PDA

Vis full versjon : Skifte fjærer fremme 2008 V70

Tassen
01/04/16, 19:57
Hei.
Er det noen som har skiftet fjærer fremme på en V70 2008 mod?
Lurte på om det er mulig å ta av fjærene uten å løsne demperen fra bærebru, kun løsne oppe og forsiktig bøye demperen ut slik at eg kan ta av fjæra?
Etter instuksjoner i Haynes boka virker det som et helv... å løsne demperen fra nedre feste, vil unødig ødelegge demperen siden dette er en DYR four-C

Jack89
01/04/16, 22:06
hvis det er likt på four c som på vanlig/R design som jeg har er det ikke noe problem å løsne nederst på fjærbeine, det kan sitte men dempern er jo bare tredd neddi beinet men en bolt til stramming. men om four c er annerledes vet ikke jeg

Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk

Tassen
03/04/16, 16:12
hvis det er likt på four c som på vanlig/R design som jeg har er det ikke noe problem å løsne nederst på fjærbeine, det kan sitte men dempern er jo bare tredd neddi beinet men en bolt til stramming. men om four c er annerledes vet ikke jeg

Takk, det var ikkje noe problem å løsne demperen ,men klarte ikkje å trekke den helt ut av nedre feste uten å klemme sammen fjæra.

Jack89
04/04/16, 09:31
Nei må ha klemmer ja så man ikke herper hjulbue i forsøket, jeg monterte coilovers så da var det veldig enkelt å få alt på plass igjen :-) lurt å bytte topplagringen som sitter på toppen av demper/fjør på disse i samme slengen hvis den har rullet noen tusen