rett :)

sekse
02/11/16, 08:06
Flere som har sett eller vurdert dette leasingtilbudet?

https://www.bilia.no/biler/volvo/volvo-v90-all-inclusive/


Sent from my iPhone using Tapatalk

mrstfu
02/11/16, 08:09
Flere som har sett eller vurdert dette leasingtilbudet?

https://www.bilia.no/biler/volvo/volvo-v90-all-inclusive/


Sent from my iPhone using Tapatalk

Den tipper jeg blir veldig populær.

Per Turbo
02/11/16, 13:11
Grattis Fredrik! Snakk om å klemme til med en grom bil, farge og utstyr :D :D

Hebbelilla
02/11/16, 16:52
Ikke fått tatt noen enda, men det kommer :)

Gratulerer! Det var rask levering av en V90 vel?? Og hvilke dekk kom den med ?

hgnubel
02/11/16, 19:05
Gratulerer med lekker V90, fantastisk farge!


Flere som har sett eller vurdert dette leasingtilbudet?

https://www.bilia.no/biler/volvo/volvo-v90-all-inclusive/

Det der var ganske pent. Hvorfor kan de ikke lage en like pen pris på en bensinmotor? :)

Volvo144
02/11/16, 19:24
Det der var ganske pent. Hvorfor kan de ikke lage en like pen pris på en bensinmotor? :)

Det var ikke et ekstremt godt tilbud for de som lurte... det er jo endel ekstrautstyr som skal til i tillegg her som øker månedsprisen endel.

Tror diesel kler denne bilen bedre enn bensin ihvertfall før hybriden kommer. Og diesel er jo 2kr billigere per liter så skjønner ikke helt hysteriet med mindre man bor et sted med kjøreforbud på diesel...

mrstfu
02/11/16, 19:40
Det var ikke et ekstremt godt tilbud for de som lurte... det er jo endel ekstrautstyr som skal til i tillegg her som øker månedsprisen endel.

Tror diesel kler denne bilen bedre enn bensin ihvertfall før hybriden kommer. Og diesel er jo 2kr billigere per liter så skjønner ikke helt hysteriet med mindre man bor et sted med kjøreforbud på diesel...

Statusnissene som bor på Røa og har et kvarter kjøretur inn til kontoret i Oslo sentrum burde ha bensin, diesel er ikke egnet til småkjøring - og jeg må innrømme jeg savner bensinlyden.

Texascom
02/11/16, 20:04
Bensinlyden er en fryd kontra bråkete diesel. Bensin koster noe mer men er verdt hver krone, snakker av erfaring [emoji4]
Vi har solgt flere T5 og T6 AWD av V90 og noen S90 T5 [emoji106]

Per Turbo
02/11/16, 20:33
Men det er vel fortsatt 4'ere eller hoster de opp ett hull til eller to på de større motorene?




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

mrstfu
02/11/16, 20:37
Alle bilene er firesylindra tolitere, ja.

Per Turbo
02/11/16, 20:52
Tragedie det [emoji30][emoji30][emoji30][emoji30]




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

mrstfu
02/11/16, 21:02
Tragedie det [emoji30][emoji30][emoji30][emoji30]




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Det er liksom det eneste jrg virkelig har å utsette på de. Fint med en cruisebil, en pendlebil og en dra-på-hytta-bil, men når man tråkker på er femmerlyden noe helt eget, både på bensin og diesel.

Per Turbo
02/11/16, 21:03
Amen [emoji1373]




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Texascom
02/11/16, 21:07
Får ha en femmer i garasjen til lek og moro og en firer til hverdag [emoji4] Uansett, funker bra med turbo kompressor!


Sent from my iPhone using Tapatalk

sekse
02/11/16, 21:19
Prøvekjørte D4 for noen uker siden, slett ikke gæli lyd i den.

Synes leasingtilbudet var bra jeg! Er jo Inscriptionpakke, så den inneholder jo mye. Helt greit med utstyr og fint med awd.

Uansett, blir ikke å bytte ut R`n :)

mrstfu
02/11/16, 21:27
Kjøpsprisen var ikke dårlig, nei, mtp at det var D4 og AWD. Ikke lagt videre tanke i leasingkostnaden. Er slettes ikke dårlig lyd i noen av de, i forhold til andre rekkefirere. Har VAG-diesel på jobben, den er et skikkelig steinknuseri i forhold til V90 D4en jeg fikk spinne litt rundt i på torsdag før OMS. Then again, det er biler i helt forskjellige klasser, så å forvente bedre lyddemping i det minste, er ikke feil på V90en.

fredrikolastuen
02/11/16, 21:36
Gratulerer! Det var rask levering av en V90 vel?? Og hvilke dekk kom den med ?

Takk for det. Fra jeg vant konkurransen hos Volvo til jeg fikk den gikk det omtrent akkurat et halvt år :)

Usikker på sommerdekkene, de har jeg ikke fått enda. Men sitter Nokian Hakkapeliitta R2 på vinterhjulene :)

fredrikolastuen
02/11/16, 21:38
Grattis Fredrik! Snakk om å klemme til med en grom bil, farge og utstyr :D :D

Takk for det :) Jeg var så heldig å vinne Volvo sin konkurranse under lanseringen av denne, hvor man måtte installere en app på telefonen og glemme både barn og kone noen uker for å sanke mest mulig poeng, men det var verdt det når vinnertelefonen fra Volvo kom ;) Jeg fikk velge farge selv, samt at jeg la til panoramatak, ellers er bilen fylt opp med det meste av utstyr fra Volvo, og jeg disponerer den fritt i tre år :)

Per Turbo
02/11/16, 21:40
Helt verst! [emoji1376][emoji1376][emoji1376][emoji1376]




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

mrstfu
02/11/16, 21:47
Takk for det :) Jeg var så heldig å vinne Volvo sin konkurranse under lanseringen av denne, hvor man måtte installere en app på telefonen og glemme både barn og kone noen uker for å sanke mest mulig poeng, men det var verdt det når vinnertelefonen fra Volvo kom ;) Jeg fikk velge farge selv, samt at jeg la til panoramatak, ellers er bilen fylt opp med det meste av utstyr fra Volvo, og jeg disponerer den fritt i tre år :)

Nå ble jeg nesten bitter, jeg hamra løs på den appen som bare pokker i flere uker. Måtte jobbe overtid for å gjøre opp for tapt arbeidstid.

