PDA

Vis full versjon : Spørsmål om godkjenning av turbomotor



Midtbø
23/03/16, 23:11
Hei

Eg holder på med godkjenning av fk-motor i ein 240. Var på eu-kontroll idag og fekk noken punkt som eg skal fiksa ettervert.
Det eg lurte på var om eg kan setta i turbomotoren og får den godkjent før eg eu godkjenne bilen? Hva sier vegvesenet til at eg komme med ein bil som ikkje er eu-godkjent?
Alt av papirer er i orden foresten :)

Daruu
24/03/16, 00:02
De tar vel skiltene dine om bilen skulle ha vært på EU og derfor har avskiltingsbegjæring.

Midtbø
24/03/16, 09:26
Har vært avskilta i over 4 år

Nilsson
24/03/16, 09:37
Det har ingenting å si, så lemge det ikke er noen mangler på bilen så godkjenner biltilsynet den :)

Daruu
24/03/16, 10:03
Da skal det ikke være noe problem. Men hvis bilen har vært på EU kontroll og de eneste manglene feks er ikke godkjent motor er det godt mulig at BT ikke sjekker alt så nøye.

Terje1
24/03/16, 11:21
Ville tatt eu etter godkjenning hos bt.
Har du nylig vært på eu og skal hos bt for annen godkjenning kan de godt finne på å ta full teknisk kontroll for å bekrefte at mangler/godkjenning i forhold til eu stemmer med deres syn på feil/mangler.

MadAss
24/03/16, 13:52
Ring BT og hør. Eg vart anbefalt å ta EU kontrollen før den endelige godkjenninga.
Fekk då mangellapp på punkt 9 (som no har blitt til punkt 10), Forevisning til Trafikkstasjon pga ombygd motor.
Dette var avtalt med BT, og dei godkjende ombygginga og sletta mangellappen.

Tror dei ønske at bilen er nylig EU godkjent, fordi då veit dei at resten av bilen er trafikksikker. Men dette varierar sikkert bra BT avdeling til BT avdeling. Beste er å snakke med dei først.

Midtbø
24/03/16, 13:52
Okey, takk for svar! :) :)