PDA

Vis full versjon : Hvordan få av lager på diffen?



Arne94
25/03/16, 13:52
Som tittel spør: hvordan får jeg av lagrene på diffen? prøvde me tersj på en side, men da ble bare innerbanen av lageret stående igjen på diffen.

turb00le
25/03/16, 14:31
Plateavdrager er tingen...

Sent fra min S30 via Tapatalk

Arne94
25/03/16, 19:56
Plateavdrager er tingen...

Sent fra min S30 via Tapatalk

hmm, dårlig med tilgang på det..

Terje1
25/03/16, 20:27
Er det et ødelagt/slitt lager som skal av så kan man renske av kulene og snitte i innerringen med en dremel/vinkelsliper eller lignende slik at den mister spennet og blir lett å få av.
Pass bare på å ikke kutte igjennom og inn i godset.

Jeg lånte en avdrager på bygda en gang som var laget for dette.
Den var laget slik at man trykte den utenpå "tønnene" i lagret og klemte sammen irundt de.
Kraften ble overført via tønnene og over i den indre ringen slik at man sakte og forsiktig fikk skrudd lagret av diffen.

Arne94
25/03/16, 20:36
Er det et ødelagt/slitt lager som skal av så kan man renske av kulene og snitte i innerringen med en dremel/vinkelsliper eller lignende slik at den mister spennet og blir lett å få av.
Pass bare på å ikke kutte igjennom og inn i godset.

Jeg lånte en avdrager på bygda en gang som var laget for dette.
Den var laget slik at man trykte den utenpå "tønnene" i lagret og klemte sammen irundt de.
Kraften ble overført via tønnene og over i den indre ringen slik at man sakte og forsiktig fikk skrudd lagret av diffen.

Da skal jeg prøve det, Lurte bare på en ting til når man skal montere nye lager, er det press lager?