PDA

Vis full versjon : Hvordan koble egen av og på bryter på Webasto på volvo xc70 06modell



bosolhaug
23/03/16, 18:24
Som tittelen sier noen som veit hvordan man gjør det?

hobby610
23/03/16, 20:09
Som tittelen sier noen som veit hvordan man gjør det?
Du kan omprogramere softwaren til brenneren, slik att du får koblet vekk automatisk start på denne, og du får muligheten til å starte den manuelt, som er mye bedre. Timer fuksjonen virker på samme måte som før.
Du må faktisk legge in softvare for bensin modellen
Skal være vertfall en tråd ,med detaljert beskrivelse
Har gjort dette på min V70 D5 2007 mod. Fungerer utmerket.
Ett annet tips, er å få fjernet automatisk start av bakvisker ved rygging også. Den er nok grunnen til maaange havarerte viskermotorer, på desse modellene

THolandsli
23/03/16, 20:20
Hva er grunnen til at folk kobler ut automatisk start?

Svirre
23/03/16, 20:43
Hva er grunnen til at folk kobler ut automatisk start?
Forhindre nedsoting. Skal man ut på en liten tur, eller bare flytte bilen, så slipper man at den starter og stopper omtrent samtidig.

Hvis du drar til et verksted og referer til TIErapport 3540, så står alt der. Ut i fra hva jeg har hørt, så fungerer dette kun på de med VIDA fysisk på pc-en. Ergo 2015 eller eldre. Den nyeste er nettbasert og skal visst ikke klare å legge inn denne SW. (Noe jeg bare har hørt, men kjekt å være kjapt ute hvis det stemmer :))

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

hobby610
23/03/16, 23:39
Hva er grunnen til at folk kobler ut automatisk start?

Svarer det samme som "svirre". For å hindre nedsoting. dette med start/stop på korte turer, gjerne når bilen kansje kun skal flyttes fra tunet til garasjen (e.l) når tempen er under +5. så fyrer webastoen opp, for så å måtte stenge ned kansje 1-2 min etterpå. Det er nok en grunn for att desse dieselvarmerne er ett STORT problem på denne modellen. Er nok "ørten" tråder om varmer som ikke virker, hvert år

cortinaterje
24/03/16, 11:04
Som tittelen sier noen som veit hvordan man gjør det?

Utfordringen her er å gjøre det på en slik måte at ikke det gir feilkoder. Bryter du f.eks. strømmen til fuel pumpa så får du feilkode på det, og etter tre mislykkede startforsøk får du ytterligere flere feilkoder.

Jeg tror ikke du får feilkode om du fjerner sikringen til varmeren. Sikring nr1 i motor rom på V70. Har du mulighet for å lese og slette koder selv ville jeg prøvd å fjerne denne sikringen og se om du får koder eller om varmeren går i lås etter tre mislykkede startforsøk. Får du ikke feilkoder ligger løsningen i å sette inn en bryter på ledningen mellom sikringen og varmeren. Dette er den Røde ledningen i 6pol stikket på varmeren du da må klippe og legge via en lett tilgjengelig bryter. Det går nok noe strøm gjennom denne så kansje lurt å bruke et rele.

Merk at du ikke vil kunne starte og stoppe varmeren med denne bryteren. Det er kun auto-funksjonen du skrur av og på.

bosolhaug
25/03/16, 10:27
Vil beholde autostart, men skal ha bryter så jeg får slått av på korte turer eller når man skal flytte bilen. Hva med å lage en bryter på temp-sensoren?

cortinaterje
25/03/16, 11:23
Vil beholde autostart, men skal ha bryter så jeg får slått av på korte turer eller når man skal flytte bilen.
Forstår du ikke hva jeg skriver?

Om du bryter strømmen til temp.sensor, flammevakt, overopphetingstermostat osv så vil du få feilkode på disse og etter tre mislykkede startforsøk vil du også feilkode som gjør at varmeren ikke vil gjøre flere startforsøk for kodene er slettet

locked
25/03/16, 11:45
En mulighet er å legge en liten motstand i paralell med temp.giveren i varmaren. Styr denne med en bryter sånn at når bryteren er på trur varmaren at temperaturen er ca 90-100 grader, då vil den ikkje starte og ikkje trur eg du får feilkode heller.

MadAss
25/03/16, 13:59
Utfordringen her er å gjøre det på en slik måte at ikke det gir feilkoder. Bryter du f.eks. strømmen til fuel pumpa så får du feilkode på det, og etter tre mislykkede startforsøk får du ytterligere flere feilkoder.

Jeg tror ikke du får feilkode om du fjerner sikringen til varmeren. Sikring nr1 i motor rom på V70. Har du mulighet for å lese og slette koder selv ville jeg prøvd å fjerne denne sikringen og se om du får koder eller om varmeren går i lås etter tre mislykkede startforsøk. Får du ikke feilkoder ligger løsningen i å sette inn en bryter på ledningen mellom sikringen og varmeren. Dette er den Røde ledningen i 6pol stikket på varmeren du da må klippe og legge via en lett tilgjengelig bryter. Det går nok noe strøm gjennom denne så kansje lurt å bruke et rele.

Merk at du ikke vil kunne starte og stoppe varmeren med denne bryteren. Det er kun auto-funksjonen du skrur av og på.
Stemmer dette med sikringen.
Får feilkode på manglende kontakt med styreenhet, men varmeren fungerer når sikring/bryter er på igjen. Vet dette var gjort med en XC90 før den auto off programvaren kom.

Sent frå S7 Edge