Vel unt! :cool:

hgnubel
02/11/16, 23:09
Var det den V-appen som alltid krasjet? Den stemmestyringsgreien?

Jeg brukte den noen dager før den sluttet å virke :(

Uansett, flott premie da! Gratulerer!

Daniel V
03/11/16, 09:27
Kjøpsprisen var ikke dårlig, nei, mtp at det var D4 og AWD. Ikke lagt videre tanke i leasingkostnaden. Er slettes ikke dårlig lyd i noen av de, i forhold til andre rekkefirere. Har VAG-diesel på jobben, den er et skikkelig steinknuseri i forhold til V90 D4en jeg fikk spinne litt rundt i på torsdag før OMS. Then again, det er biler i helt forskjellige klasser, så å forvente bedre lyddemping i det minste, er ikke feil på V90en.
D3 og AWD. En kombinasjon du kun får i Norge. :)

Leasing fungerer veldig greit egentlig. Foreldrene mine har leaset nr. 2 bil de siste gangene, og det er veldig greit.

Dog kjenner jeg det sitter langt inne å lease en bil til over 5 000,- i måneden og med 65000 i innskudd. Dette er jo også kun 15 000 km. På en sånn bil må man jo ha 20 000 i året sånn at man virkelig får opplevd de lange turene denne bilen er laget for, og da bikker man jo 6 000,- i måneden med en gang.

Leasing er en veldig ålreit løsning, så lenge man kommer over en gunstig kampanje. Blir spennende å høre om noen opplever denne som litt undermotorisert med D3 og AWD.

fredrikolastuen
03/11/16, 10:20
Var det den V-appen som alltid krasjet? Den stemmestyringsgreien?

Jeg brukte den noen dager før den sluttet å virke :(

Uansett, flott premie da! Gratulerer!

Jepp. Krasjet vel en gang hos meg tror jeg, men mistet ikke poeng eller noe slik jeg så enkelte hevdet på Facebook. Særdeles fornøyd med premien hvertfall :)

Hebbelilla
03/11/16, 15:44
Bensinlyden er en fryd kontra bråkete diesel. Bensin koster noe mer men er verdt hver krone, snakker av erfaring [emoji4]
Vi har solgt flere T5 og T6 AWD av V90 og noen S90 T5 [emoji106]

Jepp, jeg er en av dem som har kjøpt S90 T5 . Men må si at jeg var overrasket over lavt støynivå på testbilen med D4, sånn sett kunne jeg gjerne gått for diesel. Kjøremønsteret mitt tilsier imidlertid bensin.

Texascom
03/11/16, 18:03
Jepp, jeg er en av dem som har kjøpt S90 T5 . Men må si at jeg var overrasket over lavt støynivå på testbilen med D4, sånn sett kunne jeg gjerne gått for diesel. Kjøremønsteret mitt tilsier imidlertid bensin.

Gromt!
Har du testet bensin?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hebbelilla
05/11/16, 16:55
Gromt!
Har du testet bensin?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei desverre, de hadde kun diesel til test. Men jeg er støyfanatiker og har aldri hatt diesel. Så når selv jeg kunne tenkes å vurdere s90 i dieselutgave, er det bra. Det knatret godt fra utsiden, men innvendig var det en helt annen verden. Jeg forventer jo at bensinutgaven er enda bedre, da :-)

Texascom
05/11/16, 19:24
Det et bare å glede seg, bensin er lydløs [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

hgnubel
05/11/16, 20:06
Det et bare å glede seg, bensin er lydløs [emoji4]

http://www.heicosportiv.de/en/models/current-models/s90v90/exhaust-systems/selected-sound

:D

Hebbelilla
07/11/16, 20:00
Det et bare å glede seg, bensin er lydløs [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Supert, håper virkelig det. Har gravd og spurt mye rundt støydemping og S90, men vanskelig å få ordentlige svar.

Utenlandske tester har hevdet at bilen benytter akustisk demping vha ekkokansellering via bilens høytalere, men det har ikke kommet fram hvilke utgaver som skal ha det. "On selected models" sier manualen. Volvo Norge og Volvo UK er tause. En tester hevdet at det kun var på T8, og da for å kansellere ut en bestemt støyfrekvens fra den elektriske motoren.

Videre er det dette med laminerte ruter kontra vanlig herdet glass.
Laminerte er tilleggsutstyr, og jeg har merket meg at testbilene har det. Vanlig laminert glass har jo en viss støydempende effekt også, men det gjorde ikke mye hørbar forskjell i min 2013 S60 T4. Mellom 2 og 3 db sies det at vanlig laminert glass gir, mens akustisk dempede ruter skal gi inntil 10db demping.

De laminerte vinduene i S90 mangler imidlertid pictogrammet for akustisk dempet glass (et menneskeøre med en halvsirkel pil rundt nedre del (jeg får ikke lagt ut bilder her)). Rutene i S90 har standard pictogrammet for laminert glass, hammeren, og i tillegg en person tegnet inne i en sirkel, som en webside jeg fant sa at betød at personene i kupeen var "beskyttet" fra å bli kastet ut under krasj. Leverandøren Saint-Gobain kan ikke fortelle meg hva det pictogrammet betyr eller om det brukes for akustisk dempet i stedet for det med øret , men hevder at de leverer ruter til alle S90 og at de kommer enten i vanlig herdet glass, eller laminert "akustisk". Alle frontvinduer skal være "akustisk" iflg. dem.

Edit: "Frontvindu på alle utgaver av S90 skal være "akustisk", iflg. dem" er nok en mer forståelig formulering :-)

lyskespark
21/11/16, 12:10
Er det noen som har bestilt S90 R-design og fått noe indikasjon på når bilen kan leveres?

Coys
22/11/16, 22:34
Er det noen som har bestilt S90 R-design og fått noe indikasjon på når bilen kan leveres?

Bestilte i september, levering anslått til april.

Hebbelilla
25/11/16, 21:27
Da fikk jeg S90 levert i dag. Første S90 ut til kunde fra Frydenbø Minde. 7 måneders leveringstid. Desverre ble den levert med feil interiørpanel, jeg skulle ha linear walnut men fikk metal mesh . Selger hevder det nå er standard, og at det ble endret til standard fra Volvo sin side ila bestillingstiden. Bilkonfiguratoren viser imidlertid fortsatt trepanelene som standard på Inscription, så jeg tviler. Og mener at dette får de bytte ut.

