PDA

Vis full versjon : tips til vanskelige handtak 940



visløff
31/03/16, 21:16
har kjøpt en 940 der alle handtaka henger igjen når de åpnes, altså hendelen som er på håndtaket, må vippes tilbake manuelt. er det bare og smørje de opp igjen? ene bakdøre er også vanskeligog åpne, virker rett og slett som dørlåsen ikke har forbindelse med dørhåndtaket. men kommer somregel bare en prøver flere ganger. Noen som har tips på dette?

meduza18
31/03/16, 21:26
bare å ta av dørtrekket og smøre fra innsiden. og så move det.

vangsfreaken
01/04/16, 11:05
bare å ta av dørtrekket og smøre fra innsiden. og så move det.

kan fint smøres fra utsiden også... spray godt med WD40 inn der håndtaket går inn i døra å prøv å åpne dørene gjentatte ganger til det løsner.

meduza18
01/04/16, 19:25
kan fint smøres fra utsiden også... spray godt med WD40 inn der håndtaket går inn i døra å prøv å åpne dørene gjentatte ganger til det løsner.

på min dør gjekk det ikkje, der va det linkarmen som gjekk til låsa kassa som hadde hengt seg i rust.

Terje1
01/04/16, 20:15
Har det vært bytta håndtak på den?
Har vært ute for flere biler hvor det har vært bytta til 960 håndtak som har blitt montert feil.
Den "kroken" som går igjennom mekanismen til håndtaket har vært montert feil vei.

Er det ikke tilfelle som nevnt over,så er det nok smøring som må til.

vangsfreaken
02/04/16, 02:16
på min dør gjekk det ikkje, der va det linkarmen som gjekk til låsa kassa som hadde hengt seg i rust.

om det bare har hengt seg på grunn av lite bruk eller noe sånt om vinteren (gjaldt begge bakdørene mine...) holder det stort sett å smøre fra utsiden :p det beste hadde sikkert vært å åpne alt å kline det fullt av fett, men det er jo mye mer jobb...

Brandstad
26/07/16, 16:39
Har det vært bytta håndtak på den?
Har vært ute for flere biler hvor det har vært bytta til 960 håndtak som har blitt montert feil.
Den "kroken" som går igjennom mekanismen til håndtaket har vært montert feil vei.

Er det ikke tilfelle som nevnt over,så er det nok smøring som må til.


Jeg har også slitt med dette på begge bakdørene på 940. Er 960 dørhåndtak på. Snudde kroken som går inn i mekanismen og da funka det. Åpningen på kroken skal være inn mot bilen