PDA

Vis full versjon : Manuell lås er dønn fast



Raskall
31/03/16, 07:24
Dette er ikke et problem før det blir et stort problem (når fjernkontroll-nøkkelen feiler). Dørlåsen står dønn fast. Jeg har prøvd alt av sprayer, oljer og remedier men den lar seg ikke rikke. Noen tips til hva som kan være galt og hvordan fikse det?

I tillegg låser ikke bensinlokket seg. Jeg hører låsen forsøker å låse seg noen sekunder etter at jeg har låst bilen men bolten som låser går rett og slett ikke ut. Heller ikke et gigantisk problem men det hadde vært ålreit å få fikset. Noen tips?

(2001 V70N om det har noen betydning)

Daniel V
31/03/16, 08:50
Bensinlokket låser seg ikke før rundt ti min etter at resten av bilen er låst. Dette er en greie sånn at du skal kunne låse resten av bilen mens du fyller fuel :)

FroBe
31/03/16, 09:18
Husker jeg hadde problemer med at dørlåsene på den gamle 240 var korrodert fast.
Da nytter det ikke nødvendigvis bare å bruke makt, da hjalp det mest med et par små kakk for å få løsnet oksydet. Deretter kan man smøre for å forhindre tilsvarende problemer.

volvoRsport
31/03/16, 11:15
Bensinlokket låser seg ikke før rundt ti min etter at resten av bilen er låst. Dette er en greie sånn at du skal kunne låse resten av bilen mens du fyller fuel :)

På min låser tanklokket seg med en gang, men det er kanskje annerledes på eldre V70N/S60?

Daniel V
31/03/16, 11:17
På min låser tanklokket seg med en gang, men det er kanskje annerledes på eldre V70N/S60?

Det kan godt være. På min S80 gikk ikke lokket i lås før etter rundt 10 min, og vet flere her inne har samme erfaring fra en annen tråd.

Skal se om jeg klarer å finne det igjen.

EDIT: Skal visst stå om dette i instruksjonsboken på de bilene det gjelder :)

holter
31/03/16, 11:34
Slett ikke et uvanlig problem på biler med fjernkontroll til dørlås . Med tålmodighet og lett banking på låsesylinder - ha på rustløser over flere dager så bruker det og løsne , ellers er det ny låse sylinder som gjelder om ikke dette virker . Finnes industri produkter som hjelper bedre en f.eks crc og det vanlige en får kjøpt på bilrekvesita butikker.

cortinaterje
31/03/16, 11:46
Hva er feil med fjernkontrollen da?
Dumt spm. Du har prøvd å bytte batteri i den?

holter
31/03/16, 11:52
Han hadde ikke et problem med fjernkontrollen -men fryktet et problem om fjernkontrollen skulle slutte og virke siden han ikke fikk låst med nøkkel :)

Daniel V
31/03/16, 14:25
Greit å få orden på dette ja. Utrolig kjedelig å stå der uten å komme inn i bilen hvis fjernkontrollen streiker :)

locked
31/03/16, 17:24
Dumt spørsmål, men har nøkkelen nokon gong passa i dørlåsen? Passar den i låsesylinderen i bakluka?

Tenker, i tilfelle nokon har skifta tenningslås, dør eller handtak en gang og gløymt å flytte over låsesylinderen.

svima
31/03/16, 18:20
Ny tenningslås bestilles på kode så det regner jeg med ikke veldig sannsynlig.
Men dørlås kan jo være byttet.

Raskall
31/03/16, 18:22
Greit å få orden på dette ja. Utrolig kjedelig å stå der uten å komme inn i bilen hvis fjernkontrollen streiker :)

Nesten verre om man står der og ikke får låst bilen. :)

Raskall
05/04/16, 13:48
Der er jaggu låsen i orden. Tapping og låsolje over litt tid løste problemet. Takk for tipsene.

aarnes
06/04/16, 18:14
På min låser tanklokket seg med en gang, men det er kanskje annerledes på eldre V70N/S60?


Det kan godt være. På min S80 gikk ikke lokket i lås før etter rundt 10 min, og vet flere her inne har samme erfaring fra en annen tråd.

Skal se om jeg klarer å finne det igjen.

EDIT: Skal visst stå om dette i instruksjonsboken på de bilene det gjelder :)


Bensinlokket låser seg ikke før rundt ti min etter at resten av bilen er låst. Dette er en greie sånn at du skal kunne låse resten av bilen mens du fyller fuel :)

Programmeringssak i VIDA :-)

Daniel V
06/04/16, 19:07
Burde ant meg :p