Ellers er jeg godt fornøyd. Sommerdekkene er Michelin med akustisk demping.

Volvo144
25/11/16, 21:29
Beklager, men tre og treligninger har ingenting i en bil å gjøre.. ellers: gratulerer med ny bil:)

Per Turbo
25/11/16, 21:43
Bil som er fra de svenske skoger kan helt fint ha litt parkett [emoji1362]

Grattis uansett! Håper det løser seg med paneler da




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

mrstfu
25/11/16, 21:52
Enig der, stor forskjell mellom heltreet man finner i nye 90ene, og koreaplatene man fikk i eldre Volvoer;)

Hebbelilla
26/11/16, 00:59
Takk. Ja jeg synes de trepanelene gir et pent preg, spesielt fordi det ikke er høyglanspolerte greier som ser ut som plast!

megaoctane
27/11/16, 19:18
Tror noen i Sverige også fikk dette istedenfor treverk. Forhandler bestilte opp treverket og skiftet det for vedkommende.
Les på SwedeSpeed

JohBor
27/11/16, 19:47
Da fikk jeg S90 levert i dag. Første S90 ut til kunde fra Frydenbø Minde. 7 måneders leveringstid. Desverre ble den levert med feil interiørpanel, jeg skulle ha linear walnut men fikk metal mesh . Selger hevder det nå er standard, og at det ble endret til standard fra Volvo sin side ila bestillingstiden. Bilkonfiguratoren viser imidlertid fortsatt trepanelene som standard på Inscription, så jeg tviler. Og mener at dette får de bytte ut.

Ellers er jeg godt fornøyd. Sommerdekkene er Michelin med akustisk demping.
Gratulerer med ny bil.

En underleverandør av Volvo har problemer med å få tak i nok råmaterialer til disse panelene. Så Volvo monterer andre paneler for å få ut bilene.
Vi har en Xc90 på jobben som vi må bytte paneler på, men disse er det lang leveringstid på for øyeblikket.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Hebbelilla
28/11/16, 23:32
Gratulerer med ny bil.

En underleverandør av Volvo har problemer med å få tak i nok råmaterialer til disse panelene. Så Volvo monterer andre paneler for å få ut bilene.
Vi har en Xc90 på jobben som vi må bytte paneler på, men disse er det lang leveringstid på for øyeblikket.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


Takk for info, det var interessant. Forhandler sa ingen ting om dette.

Rcar
29/11/16, 17:25
http://i1382.photobucket.com/albums/ah246/Tiggr7/V90%20T5R_zpss69excso.jpg (http://s1382.photobucket.com/user/Tiggr7/media/V90%20T5R_zpss69excso.jpg.html)

Da har jeg også valgt en slik "fryktelig moderne bil" :p :rolleyes: ;)
(Gjør meg dog virkelig vondt at det ikke er noen 5mmer eller 6er under panseret lenger)
* Kan også med en gang konkludere med at dette er en bil jeg ikke ville eid etter 5 år. Mye dyrt som kan gå i stykker her.

Valgte iallefall å gå for en V90 T5Rdesign
- Gikk utover Rdesign pakken også for intellisafe pakken, pluss pakken, navigasjon pro pakken (med park assist), fant det også lurt med en slik "baksetepakke" da har 2 barn.
- Syntes videre det var kjekt med homelink til garasjen, fourC chassis med luftfjæring, gearshiftpaddels, litt mer trøkk i stereoen og oppvarmet ratt.
- Gikk for Onyx black metallic, skinn nubuck, carbon dekorinnlegg og tonede ruter. (Dog hadde jeg sett for meg bilen i fargen Bursting blue metallic (som bildet over viser); hadde vært knall ved siden av min T-gule... men fatter ikke hvorfor det er så himla forskjell på fargen "live" og på bilde(r). Ligner jo knapt. Hadde den enda vært som på bildene; hadde saken vært helt klar)

Som sagt er ikke lyden i 4rrern noe å skryte av (iallefall ikke iforhold til tidligere Volvo 5 og 6 cyl modeller; så må nok bli et slik Heico Selected sound anlegg.
https://www.youtube.com/watch?v=WUO6dJ39EA4
- Da tror jeg nok det "problemet" langt på veg løser seg :cool:
(Dog var det ikke billig....)
# Lurer også på hvordan dette stiller seg iforhold til fabrikksgarantien !?!

Gikk for std 19" Rdesign felgene (passer fint til vinter), så blir det vel muligens å få tak på noen 20" V60 Polestar felger til sommer ?
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2015/12/volvo-v90-polestarrender-750x500.jpg
Liker disse....veldig godt :)

Bremser.....hadde jo ikke vært feil....
http://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2016/04/Volvo-S60-Polestar-brake-calipers.jpg
(Men får vel kanskje styre seg - blir vel definitivt et problem med tanke på garanti)


Rcar

Per Turbo
29/11/16, 19:37
Din fæling! Blir gromt uansett det der [emoji12][emoji1376]


Sent from my iPhone using Tapatalk

lyskespark
29/11/16, 20:43
Gikk for std 19" Rdesign felgene (passer fint til vinter), så blir det vel muligens å få tak på noen 20" V60 Polestar felger til sommer ?
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2015/12/volvo-v90-polestarrender-750x500.jpg
Liker disse....veldig godt :)
Rcar

Felgene på det bildet det er vel hvertfall 22" :-)

Per Turbo
29/11/16, 20:45
Photoshop [emoji1362]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rcar
30/11/16, 11:15
Felgene på det bildet det er vel hvertfall 22" :-)

Er nok noe photoshop ute å går ja.

Disse felgene kommer vel dog muligens også i 21" originalt ?
- Men jeg vil da styre meg til 20", som er mer en stort nok (!)

Rcar

Rcar
30/11/16, 11:20
Din fæling! Blir gromt uansett det der [emoji12][emoji1376]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Joda joda....
Men syntes Bursting Blue så så himla rå ut på bilder av V90en.
- Ble da litt skuffet når jeg så fargen "LIVE" i butikken og "SAFET" med (onyx met.) svart isteden ;)
* Men har da evt tid på meg enda til å ombestemme meg....angående farge.

