PDA

Vis full versjon : V70XC 2.4T Motorlampe + ryker litt



Havrenakken
23/03/16, 20:07
Hei !
Kjøpte ein 99mod V70XC 2.4T forrige veke , kom i dag heim fra hyttetur og ville ta litt bilpleie .
Bilen har funka heilt fint , bortsett fra bittelitt ujamn tomgang .
Vaska bil innvendig og utvendig (ikkje motor) , men etter kort rånerunde med rein bil oppdaga eg litt svart røyk av eksos , og "harkete" tomgang , så kom motorlampa i dashen .
Eg skal på ny hyttetur Fredag , og har bruk for bilen , så trenger sårt tips om kva som kan vere årsaken , og kva eg evt bør sjekke ut .
Eg har ikkje tilgang på avlesing av feilkoder desverre , (tenkte å kjøpe dette på Biltema Lørdag )
Har nett sett over litt i motorrommet , slanger ser bra ut , det er sagt at det er nye coiler og pluuger på den . Tok ut luftfilter , dette var skjikkeleg møkkete , så prøvde å banke vekk ein del skjitt og prøve på nytt , men fekk samme resultat , litt svart røyk , og motorlampe lyser fremdeles .
Tips mottas med stor takk !!

Daniel V
23/03/16, 22:45
Du må nesten lese ut feilkoder for å få noe info. Blir ellers bare vill gjetting fra oss her inne ellers.

Det kan være MAP-sensoren, luftmassemåler, lambdasonde, det kan være feil på dyser og en haug annet.

Det letteste (og billigste) i stedet for å skifte masse fungerende deler er å få lest ut litt feilkoder :)