# Blir vel muligens å gå for Polestar optimerting også; vel og merke dersom det ikke blir regjeringskrise mtp budsjett 2017.
(Autostrada skulle fra januar 2017 begynne å tilby dette - dersom SB ble vedtatt)

Rcar

Per Turbo
30/11/16, 11:22
Svart V90 R-Design er uansett bøllete


Sent from my iPhone using Tapatalk

Texascom
30/11/16, 13:20
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/11/991.jpg

sekse
30/11/16, 16:39
Har mer lyst på V90 enn XC90 jeg :p

mrstfu
30/11/16, 16:52
Har mer lyst på V90 enn XC90 jeg :p

You and me both, sister. En fullspeca T8 R-design står høyt på lista.

sekse
30/11/16, 17:32
You and me both, sister. En fullspeca T8 R-design står høyt på lista.

Må nok både selge R'n og ei nyre før det er en realitet ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rcar
30/11/16, 17:55
Ja nye XC90en er også veldig staselig.
- Og overhodet ikke feil med T8 i den....
Tror dog om den kommer med samme effekt i V90 T8; at det blir en svært så artig bil å kjøre med tanke på ytelser.
Også veldig spent på Polestar versjonen (!)

Rcar



Liker å tulle med at Volvo nå har blitt Metroseksuell ;) Men tuller da egentlig ikke :p
- https://no.wikipedia.org/wiki/Metroseksuell

Texascom
30/11/16, 18:46
Gikk for XC90 T8 R-Design da denne er tilgjengelig med mer utstyr [emoji41] Som f.eks. luft foran og bak, ikke bare bak som S/V90 ;)

mrstfu
30/11/16, 19:16
Om et par år er det coilovere å få kjøpt til de uansett, så det ordner seg;)

Hebbelilla
01/12/16, 11:33
Noen som vet om det er tilgjengelig tekniske manualer for S90 på nettet et sted?

Jeg skulle lagt opp strømtilførsel til dashcam og trenger + strømkilde ved tenning på, samt en konstant på (for "sleep" inntil bevegelse foran kamera detekteres). Brukermanualen sier det skal være en innvendig sikringsboks under golvteppet passasjerside, men det er det IKKE... (heller ikke på førersiden).

Hebbelilla
08/12/16, 00:33
Har hatt bilen (S90) et par uker nå, og må si meg godt fornøyd. Fantastisk behagelig bil, og den oppleves sprek og spenstig synes jeg (T5) , spesielt i dynamisk oppsett, selvsagt. Men Comfort er suveren til daglig bruk.

En ting jeg plages med, er skrikende bremser ved svak bremsing under rygging. Tenkte først dette var fordi alt er nytt og må slites til, men... Jeg må rygge ned en liten bakke ut fra oppkjørsel, så har fått prøvd dette gjentatte ganger daglig over to uker, og det er ingen tegn til at det avtar. Noen som har erfart det samme? Bør det reklameres på?

mrstfu
08/12/16, 02:01
I mine øyne bør det reklameres på. Brrmsepiping har en tendens til å være vanskelig å bli kvitt, men på en premiumbil til mange, mange hundre tusen er det teit at det skal dukke opp etter to uker bruk.

Texascom
08/12/16, 06:33
Finnes en liten serie med feil legering i bremseskiver, så det er garanti [emoji4]

Hebbelilla
08/12/16, 11:39
I mine øyne bør det reklameres på. Brrmsepiping har en tendens til å være vanskelig å bli kvitt, men på en premiumbil til mange, mange hundre tusen er det teit at det skal dukke opp etter to uker bruk.

Har faktisk vært der fra dag 1, dukket ikke opp etter 14 dager men har vedvart i 14 dager.

Daruu
08/12/16, 16:43
Nå vet ikke jeg åssen bremsene på disse er lagd, men har erfart på flere andre nyere biler samme lyd.
Er det mulig at klossene glir innpå bremseskiva (ståldelen av klossene) når man rygger å bremser svakt?
Var ihvertfall det jeg så for meg at det kunne være :)

Hebbelilla
08/12/16, 18:19
Takk for svar. Da har jeg snakket med forhandler og fått time. Er og et problem med VOC etter at de la inn feile data første gang, og alt etter ble et rot. Nå virker VOC mot sentralen, men kun delvis mot app, og jeg mistet all mulighet til å kople opp bilen mot internett. Så da er det full re-install i bilen, en operasjon som tar flere timer... de skal se på bremsene samtidig.

lyskespark
13/12/16, 19:46
Ryktes at T8-prisene på V/S90 er klare. Noen som har peiling?

Texascom
13/12/16, 21:24
Fra ca. 700k og oppover.

lyskespark
13/12/16, 22:22
Fra ca. 700k og oppover.

S eller V? Kinetic?

Texascom
14/12/16, 06:57
V90 T8, Inscription og høyere.

sekse
14/12/16, 15:47
Fra ca. 700k og oppover.


V90 T8, Inscription og høyere.

Det er jammen ikke galt!![emoji28] (dyrt ja, men det er jo over 400hk)

Kanskje på tide å bytte ut R'n?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Texascom
14/12/16, 16:40
Ikkeno å vente med, vi har solgt flere allerede. Var salgsstart på mandag denne uka [emoji41]

hgnubel
14/12/16, 17:08
Kanskje på tide å bytte ut R'n?


Har du noe kølapp-system på den? :)

sekse
14/12/16, 17:45
Har du noe kølapp-system på den? :)

Bytter jevnt med en V90 T8 ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

stv4ever
14/12/16, 18:35
Ikkeno å vente med, vi har solgt flere allerede. Var salgsstart på mandag denne uka [emoji41]

Dette var likandes news. Er det kun inscription som er tilgjengelig med T8? Kommer det en V90 R-design AWD T8 feks?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rcar
14/12/16, 18:40
Da fikk jeg jammen kansellert den V90 T5R`en og bestilt meg en T8 AWD Rdesign isteden :)

Gleder meg :)

Skulle vist bli mulig å lett oppgradere til 421 HK og 680 Nm hos forhandleren også :)

Rcar

Rcar
14/12/16, 18:48
Ryktes også at HEICO jobbet vel med SW som ga rett under 470 Hk og over 800 Nm :p

Snas ! :cool:

Rcar

hgnubel
14/12/16, 19:06
Ikkeno å vente med, vi har solgt flere allerede. Var salgsstart på mandag denne uka [emoji41]
Vet du når denne kommer i "Bygg din volvo" på web? :)

Rcar
14/12/16, 19:27
Hei
Nei det vet jeg ikke dessverre; men du får satt den opp slik du ønsker hos forhandleren ! :)
* Var vist stor pågang - så ønsket man denne levert i 2017 (som MY18), måtte man være raskt ute.

Rcar

Texascom
14/12/16, 20:50
Kommer som R-Design også ja. De jobber med å få de på nettsiden så den kan bygges, vet ikke akkurat når den kommer på norske sider :)

Rcar
14/12/16, 22:41
Kommer som R-Design også ja. De jobber med å få de på nettsiden så den kan bygges, vet ikke akkurat når den kommer på norske sider :)

Jeg har bestilt R design, så ja :)

Rcar

hgnubel
14/12/16, 23:38
Stor pågang ja, jeg som trodde det var nedgangstider?! :)

Per Turbo
15/12/16, 07:53
Nedgangstider?
Aldri vært solgt så mye nybiler som nå siden jappetiden, boligprisene stiger og stiger og oljeprisene er på vei opp...

Er nok godt å være selger i Volvo om dagen [emoji847]


Sent from my iPhone using Tapatalk

fredrikolastuen
15/12/16, 09:06
Finnes en liten serie med feil legering i bremseskiver, så det er garanti [emoji4]

Da blir det en tur inn på Bilia for min V90 og.. ;)

hgnubel
15/12/16, 17:29
Nedgangstider?
Aldri vært solgt så mye nybiler som nå siden jappetiden, boligprisene stiger og stiger og oljeprisene er på vei opp...

Er nok godt å være selger i Volvo om dagen [emoji847]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, mistenker at jeg har blitt lurt..

Rcar
15/12/16, 23:23
Kan ikke skjønne at Volvo opplever noe nedgangstider iallefall....
- Gjør jo veldig mye riktig der om dagen; med tanke på nye S/V90 og XC90 II.
* Disse blir jo ikke akkurat slaktet i pressen heller...:p

# Tviler på at de kommer til å gjøre det noe dårligere med nye S/V60 og XC60en når de kommer.

Rcar

Rcar
15/12/16, 23:41
Så er det jo klart at endringen i avgifter og dertil et ønske om en nyere og mer miljøvennlig bilpark - spiller en stor rolle her.
- Selv om hybrider har både høy systemeffekt og kunstig lave utslippstall / forbrukstall - tror jeg nok allikevel mange vil benytte elektrisk drift til småkjøring og lokalt bruk.
* Og at en f.eks 4 cyl 2,0 320 hesters T6 bensinmotor anno MY18 slipper ut mindre møkk; enn en 20 år eldre T6 motor er det vel liten tvil om.

Jappetid og jappetid; om det er det på ny nå - kan vel sikkert diskuteres det.
(Dessverre låner jo mange opp til pipa)
Dog å tviholde på dagens bilavgifts system - for å begrense utlånsvirksomheten her til lands er jeg overbevist om at ikke hadde vært lurt...både mtp klimaavtale og nullvisjoner.
(Er nok på andre arenaer det burde vært fokusert; for å få bukt med det problemet)

- Hvis flere aktører følger Volvo - og kommende regjeringer ikke knoter det til - har jeg troa på at Europas eldste bilpark ikke lenger vil være Norsk (!)
* Jeg har hele tiden sagt at rein elbil passer ikke for alle her i dette land, ei heller (dyre) små biler med små motorer...
- Trikset er biler folk liker, som dekker folks behov, yter godt og er mer miljøvennlig og blir billigere å kjøpe = så folk kan kjøpe litt ekstra stæsj og ikke minst masse sikkerhets utstyr.

Rcar

megaoctane
17/12/16, 11:39
Noen som har noe formening om T4 motoren og når denne blir tilgjengelig i den norske "Bygg din bil" konfiguratoren?

Rcar
17/12/16, 19:30
Noen som har noe formening om T4 motoren og når denne blir tilgjengelig i den norske "Bygg din bil" konfiguratoren?

Skulle jeg gjette vil D3 forsvinne fra det norske markedet og T4 aldri komme....
- Dog har jeg ikke noe belegg annet enn endringen bilavgifter til å bekrefte dette.

Rcar

Daniel V
17/12/16, 19:42
Skulle jeg gjette vil D3 forsvinne fra det norske markedet og T4 aldri komme....
- Dog har jeg ikke noe belegg annet enn endringen bilavgifter til å bekrefte dette.

Rcar
Norge er det eneste landet du får D3 i kombo med AWD. :)

Rcar
17/12/16, 20:56
Norge er det eneste landet du får D3 i kombo med AWD. :)

Ja og fra 2017 går D3 opp i pris og D4 ned !
(Noe av nedgangen i pris - les avgift - på D4 vil vel kanskje Volvo Norge "ta selv i egen lomme" !?!)

Også D5 blir billigere fra 17.

Rcar

stv4ever
17/12/16, 21:29
- Dog har jeg ikke noe belegg annet enn endringen bilavgifter til å bekrefte dette.

Rcar

Når det gjelder bilavg. Vil prisen man nå får på f.eks. T8 reduseres etter nyttår? Eller er den nye avgiftspolitikken (bilpakken) allerede implementert i dagens bilpriser?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hebbelilla
17/12/16, 21:49
Da blir det en tur inn på Bilia for min V90 og.. ;)

Få sjekket ECU også. Min var inne nå for bremser + å installere Sensus pakken igjen, da internett tilkopling ikke fungerte. Det resuleterte i fullstendig kollaps da verkstedet koplet på diagnoseutstyret sitt. Fikk ikke lest noe ut av bilen, men da de koplet av var gearkassen "oppskrudd" og gjorde kenguru hopp ved veksling mellom drive og revers. Dette var fredag, og bilen kunne ikke utleveres. Ny ECU ble lansert på nye biler få serienr etter min, så nå er ny ECU bestillt for meg.

Ikke helt grei start, dette :-/

Texascom
17/12/16, 22:02
Når det gjelder bilavg. Vil prisen man nå får på f.eks. T8 reduseres etter nyttår? Eller er den nye avgiftspolitikken (bilpakken) allerede implementert i dagens bilpriser?


Sent from my iPhone using Tapatalk

T8 går ned ca 100k og vil da begynne på rundt behagelige 700k.

Børge Vikebø
18/12/16, 00:02
T8 går ned ca 100k og vil da begynne på rundt behagelige 700k.

Synes jeg såg en annonse for V90 T8 Inscription fra ca 668k,-

Texascom
18/12/16, 09:00
Synes jeg såg en annonse for V90 T8 Inscription fra ca 668k,-

Jess, men man vil gjerne ha med litt ekstra og da bikker det veldig fort 700k og aller helst en del over 800k også [emoji4]

megaoctane
18/12/16, 09:52
Hvis D3 forsvinner og T4 aldri kommer, skyter de seg selv i foten.
Man får jo E og 5 med alt fra 136hk og opp. Da blir nok Volvo uaktuell for de fleste, ihvertfall for meg. Hvorfor skal jeg velge Volvo når den koster det samme som E klasse og 5 serie, og i tillegg nesten uten unntak ikke vinner noen test der tyskerne sammenlignes med denne?

Rcar
18/12/16, 12:18
Hvis D3 forsvinner og T4 aldri kommer, skyter de seg selv i foten.
Man får jo E og 5 med alt fra 136hk og opp. Da blir nok Volvo uaktuell for de fleste, ihvertfall for meg. Hvorfor skal jeg velge Volvo når den koster det samme som E klasse og 5 serie, og i tillegg nesten uten unntak ikke vinner noen test der tyskerne sammenlignes med denne?

Hei
Som sagt var noe jeg tippet på.
Og så lenge man får D4 til nær samme pris som D3; kan vel det være mer passelig for de fleste !?!
Avgiftene for 17 gjorde vel D3 opptil 6-7000 dyrere og D4 10000 billigere.

Hvorfor velge Volvo ????
- Gidder jeg nesten ikke å svare på :rolleyes: :) :cool:
* Men V90 ligger da godt ann til å bli kåret til årets bil for hele Europa og ja....de fleste journalister skryter bilen opp i skyene;
http://www.tv2.no/a/8420592/

Rcar

Rcar
18/12/16, 12:25
Tenkte på noe her nå;

Personlig syntes jeg D3 og AWD i en tung V90 høres rimelig trist (og ikke minst feil ut)
Men kan jo forstå at det frister mtp pris.
* Vurderer man dette i år kan nok det allikevel slå veldig godt ut....om man tegner kontrakt nå i år på nåværende pris.
- Regner med at AWD 150 hesteren og AWD 190 hesteren har helt identisk spesifiserte motorer (Mulig Texascom kan svare ?)
* For så å Polestar oppgradere D3en avgiftsfritt neste år (når bilen allikevel blir levert) - da burde jo D3en kunne levere den samme effekt som D4 i Polestar tunet versjon ???
(Og da snakker vi jo om rimelig "mye for pengene"....)

Rcar

Rcar
18/12/16, 12:26
For de som måtte lure på D5; går den ned ca 35000 i avgift fra 2017
(Og T6 er minus 55000 og T5 er minus 25000)

Rcar

volvoRsport
18/12/16, 12:29
Selv om flere av modellene går ned i avgift er det ikke sikkert at Volvo "gir bort" så mye av dette, de kommer nok til å prise slik at modellene fortsatt er differensiert slik de er i dag.

stv4ever
18/12/16, 12:40
Selv om flere av modellene går ned i avgift er det ikke sikkert at Volvo "gir bort" så mye av dette, de kommer nok til å prise slik at modellene fortsatt er differensiert slik de er i dag.

Det har du nok rett i. Vil derfor tro at det kan være smart å skrive kontrakt i år, og "gjøre krav" på avgiftsreduksjonen før levering neste år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Texascom
18/12/16, 14:27
D4 og D5 er i alle fall like med tanke på turboer og innsug, D3 var ikke kommet på papiret da vi hadde kurs sist men kursleder sa de kom til å bli identiske på de med AWD drivlinjen. Altså alle har da bi-turbo på AWD.

Rcar
18/12/16, 16:33
Det har du nok rett i. Vil derfor tro at det kan være smart å skrive kontrakt i år, og "gjøre krav" på avgiftsreduksjonen før levering neste år.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Dette er nok det smarteste å gjøre ja (!)
- Spesielt mtp T8, som har fått nær 100000 i letter igjen.
Fikk vel ca det samme i fjor !?! (Vel å merke på XC90en)
Tross 200000 i avgifts lette; blir det fort vekk 800....når man har kjøpt litt "må bare ha" utstyr :p

T8en er en bil som koster vesentlig mer for Volvo å lage enn for eksempel T6, som er mye dyrere (her på berget).
- Uten tvil; at Volvo (Norge) kommer til å putte noe av dette i egen lomme fra neste år; for å få margin på også denne.
- Er vel en grunn til at konfiguratoren på volvocars.com ikke er oppdatert enda....kanskje !?!
(Så dog at de offisielt opplyste om at det nå var mulig å bestille T8)

Rcar

stv4ever
18/12/16, 16:41
Jeg har en V90 R D5 AWD i bestilling til ca 850'. T8 med samme config har ca samme pris. Avgiftsendringen ikke tatt i betraktning.

Lett valg å bytte til T8, for å si det sånn. Selv om ventetiden øker med 5-6 mnd ekstra.


Sent from my iPhone using Tapatalk

megaoctane
18/12/16, 16:49
Bilen blir skrytt opp i skyene - enig i det. Før denne kunne jeg aldri i livet tenke meg en kjip V70/S80.
Ergo - de har klart å lokke til seg kunder fra tyskerne.

Men.. for mange er ikke motor det viktigste. Jeg sparer heller 100.000 på motor og huker av for masse ekstra utstyr. Elsker duppeditter.

Men jeg foretrekker at alle motorer og all utstyr er tilgjengelig i alle markeder.

Texascom
18/12/16, 18:21
Det er like greit å ta med alt man kan når man først skal handle bil i den prisklassen, det har man i alle fall igjen for da man skal selge ☝️

Rcar
18/12/16, 18:54
Bilen blir skrytt opp i skyene - enig i det. Før denne kunne jeg aldri i livet tenke meg en kjip V70/S80.
Ergo - de har klart å lokke til seg kunder fra tyskerne.

Men.. for mange er ikke motor det viktigste. Jeg sparer heller 100.000 på motor og huker av for masse ekstra utstyr. Elsker duppeditter.

Men jeg foretrekker at alle motorer og all utstyr er tilgjengelig i alle markeder.

Ja; utstyr er moro det....:cool:
Hva man sparer på mindre / alternativ motor ved kjøp kan sees på flere måter det; men differansen ved salg er vel i det som i praksis ofte teller.
Er nok kanskje ikke så mye dyrere å velge større motor nå lenger - når man får igjen desto mer ved salg igjen.
(Men som jeg påpekte; er det jo absolutt mulig å bestille seg en av de mindre motorutgavene og gå for optimering - som ser ut til å bli helt lovlig og i mange tilfeller avgiftsfritt fra 2017)

Det jeg ville frem til er at poenget med enkelte særnorske varianter vil forsvinne - dersom norsk avgiftspolitikk fortsetter slik.
Altså fra en jantelovaktig avgiftspolitikk, til en politikk der miljø teller.


Vel V70/S80 Kjip og kjip.
Ville vel si at gamle V70en (III) kanskje ikke var verdens kuleste bil; men folkelig, romslig og sikker.
Også en bil som var et (er et) trygt kjøp med tanke på å få solgt igjen.

S80 II ser da riktig så flott ut i riktig kombo syntes jeg....men smaken er som xxxxx

Det man kanskje kunne si om S80 II og V70 III var kanskje at det var litt mye "Ford preg" over dem.
- Det likte jeg ikke. (Mye bedre med kinesiske eiere da)
PS. Så jo hvordan GM kjørte SAAB i grøfta....

S80 II med V8 er i alle fall en bil som står høyt på min brukt ønskeliste :)

Rcar

Rcar
18/12/16, 19:03
Jeg har en V90 R D5 AWD i bestilling til ca 850'. T8 med samme config har ca samme pris. Avgiftsendringen ikke tatt i betraktning.

Lett valg å bytte til T8, for å si det sånn. Selv om ventetiden øker med 5-6 mnd ekstra.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg selv endret fra T5 til T8.
Ble jo dyrere, men....helt sikker på at jeg får igjen hver kroner når jeg en dag skal selge.

Klart er D5 ikke et dumt alternativ (passer jo også bilen veldig godt med tanke på effekt/vekt); men man frykter jo litt at diesel og bensin får lik pris på sikt, samt at det ligger ann til kjøreforbud i enkelte storbyer for diesel. (Diesel er jo ikke helt i vinden om dagen hos politikerne :eek:)

Så er det jo klart at hybriden bruker mer enn D5en under en del forhold, men er man flink til å lade - kan man vel fort komme på relativ lik SNITT pris per kjørte km.

Rcar

Rcar
18/12/16, 19:05
Ergo - de har klart å lokke til seg kunder fra tyskerne.

Ikke minst det som i tiden fremover (med mål om 800.000 solgte biler per år) teller; er å lokke til seg Kineserne (!)

Rcar

Daniel V
20/12/16, 02:19
Godt å se at avgiftspolitikken går rett vei. Får håpe det holder seg sånn, hvis ikke blir det fort cubanske tilstander her hvor vi nordmenn sitter med 850, 940 og P2 i 2050 hvor vi vedlikeholder disse bilene inn i evigheten.

Å kalle V70II og S80II for kjipe biler blir vel litt feil. V70 har jo solgt helt enormt helt siden de kom som 850 på begynnelsen av 90-tallet, og siste gen V70 har jo ikke akkurat solgt dårlig! :) Jeg er enig i at V90 er en ny æra hva Volvo gjelder, men å kalle de gamle for kjipe blir vel litt feil :)

En S80II V8 AWD er fortsatt etter min smak noe av det som står høyest i kurs, fordi det er rått med V8 i en sånn bil. Har kjørt endel S80 V8, og det er heftig!

Men nok om det:

Blir gøy å vente til de første V90 T8 er på veien! Kanskje vi til og med får se litt til dem på autoslalom? ;)

stv4ever
21/12/16, 23:19
Da har jeg endret bestillingen på min V90 R-design AWD fra D5 til T8.

Jeg spår at 2017 blir hybrid-bilenes år, når avgiftsreglene gir 407 hybridhester til prisen av 235 dieselhester. Så får man bare smøre seg med litt ekstra tålmodighet frem mot levering på sommeren.


Sent from my iPhone using Tapatalk

hgnubel
22/12/16, 08:06
Er det så godt som samme pris på D5 AWD og T8 når alt ellers er uforandret?

stv4ever
22/12/16, 08:22
Er det så godt som samme pris på D5 AWD og T8 når alt ellers er uforandret?

Bilprisen (uten utstyr) skiller to tusen. Så ja, så godt som samme pris.

Innholdet i utstyrspakkene er noe endret, og noen smådetaljer i std-utstyr. Men prismessig svært liten forskjell.

Verdt å nevne er at jeg her sammenligner opprinnelig D5-pris med T8 (med de nye avgiftsreglene). Teoretisk sett skal man også for D5'en trekke fra litt avgifter (kanskje 20 000,-), men mest trolig vil Volvo beholde en god skjerv av avgiftslettelsen selv.


Sent from my iPhone using Tapatalk

hgnubel
22/12/16, 10:52
Takk, da er det jo en no-brainer :)

lyskespark
29/12/16, 17:05
Hvor enkelt håndtere forhandleren et bytte fra D5 til T8, når kontrakt er skrevet a?

Jeg trodde forhandler hadde forpliktet seg ganske kraftig overfor fabrikken når du skrev kontrakten?

hgnubel
29/12/16, 19:38
Hvor enkelt håndtere forhandleren et bytte fra D5 til T8, når kontrakt er skrevet a?

Jeg trodde forhandler hadde forpliktet seg ganske kraftig overfor fabrikken når du skrev kontrakten?
De har vel en bestillingsdato og så en egen deadline for endringer som ligger nærmere produksjonsstart av akkurat din bil.

Men det vet de nok hvis du ringer dem :)

stv4ever
29/12/16, 19:48
I mitt tilfelle, som opprinnelig gjaldt en D5 R-design bestilt i juli '16, så har det ikke vært noe problem å gjøre alle mulige endringer (også motor), frem mot prod-start (som faktisk nå er utsatt til febr). Jeg har derfor ikke hatt noe problem med å endre til T8, selv seks mnd etter bestilling.


Sent from my iPhone using Tapatalk

lyskespark
30/12/16, 17:06
I mitt tilfelle, som opprinnelig gjaldt en D5 R-design bestilt i juli '16, så har det ikke vært noe problem å gjøre alle mulige endringer (også motor), frem mot prod-start (som faktisk nå er utsatt til febr). Jeg har derfor ikke hatt noe problem med å endre til T8, selv seks mnd etter bestilling.


Hmm, selgeren hos forhandler offa seg fælt og måtte høre med sjefen og det var ikke måte på. I og med as S90T8 ikke er åpnet for bestilling i Norge, ble det bare ennå mer slitsomt. Mulig han bare var stresset, men det var visst ikke bare bare å bytte når man gikk over modellår.

hgnubel
31/12/16, 14:57
Jeg prøvde en V90 her om dagen og fikk det litt travelt etterpå så fikk ikke spurt selgere om alt jeg kanskje burde...

360-graders parkeringskameraet, er det meningen det skal vise omgivelsene, eller bare hvilke deler av bilen som lyser opp når de nærmer seg en hindring?

Bildet av omgivelsene var veldig tåkete for å si det mildt..

Per Turbo
31/12/16, 15:23
Skal vise omgivelsene men så er det også kameraer som ikke blir rene i vanlig vask og høytrykk. Må rengjøre linsene helt og de blir fort møkkete.

Uansett er det ikke noe HD kvalitet over de der, det er ett hjelpemiddel. Ikke noe man skal stole blindt på


Sent from my iPhone using Tapatalk

hgnubel
31/12/16, 15:47
Får man lignende indikasjon på hvor hindringer er uten 360-graders opsjonen?

Per Turbo
31/12/16, 15:48
Da er det ryggekamera og sensorer som gjør susen


Sent from my iPhone using Tapatalk

-Tommy
31/12/16, 20:29
Får man lignende indikasjon på hvor hindringer er uten 360-graders opsjonen?
Får pip/varsling på samme måte som rygge sensor, bare hele veien rundt.

Sent from my E6853 using Tapatalk

fredrikolastuen
06/01/17, 22:42
Med 360-graders kameraopsjonen kan du vel få opp bilen din i fugleperspektiv på skjermen. Jeg har uten 360 grader på min, og synes det fungerer mer enn bra nok, gode sensorer på siden som er nesten for ivrige (piper lenge før jeg er kritisk nære noe). Kameraet gir godt bilde bakover, med mulighet for zoom, men som andre påpeker, kameraet blir veldig fort møkkete, og da er det nyttesløst. Jeg tørker av midt hele tiden :)

lyskespark
10/01/17, 18:01
Jeg ser på svenskenes "bygg min volvo" at V90T8 kun leveres med panoramatak. Er det noen som vet om dette er tilfellet i Norge også?

stv4ever
10/01/17, 18:09
Jeg ser på svenskenes "bygg min volvo" at V90T8 kun leveres med panoramatak. Er det noen som vet om dette er tilfellet i Norge også?

Det kan godt være, jeg har panoramatak med i min T8-bestilling, vurderte aldri noe annet. Det er en god del endring i oppsettet av utstyrspakker, og noen småting som var ekstrautstyr på D5, er std på T8. Men kjenner ikke til noen restriksjoner på valg av ekstrautstyr av betydning.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Texascom
10/01/17, 19:05
Panorama er standard på T8 ja [emoji106]

lyskespark
10/01/17, 22:28
Det kan godt være, jeg har panoramatak med i min T8-bestilling, vurderte aldri noe annet. Det er en god del endring i oppsettet av utstyrspakker, og noen småting som var ekstrautstyr på D5, er std på T8. Men kjenner ikke til noen restriksjoner på valg av ekstrautstyr av betydning.


Det store spørsmålet er jo: Måtte du betale ekstra for det ? :-D

lyskespark
11/01/17, 18:55
Jeg kan jo svare meg selv, siden jeg bestilte idag: Jeg måtte betale for panoramataket.

Så da kommer det en V90T8 R-design min vei en eller annen gang.

Fortsatt er det endel valg jeg er usikker på.

1. Det ser ut til at luftfjæring/4C gjør at man ikke får r-design senkingen. Ifølge den svenske bygg min Volvo. Kan man faktisk justere høyden på bilen med luftfjæringen, eller er det bare der for komfort og nivåregulering?

2. Man får ikke valgt med 21" felger fabrikksmontert. Det er kanskje noe vektgreier ifbm avgifter? Eller rullemotstand vs. CO2?
3. Tåkelys hverken som standard eller som valgbart utstyr.
4. 220V uttak er borte.


Mye greier som er std.utstyr ift 2017 R-design da:
VOC, parkeringsvamer, subwoofer, smartphoneintegrasjon, laminerte sideruter,

JohBor
11/01/17, 20:39
Det jeg har blitt fortalt så skal produksjonstakten for 2018 modellene bli satt i uke 11. T8 går i produksjon i uke 21.

I prislista til T8 står 21" oppført som option for 14.900 kr. Men selgeren klarte ikke å bestille dette på min akuratt nå. Han trode dete var en "bugg" i bestillingsystemet, men ville ikke love noe. Jeg håper dette blir mulig.

Ang luftfjæring så kan du senke bilen bak når du skal løfte ut og inn bagasje. Tror det var ca 3 cm den gikk ned, avhengig av motor og utstyr) Men det fungerer ikke å kjøre med den lav bak. Så funksjonen blir som en avansert nivåregulering.

Jeg endret min bestilling til en T8 3. januar som i dag ser ut til å ha en indikert leveringsdato mellom 10. og 17 juli.. så har litt igjen å vente.
Bestilte opprinnelig en T5 i September, endret til D5 AWD i desember. Denne skulle jeg egntlig få levert i slutten av februar. Så ble litt lenger å vente.



Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

lyskespark
11/01/17, 22:34
Bestilte opprinnelig en T5 i September, endret til D5 AWD i desember. Denne skulle jeg egntlig få levert i slutten av februar.

Hva gjør du når de lanserer T10 i mars da (2*T5 + elmotor = 620HK) :-D